טיל נ"מ שוגר מנבטייה שבדרום לבנון לעבר כטב"ם ישראלי. השיקולים ברקע

היום בצהרים שוגר טיל קרקע-אוויר מתוך העיירה נבטייה שבדרום לבנון לעבר כטב"מ ישראלי ,הרמס 900 לטענת הלבנונים, שסייר בשמי האזור.

גורמים לבנוניים שייחסו את הירי לחיזבאללה טוענים כי עצם שיגור טיל נ"מ בשטח דרום לבנון הוא כבר הישג עבורם.

דובר צה"ל שאישר את ירי הטיל טוען שכלי הטייס הישראלי לא נפגע.

תמונה

בישראל בודקים את משמעות הירי דווקא בימים שלבנון פתחה במרי אזרחי נגד אחיזת איראן והחיזבאללה בגרונה של לבנון ובשחיתות הציבורית שדאגה לגנוב את אוצר המדינה .

ירי טיל נ"מ ע"י החיזבאללה משטח דרום לבנון נחשב חציית כל הקווים האדומים של ישראל ונראה כי ישראל בוחנת עכשיו אפשרויות תגובה שיתאימו גם למשבר הפוליטי-כלכלי שבלבנון.

אין ספק ,שקריסתה הכלכלית בפועל של לבנון ,דבר שיתברר לאזרחים עם פתיחת הבנקים במדינה,דבר שלא ידוע בכלל מתי יתרחש , יבעיר ללא ספק את המצב במדינה וישליך אותה באחת למלחמת אזרחים מדממת ביותר כאשר האזרחים ירצו להיפרע מהחיזבאללה שיחד עם השרים מטעמו מיהרו לבזוז את אוצר המדינה ולהעבירו לקופתם הריקה .

ישנן הערכות כי החיזבאללה מנסה כרגע,בהוראה ישירה של סולימני- מפקח כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים, לגרור את ישראל לסכסוך מזויין מקומי שיסיט את תשומת הלב של אזרחי לבנון מהמשבר הכלכלי שהם הושלכו אליו.

דיווחים מעיראק ("בגדד פוסט") טוענים כי האלוף סולימני הודיע לכל מפקדי זרועות הביטחון בעיראק כי הלילה הוא הלילה האחרון להפגנות שמשתקות את המדינה. ממחר סיפור חדש ושונה לגמרי .

אפשר ואנו רואים כרגע פעילות כלל אזורית לכבות באחת את אש המרד בעיראק ולבנון תוך הפעלת אמצעים,בין היתר, של לוחמה פסיכולוגית חוצת גבולות. אפשר ונראה גם עוד פרובוקציות איראניות בכל רחבי האזור לטובת מאמץ זה.

הרשתות החברתיות של החיזבאללה בלבנון כבר מפיצים צילומים מזויפים של "הפלת" כלי טייס בלתי מאויש כדי ליצור תודעה כאילו הם הצליחו להכות בישראל.

הערכה: החיזבאללה לא היה שולף את הקלף החשוב הזה דווקא עכשיו אילולי הוא לא יודע מה בדיוק תהיה התגובה הישראלית לירי הזה אפילו אם הם לא ממש הפילו את כלי הטייס . החיזבאללה בטוח שתבוא תגובה ישראלית והוא בונה עליה . זה דבר שישראל צריכה לקחת בחשבון תוך הבנה שאם שאם הם הצליחו להחדיר טיל נ"מ לדרום לבנון כנראה שהם הצליחו להחדיר עוד הפתעות . ולא שאנחנו לא יודעים לטפל בזה.

דוגמה לתמונה שנלקחה ממקום אחר ומאירוע אחר ועולה עכשיו ברשתות החברתיות של החיזבאללה:

תמונה

מדרום לבנון מתרבים כעת הדיווחים על כלי טיס ישראליים מעל אל-דואיר, ג'יבשית, חארוף וזבאדין שבמחוז א-נבטייה בגובה רב.
קודם לכן נטען כי מערכת הגנה אווירית שמוצבת על גדות ננר הזהראני הופעלה לעבר מטרה ישראלית.
דובר צה"ל מסר שעל אף הדיווחים מלבנון לא הופל אף כלי טיס ישראלי. (קרדיט: 301 העולם הערבי)

כתיבת תגובה