"הפירצה" הביטחונית שהביאה את ידיעת הזהב שאיפשרה את חיסול אלבגדדי

המתחם שבו חוסל אבו באכר אלבגדדי – #AbuBakrAlBaghdadi – מנהיג דאעש שנמצא ליד העיירה – בארישה –  #Barisha  שבצפון סוריה,כ-7 ק"מ מגבול טורקיה נמצא בקואורדינטות : 36° 9'57.18"N 36°37'37.99"E .

תמונה

המתחם נבנה בשנת 2018 במקור עברו מפקד מיליציית "טנזים חיראס א-דין" – Tanzim Hurras al-Din הידועה בנאמנותה לארגון הטרור העולמי אלקעידה .

תמונה

המתחם לאחר הפצצתו:

לאחרונה תפקיד המיליצייה הצטמצם באבטחת בכירי ארגון דאעש, תמורת תשלום נדיב כמובן , וחולייה מיוחדת,שנבחרה,אחד אחד, בהתאם לכישוריה , איבטחה את המנהיג אלבגדדי בכל תנועותיו ברחבי סוריה ועיראק.

Image result for tanzim hurras al-din

אחת ההערכות אומרת כי הפרצה הביטחונית,BREACH , שהביאה לארה"ב את "ידיעת הזהב" באשר למיקומו הנוכחי של המנהיג הגיעה ממעגל זה.

תמונה

הטורקים טענו אתמול,אך אף מקור אחר לא יכול היה לאשר את אמתותה , כי אלבגדדי חוסל במתחם בבארישה רק 24 שעות לאחר שהגיע למקום עם פמלייתו ממזרח סוריה.

הכורדים מצדם טענו אתמול כי המעקב אחר מיקומו של אלבגדדי נמשך כבר יותר מחצי שנה וכי אנשיהם היו שותפים מלאים בהשגת המודיעים המבצעי שאיפשר לקומנדו הימי האמריקאי, אריות הים, לחסל את אלבגדדי.

אבות רבים טוענים לשותפות במבצע המצליח האמריקאי אך יש גם לקחת בחשבון כי כל המידע המתפרסם אינו מדויק בעליל ורק נועד לזרות חול בעיני המתבונן כדי לא לחשוף שיטות ואמצעים שהביאו לסיום מוצלח את המבצע לחיסול אלבגדדי,אולי הטרוריסט המסוכן בתבל שהיה עד כה.

אתמול,יום אחרי חיסולו של אלבגדדי , חוסל גם דובר הארגון , גם חיסולו התאפשר בגלל פירצה ביטחונית שהתהוותה תוך כדי "המהומה" בתוך הארגון שפרצה לאחר היוודע חיסולו של המנהיג, מהומה שגרמה לרבים וטובים מהם לחצות כל קו אדום בטחוני שהישרדותם כה תלויה בקיומם הקפדני.

Image result for secure communication

כתיבת תגובה