כלי טייס בלתי מזוהים תקפו אמש עמדות איראניות במזרח סוריה

למרות תשומת הלב העולמית המופנית כרגע לאי השקט הפנימי בלבנון נמשכות התקיפות האוויריות של כלי טייס בלתי מזוהים על עמדות של משמרות המהפכה האיראניות והמיליציות הנאמנות להם ,במזרח סוריה.

על פי הדיווחים כל התקיפות האחרונות התבצעו באזור עיר המחוז אלבוכמאל הסמוכה למעבר הגבול הסורי-עיראקי ,אלקאים, שנחנך רשמית אך לאחרונה,והמשמש,כך על פי מקורות זרים,כתחנת מעבר ראשית לציוד לחימה כבד ומתקדם שמגיע מאיראן והמיועד הן לצבא סוריה והן לחיזבאללה מלבנון ובעיקר לכוחות האיראנים הממשיכים ,בעקשנות רבה, לנסות ולהתבסס צבאית בכל רחבי סוריה.

גם אתמול ,קרוב לחצות, ביצעו כלי טייס בלתי מזוהים 3 תקיפות אוויריות על עמדות של משמרות המהפכה האיראניות והמיליציות האיראניות הנאמנות לה , באזור העיר אלבוכמאל שבמזרח סוריה ליד מעבר הגבול אלקאים בין סוריה ועיראק. כך מוסרת סוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה.

זאת התקיפה האווירית החמישית ב-8 הימים האחרונים באותו אזור בו מקיימת איראן נוכחות צבאית אינטנסיבית על אדמת סוריה.

הערה: התקיפות האינטנסיביות מצביעות על כך שהאיראנים כבר 'מריחים' שהאמריקאים בדרכם החוצה גם ממזרח סוריה ונערכים היטב במקום. לא נראה שהם מתייחסים לתקיפות הישראליות כ-'מטרד בלתי נסבל'. להפך זה כנראה הפך לפעילות הכרחית נוסח- 'תפציץ כמה שאתה רוצה -רק תן להמשיך לעבוד'.
ואפילו אוסיף כי הם בכוונה מושכים את האף שלנו לכיוון אלבוכמאל ובינתיים פועלים בצירים אחרים.

הבוקר היתה תקיפה אווירית נוספת במזרח סוריה והפעם על עמדות צבא סוריה. סוכנות אנטוליה הטורקית טוענת כי הפעם התקיפה בוצעה ע'י הכוח האווירי של בנות הברית בהובלת ארה"ב הפועלת בשמי סוריה ועיראק בלחימה נגד דאעש.

הייתי רוצה לחדד את הסיפא שבהערתי דלעיל:  התקיפה הבוקר על עמדות צבא סוריה במזרח המדינה הייתה כאמור ע'י האמריקאים. ללמדך כי ישראל,שהבטיחה לפוטין לא לתקוף את צבא סוריה מקפידה על כך. אך כשבסיס סורי 'מופלל' נכנסים האמריקאים לתמונה וממלאים את חלקם בתסריט.
או אז אין לאף צד במשולש האינטרסים הצולבים, ישראל-רוסיה ארה"ב טענות. המקהלה שרה כאילו יש מנצח מוכשר.

המומחה הצבאי של האתר גיא א. העיר: ישראל לא תקפה אלא הסורים אלא במצב בו שוגר נ״מ או הייתה זליגה וגם אז זה היה כענישה ולא השמדה. בכל המקרים האחרים של תקיפות בסוריה זה היה על יעדי חיזבאללה או איראן.

נראה כי האזור 'מתבשל' על אש קטנה.

מצגת התקיפה מאמש באזור אלבוכמאל שבמזרח סוריה:

 

כתיבת תגובה