מבזקי חדשות ליום 24-10-2019. מתעדכן

*- משטרת אנגליה מצאה קונטיינר שהגיע מבולגריה ובתוכו 39 גופות . ככל הנראה מדובר בפליטים שניסו להכנס בצורה לא חוקית למדינה. משאית נוספת נמצאה בלונדון שבתוכה נמצאו 9 אנשים חיים, מטופלים ע"י כוחות הצלה מקומיים.

תנועת הפליטים המאיימת לחסל את אירופה המוכרת:

*- בקשה דחופה לעזרה הוגש למוסדות האו"ם לתת טיפול דחוף לראש ממשלת פקיסטאן לשעבר שמספר אברים קריטיים בגופו קרסו ככל הנראה לאחר שהורעל במהלך שהותו בכלא במדינתו.

*-  לאחר ההודעה האיתיופית, כי היא מוכנה לפטור את בעיית הסכר בדרכי שלום, אך היא מוכנה גם למלחמה .
ישראל מודיעה: אין שום קיום של מערכות הגנה ישראליות להגנה על סכר הרנסנס האתיופי.

*- לפני שלושים ושש שנים בדיוק הרגו שני מחבליי חיזבאללה מתאבדים 241 אנשי צבא אמריקאים ו 58 צרפתים, בנוסף לשישה אזרחים, בביירות, לבנון. 23.10.1983

*- אלבניה חושפת רשת טרור איראנית תחת פיקודם של שני בכירים במערכת הביטחון האיראנית .

*- אנשי חיזבאללה ועמל תקפו היום (רביעי) עשרות מפגינים באזור נבטיה בדרום לבנון, ופצעו מעל 20 בני אדם.

*- טראמפ: "טורקיה הודיעה שסיימה את המבצע בצפון סוריה אסיר את כל הסנקציות. ביקשתי משר האוצר לבטל את הסנקציות של ארה"ב נגד טורקיה".

*- שר ההגנה הטורקי: "יתכן שטורקיה תקנה את מערכת הפטריוט האמריקאית".

*- טראמפ: היינו צריכים להישאר בסוריה במשך 30 יום ונשארנו שם 10 שנים. הושגה הצלחה גדולה בגבול טורקיה-סוריה, הוקם אזור בטוח, הושגה הפסקת אש. משימות הקרב שלנו נגמרו.

*- היום השביעי להפגנות, שהחלו בלבנון ב- 17 באוקטובר, בקריאה להתפטרות הממשלה ומחאה נגד השחיתות של המעמד הפוליטי, רשם מתחים במספר ערים.

היו מתחים והתקפות באזור נבטיה (דרום לבנון), שם תקפו אנשי העירייה את המפגינים, ללא התערבות צבא לבנון. בסרטונים שהופצו הראו כי גורמים עירוניים פירקו מחסומים שהוקמו על ידי המפגינים.(הפצועים הם מכוחות העירייה ולא מצבא לבנון ובמיוחד מפקחי העירייה).

*- רוסיה מזהירה מלציות כורדיות הנמצאות בסוריה שעליהן לסגת מיד מהאזור.

*- משרד החוץ האיראני: "ההסכם בין רוסיה לטורקיה על סיום העימותים בצפון סוריה הוא צעד חיובי לעבר השבת היציבות".

*- חברת התעופה הצ'כית ביטלה את כל הטיסות לביירות מסיבות לא ידועות ,סגרה את משרדיה ואין החזרת כסף ללבנונים.

*- ‏טיסה מסתורית לסעודיה. מטוס מנהלים צלנג'ר 50 המריא אמש מנתב"ג, טס לעמאן שהה על הקרקע 2 ד' כדי להלבין טיסתו והמריא לריאד. שם שהה על המסלול כ-55 ד' ושב לנתב"ג. הגילוי של ‎@avischarf. שר ההגנה Asper שהה אתמול בריאד. אולי יש קשר. להערכתי אולי בכיר ישראל רוה"מ או רמס"ד טסו בעניין סוריה. (קרדיט:יוסי מלמן)

*- שר ההגנה אספר מבקר חיילים בבסיס אמריקאי בעיראק.

*- משרד החוץ הרוסי: אנו קוראים לארצות הברית לסיים את כיבושה באזור אל-טאנף בסוריה.

*-  שר החוץ החוץ הרוסי סרגיי לברוב: "הקואליציה הבינלאומית בהנהגת ארה"ב ובנות בריתה פועלות באופן לא חוקי בשטח סוריה."

*- כאשר רפיק חרירי נרצח בשנת 2005 הוא הותיר אחריו הון של 16 מיליארד דולר. המפגינים קראו ברחובות לבנון לראש הממשלה "אתה גנב כמו אבא שלך".

המומחה הצבאי של האתר גיא א. מעיר בנדון: "בלבנון יש 6-8 משפחות/חמולות שמנהלות את המדינה ומחזירות את רוב ההון. לכן השחיתות היא מובנית, כל החברות הממשלתיות, החוזים וההתנהלות היא לרווחת החמולות. אפילו מחאת הווטסאפ היא תוצר של השחיתות הזו. חברת הטלפון הממשלתית Ogero היא בבעלות אחת החמולות. היא המקבילה לבזק הישראלי. כשנכנסו כל הרשתות הסלולר התחילו שיחות על הקשת במקום שיחות קוויות (בדיוק כמו בארץ שאף אחד כמעט לא משתמש ומחזיק טלפון קווי). החברה נכנסה להפסדים ולכן לחצה למיסוי שיחות קוליות בוואטסאפ. גם מחאת הזבל צמחה מתוך השחיתות וכך כל מהלך כלכלי במדינה צבוע בשחיתות ורווח מהצד למי מהחמולות".

*- הבנקים בלבנון יהיו סגורים  גם מחר.

*- הרוסים הודיעו שיערכו תרגיל עם המצרים תחת שם הקוד: "חץ הידידות" בסוף החודש במצרים.

מדובר בתרגול יחידות הגנ"T של צבא מצרים ויכלול ירי חי של טיל אס-300.

*- בעוד שצבא לבנון אישר את מחויבותו להגן על חופש הביטוי והפגנה שלווה, ראש ממשלת לבנון, סעד חרירי, הדגיש את הצורך לשמור על ביטחון ויציבות ולהבטיח כבישים פתוחים ,ולהבטיח את תנועת האזרחים בין כל האזורים.

לשכת ראש הממשלה עקבה אחר ההתפתחויות הביטחוניות במדינה, וקיימה שורה של שיחות עם ההנהגות הביטחוניות והצבאיות, ותדרכה אותם על המצב הביטחוני באזורים השונים.

*- חיזבאללה כובשת אזורים מסוימים בסמוך לגבול סוריה-לבנון על ידי מאות לוחמים ומקימה מפקדות ומחסומים צבאיים ומיישבת מחדש מאות משפחות של לוחמים לאורך שטח סוריה.

בקוסאייר באזורי הכפר חומס, בכפר קלמון אל-גרבי ובאזורים הכפריים של דמשק, וסביב סיידה זיינאב. בדמשק, הגזרה הדרומית של מזרח גוטה. לאחרונה נבנים שם מאחזים לשכן בהם מאות משפחות של אנשיי חיזבאללה. בשבועות האחרונים תושבים מקומיים מדווחים על תנועת כוחות צבאיים לא שגרתית.

*- ג'ומבלאט קורא למפגינים מכל צד, אנא הקלו על מעבר רופאים וצוותי בית חולים, אין להם שום קשר למעמד הפוליטי.

*- לאחר נסיגת הכורדים: טורקיה מצהירה שלא תחדש את הפעולה הצבאית בסוריה.
משרד ההגנה הטורקי אמר היום (רביעי) כי לא היה צורך לחדש את הפעולה הצבאית נגד המיליציות הכורדיות בצפון מזרח סוריה לאחר סיום ההפוגה, וציין כי ארצות הברית הודיעה כי הושלמה נסיגת הכורדים מאזורי הגבול.

*- ערוץ סקיי ניוז בשפה הערבית דיווח כי הופל מל"ט בדרום לבנון שככל הנראה שייך לישראל. בתוך כך, כתב ערוץ MTV הלבנוני מוסר כי חיזבאללה הפיל את המל"ט.

*- דחפורים ישראלים הרסו היום (רביעי) את ביתו של עלי ח'ליפה במחנה הפליטים קלנדיה מצפון לירושלים, בעוד כוחות צה"ל פתחו בפשיטות ובחיפושים באזורים שונים בגדה המערבית, כולל מעצר של מספר צעירים.

צה"ל בהודעה לתקשורת אמר כי נעצרו 7 צעירים מאזורים שונים בגדה המערבית, שהועברו לחקירת שירותי הביטחון בתואנה של השתתפות בהתנגדות עממית נגד מתנחלים וחיילי צה"ל. כמו כן נתפסו עשרות אלפי שקלים במהלך פשיטות על בתים בעיירת סילוואד שבנפת רמאללה.

 

כתיבת תגובה