צרפת מתכננת לסייע כלכלית ללבנון. הבטחה על כרעי תרנגולת?

המצב הפיננסי של לבנון מוגדר כרגע "כלאחר ייאוש".

כל האינדיקטורים הכלכליים מאותתים כי בלי עזרה חיצונית,גדולה בהיקפה ,מיידית וללא תנאי לבנון תוכרז כמדינה חדלת פירעון.

המשבר הפיננסי ביוון שפרץ אך לפני כמה שנים נראה  כמו משחק ילדים ליד המשבר הלבנוני.

לבנון היא רק שניה לתימן במצב הכלכלי הרע.

מדובר במצב הכלכלי הנכון להיום מבלי לקחת בחשבון את מה שקרה בימים האחרונים.

מלבד ההפגנות שהוציאו מיליונים לרחובות במחאה על השחיתות השלטונית ובקריאה לחיזבאללה להסתלק ממרתפי האוצר הלבנוני ולהפסיק לבזוז אותו , החלו מדינות רבות בעולם,ובעיקר מהמפרץ, שהפקידו כספים רבים בכספות הבנק המרכזי הלבנוני בגלל הריבית הגבוהה שהם מקבלים , להוציא את כספם מהמדינה במהירות מחשש ש-"יתאדו".

היום דווח כי ישנה תכונה מאוד "בלתי שיגרתית" בבנק המרכזי הלבנוני.

רק אתמול פרסם איש עסקים סורי קריאה לממשלתו,מעל דפי אתר איראני רישמי , למהר ולהוציא את כספי המדינה מהבנקים בלבנון מחשש לגורלם.

ללבנון חוב חיצוני של למעלה מ-100 מיליארד דולר ובקופתה נמצאים כרגע כ-15 מיליארד דולר בלבד.  לבנון לא מסוגלת לפרוע ,כרגע, את תשלומי הריבית הקרובים על חובה , וללא הזרמת כסף חיצוני,שלא רואים מי ייתן אותם, והיא תגיע תוך שבועות מספר למצב של חדלות פירעון.

צרפת, שמודעת היטב למצב, הצהירה כי הכינה סיוע פיננסי חירום של 11 מיליארד דולר לערה ללבנון אך הוא ישולם אך ורק אם ממשלת לבנון תסכים לעשות רפורמות כלכליות נרחבות שכוללות בעקיפין ניטרול הפשעת החיזבאללה על תפקוד הממשלה. מה שכמובן,בתנאי מאזן הכוחות הפנים לבנוני זה בלתי אפשרי וקרוב מאוד להתאבדות מדינתית.

אלא שגם הבטחת צרפת לסייע ללבנון היא לא יותר ממשאלת לב .

צרפת עצמה שקועה בצרות כלכליות קשות מאוד ורק רצונה הטוב של גרמניה שלא נותנת לעמיתיה באיחוד האירופי ליפול פיננסית מאפשר לכלכלה הצרפתית להמשיך לנשום באופן מלאכותי.

לצרפת חוב חיצוני של 2400 מיליארד דולר.

בצרפת 6 מיליון מובטלים ועוד מיליוני פליטים הנשענים על המערכת הסוציאלית הצרפתית.

סתם כדי להבין מה זה צרפת : בצרפת 9000 מקרי התאבדות בשנה . 48 אלף איש מתים מזיהום . 165 אלף ילדים נופלים קרבנות לאונס ותקיפה מינית בשנה.

האם נראה שצרפת יכולה להציל את לבנון ?

תוצאת תמונה עבור צרפת

 

 

 

כתיבת תגובה