ממשלת לבנון חוזרת בה מהחלטתה להטיל מסים מגוחכים. רחובות ביירות סוערים

המצב הכלכלי בלבנון עושה שמות בעצבי התושבים הרואים בעיניים כלות איך כספי המסים שלהם נבלעים ע"י החיזבאללה המסיט תקציבי ענק לטובתו תוך הפקרת תחומים אחרים דבר שגורם לממשלת לבנון שלא למלא את התחייבויותיה לאזרחיה.

בלית ברירה ונוכח הקופה הריקה החליטו בלבנון להטיל מיסוי על שיחות באפליקציית ה-וואטספ החינמית הפופולרית מאוד במדינה והגורמת להפסד הכנסות ניכר בעולם התקשורת הלבנונית.

ההחלטה על מיסוי זה הבעיר באחת את רחובות ביירות . אלפי תושבים זועמים, שחיים כבר תקופה ארוכה תחת השפעת משבר כלכלי חריף שרק הולך ומחמיר ,עקב הסנקציות האמריקאיות על מוסדות השלטון המשתפים פעולה עם החיזבאללה שהוגדר כארגון טרור, יצאו לרחובות והבעירו מכוניות והתנגשו עם כוחות הביטחון  וקראו: آلاف المتظاهرين في #بيروت: الشعب يريد إسقاط النظام – העם רוצה הפלת המשטר. אנשי ביטחון לבנונים שחשו סכנה עקב התקיפות של האזרחים עליהם , אף פתחו בירי באוויר בניסיון להרתיע את תוקפיהם.

 

לא עברו כמה שעות, ואחרי התייעצויות חירום בין חברי ממשלת לבנון בנושא,ולבקשתו של ראש הממשלה סעד חרירי, הרעיון להטיל אגרה של 20 סנט על תקשורת מקוונת, ובמיוחד באפליקציית ה- WhatsApp, יוסר, והוא כבר לא יוגש או יישקל ליד שולחן הממשלה, והשירותים יישארו זמינים כמו שהיו בחינם אין כסף.

לא בטוח שחזרת ממשלת לבנון מכוונתה להטיל מסים אכן ירגיעו את הרחובות והשאלה הגדולה היא האם יצליחו להחזיר את שד ההפגנות לשליטה ? שהרי המשבר הכלכלי במדינה יכריח את הממשלה לחפש מקורות אחרים שבכל מקרה יכנסו לכיסי האזרחים.

אזרחי לבנון בהחלט יכולים לחשוב כי העיתוי הנכון עכשיו הוא להפגין גם נגד השתלטות החיזבאללה על אוצר המדינה ולנשל ממנה את רוב תושבי לבנון שאינם שיעים .

כרזות גינוי נגד הארגון כבר מתנוססות ברשתות החברתיות.

תמונה

האיראנים, שרואים פתאום איך מדינות הפרוקסי שלהם , כמו עיראק ולבנון וגם מזרח סוריה, יוצאים משליטתה ומתחילים בהתנגדות פעילה נגד נוכחותם המעיקה ושליטתם על מרכזי השלטון במדינות אלו, אפשר ויורו לכוחות הנתונים לפיקודם להגיב ביד קשה נגד הפגנות הרחוב,המכוונות בסופו של דבר נגדם, מה שיסכן את השלטון המקומי ה-"שבוי", באזורי ההפגנות.

משרד החוץ הירדני קורא לכל אזרחיו הנמצאים בביירות לרשום לפניהם מספרי חירום של השגרירות לקבלת הוראות חדשות במקרה שיווצר מצב חירום במדינה.

תמונה

*- שר החינוך הלבנוני מודיע על סגירת בתי ספר ואוניברסיטאות בלבנון.

*- כצפוי מתחילה ההסתה הגדולה נגד החיזבאללה ומפקדיהם מאיראן :

"לבנוני,  בגלל האיש הזה והמפלגה שלו לבנון סובלת . הסיוע של מדינות ערב ללבנון נפסק. בנקים לבנונים נצורים. לבנון הוכנסה למלחמות עדתיות. אין אחדות פוליטית. לבנון הוחרמה כלכלית. הלבנונים מתים מרעב. אין לבנון. הלבנונים מתים למען האיראנים."

*- קריאות במערכת הפוליטית הלבנונית לממשלה הנוכחית להתפטר . רוצים להיפטר משרי החיזבאללה הלופתים את גרונה של לבנון .

 

 

כתיבת תגובה