חה"א היווני בפעילות לעומתית מול טורקיה למרות אזהרות ארדואן

נראה כי נשיא טורקיה- ארדואן לא מפספס כל הזדמנות להתעמת עם שכניו.

בעוד כוחות צבאו פלשו לצפון סוריה ונמצאים מול הצבא הסורי,המגובה על ידי האיראני וחיל האוויר הרוסי, במצב שנראה שיכול להידרדר לעימות צבאי , שלח ארדואן 2 ספינות קידוח טורקיות למים הטריטוריאליים של קפריסין בחיפוי אניות מלחמה של הצי הטורקי , בטענה שזאת זכותה של טורקיה לקדוח בים השייך לה.

הגינוי הכל אירופי נגד הפרה גסה של התחום הקפריסאי נתקל בתגובה מזלזלת מאוד של ארדואן.

רק בשנה האחרונה חתמה קפריסין על הסכם הגנה משותף עם יוון ומצרים , ויוון אף דאגה להצהיר כי היא מתכוונת לממש את התחייבויותיה ולעזור לקפריסין להיערך מול הפרובוקציות הטורקיות . במסגרת היערכות זאת הודיעו קפריסין ויוון אל פתיחת סדרת תימרונים  צבאיים משותפים בשטח קפריסין.

הודעה מתגרה זאת הבעירה את חמתו של ארדואן,החושב שצבאו הוא החזק ביותר באזור זה של הים התיכון , והוא הזהיר,ב-1 לאוקטובר ,  את חיל האוויר היווני שלא לטוס בכלל בשמי קפריסין.

בדיוק לזה חיכו ביוון . היום הגיעו 2 מטוסי אפ-16 של חיל האוויר היווני ובצעו יעפי תקיפה בשמי קפריסין וזאת במסגרת התרגיל הצבאי המשותף ל-2 המדינות .

כדי להשלים את תמונת ההתגרות היוונית באיום הנשיא הטורקי , הגיע היום לשמי קפריסין גם מטוס תובלה יווני ,מדגם סי-130 -הרקולס , וביצע הצנחת צנחנים יוונים על אדמת קפריסין  , גם זאת במסגרת התרגיל המשותף בין 2 המדינות.

הצנחת כוחות יוונים על אדמת קפריסין:

תמונה

תמונה

היום ציין אתר חדשות ערבי את העובדה כי למעשה טורקיה מסוכסכת היום עם כל שכניה, ללא יוצא מהכלל.

כתיבת תגובה