מבזקי חדשות ליום 14-10-2019. מתעדכן

*- נשיא איראן, חסן רוחאני הביע הכרת תודה על ביקורו של ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, באיראן, ואמר: "הנושאים שדיברנו עליהם הם בעלי חשיבות גבוהה עבור האזור והיחסים הבינלאומיים".

"הסברתי לראש ממשלת פקיסטן את הסכנה של המשטר הציוני", ציין רוחאני.

*- נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר כי יש לטפל בתוכנית הטילים של איראן כעניין נפרד מתוכנית הגרעין שלה.

פוטין דיבר בראיון עם שדרים ערבים, כולל הטלוויזיה בבעלות סעודיה, לפני ביקורו הראשון בסעודיה מזה למעלה מעשור.

"אפשר וצריך לדון בתוכנית הטילים של איראן … אבל תוכנית הטילים היא דבר אחד ותוכנית הגרעין היא דבר אחר", צוטט פוטין. (רויטרס)

*- נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר כי רוסיה יכולה למלא תפקיד מפתח במזרח התיכון מכיוון שיש לה יחסים טובים עם איראן והעולם הערבי.

פוטין הוסיף שאין איש בסעודיה או באיחוד האמירויות שמעוניין בעימות צבאי עם איראן.

פוטין גם ציין כי רוסיה עובדת על אזור סחר חופשי עם ישראל ומצרים, בדומה לאזור בין רוסיה לאיראן.(רויטרס)

*- מרוץ חימוש מחודש בין ארה"ב לרוסיה יהיה רע לעולם, אך מוסקבה לא תיגרר להוצאות צבאיות מוגזמות, מכיוון שכבר פיתחה את נשק הדור הבא ליכולות "שאין כמוהן", כך אמר ולדימיר פוטין.

*- גורם בכיר המעורב בפרשת נעמה יששכר טען כי כל עוד ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב נמצא בכלא בישראל, הרוסים לא איבדו תקווה להסדר ולכן ישתמשו בכל תירוץ כדי לעצור עוד ישראלים במדינה.

*- רוסיה מצאה פוטנציאל גדול לשיתוף פעולה בענף ההשקעות עם איחוד האמירויות, סין וסעודיה, כך לפי גורם בכיר ברוסיה.

*- שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושאולו, אמר ביום שבת כי לטורקיה אין חשש בשל הסנקציות נגדה.

"אם טורקיה הייתה חוששת מהסנקציות, לא היינו פותחים במבצע הזה [בצפון סוריה]. זה נושא ביטחון לאומי חיוני עבורנו", כך אמר צ'בושאולו לתחנת הרדיו הגרמנית, דויטשה ולה.

כאשר צ'בושאולו ציין כי טורקיה תגיב על הסנקציות נגדה מצידה של ארצות הברית, הוא הדגיש כי לאף מדינה אין את היכולת להרוס את הכלכלה הטורקית.

קרדיט: אברהם תמקר-פרדס + מקבוצת נציב

*- מדען / מומחה צבאי רוסי מזהיר: "ארה"ב מסוגלת היום לשלול מרוסיה לחלוטין את יכולתה להגיב לתקיפה גרעינית של ארה'ב ."

חבר האקדמיה הרוסית למדעי הטילים קונסטנטין סיבקוב אמר כי ארצות הברית שדרגה את יכולתה בטיל חדש לטווח בינוני שנועד להביס את מרכזי השליטה של בסיסיי הטילים האסטרטגיים הרוסים.

המומחה מזהיר כי חימוש טילים כאלה ברשות ארה'ב מעיד כי זאת היתה מטרתה העיקרית של נסיגת ארה"ב מהסכם INF(1987 בזמנו של רונלד רייגן נשיא ארה'ב ) מאזן הטיליי גרעין . סיבקוב מעריך כי טווח הטילים החדש חצה את קו שלושת אלפים ק"מ, והדיוק שלו יהיה 10-30 מטר.

*- נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שיחרר היום (שבת) 50 מיליון דולר עבור סיוע לייצוב המצב בסוריה ולהגנה על מיעוטים אתניים ודתיים הנרדפים ולקידום זכויות האדם, כך נמסר מהבית הלבן.

מימון חרום זה ייתן סיוע כספי למגיני זכויות האדם הסורים, לארגוני חברה אזרחית הפעילים ותורמים ישירות לשלום הקורבנות וביניהם המיעוט האתני והעדתי מהסכסוך, כך אמרה מזכירת התקשורת של הבית הלבן, סטפני גרישם.

"הבטחת חרותם ובטיחותם של מיעוטים אתניים ודתיים נותרה בעדיפות עליונה בעיניי הממשל "- כך הוסיפה ואמרה גברת גרישם סטפאני

*- נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קרא למדינות ערב ואחרות במזרח התיכון ובמפרץ הפרסי להתחיל להכיר בזכויות איראן כמעצמה אזורית ותיקה.

בראיון לשלושה ערוצי טלוויזיה מרכזיים בשפה הערבית שפורסמו ביום שבת, הפציר פוטין בשכנותיה של איראן לכבד את האינטרסים של המדינה באזור.

הוא כינה את איראן מעצמה "שקיימת בעולם במשך אלפי שנים ".

הוא חזר וטען כי רוסיה רוצה לשמור על שיתוף פעולה הדוק עם טהראן וגם עם מדינות אחרות באזור למרות המתיחות סביבה בשנים האחרונות.

"סוריה חייבת להיות חופשיה ונקיה מכוחות צבאיים של מדינות אחרות המסכנות את ריבונותה "

*- "אנו, השייחים וזקני השבטים הערבים מצפון וממזרח סוריה, מתחייבים לספק כמעט 50,000 לוחמים משבטים ערבים מצפון ומזרח סוריה ולהצטרף תחת חסות הכוחות הדמוקרטיים הסורים כדי להתעמת עם הכובש העות'מאני הברברי ועם שכירי חרב מתועבים ".

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

*- טראמפ: אני אטיל סנקציות חזקות על טורקיה אם היא תתקוף מיעוטים בצפון-מזרח סוריה.

*- רוסיה מזמינה את נשיאי מצרים ואתיופיה כדי לתווך ביניהם בנושא מי הנילוס.

 

כתיבת תגובה