מבזקי חדשות ליום 12-10-2019. מתעדכן

*- חברת הנפט האיראנית הלאומית (NIOC), שיקרה למשרד החוץ האיראני, בטענה כי מכליתה נפגעה באמצעות טיל מהצד הסעודי, והדגישה כי "אין אמת על כך שהמכלית האירנית נפגעה מטיל מהשטח הסעודי."

*- בית חולים בעיירת הגבול טל אביעד בצפון מזרח סוריה נסגר לאחר שצוות הרפואי ברחו תחת הפצצה טורקית באזור, כך נמסר מהארגון.

עימותים עזים בין כוחות טורקיים לסיעות פרו-סוריות מצד אחד, ו- SDF מאידך, ממשיכים על צירים באזור ההיקף והפריפריה של אזור טל אבייד באזור רקקה ואזור ראס אל-עין, מלווים בהפגזות טורקיות מתמשכות, כך לפי נתוני המצפה הסורי לזכויות אדם.

*- פיצוץ אירע במכלית נפט איראנית ,בבעלות חברת הנפט הלאומית (NOC) ביום שישי בבוקר בים סוף, 60 קילומטרים מנמל ג'דה בסעודיה, כך דווח בתקשורת האיראנית והבינלאומית.
קירבתה לנמל ג'דה, מעלה חשד שזה דווקה פיגוע אירני ,מסידרת הפיגועים של השח מט של איראן, ובלבד שיגרמו לנזק לסעודים כי הנפט ישפך לחוף הסעודי, וזה מפגע אקולוגי
כי לזיהום נפט השלכות סביבתיות חמורות, כגון הרס בתי גידול, הרעלת מזון של אדם ובעלי חיים, הכתמה פיזית של דגים ובעלי כנף ובכך מניעת יכולתם לנשום או לנוע, ועוד.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- על פי הדיווחים, ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, צפוי לבקר ביום שבת באיראן כחלק מהמאמצים של פקיסטן לנטרל את המתחים המתגברים במזרח התיכון.

המקורות בפקיסטן אמרו כי חאן יבקר תחילה באיראן שם יפגוש ביום ראשון את נשיא איראן, חסן רוחאני, במטרה לקדם את יוזמת הגישור האזורית.

הדיווח הוסיף כי לאחר שיעזוב חאן את איראן הוא צפוי לבקר בסעודיה. על פי הדיווח, יוזמת התיווך של פקיסטן ננקטת לבקשת סעודיה.

יורש העצר, מוחמד בן סלמאן, ביקש מחאן בביקורו האחרון בסעודיה לסייע בהפחתת המתחים עם איראן מכיוון שסעודיה מעוניינת להימנע ממלחמה, כך מסרו המקורות בפקיסטן.

*- ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, אמר ביום שישי כי פקיסטן עומדת בתמיכה וסולידריות מלאה עם טורקיה ומבינה את דאגותיה הנוגעות לטרור.

בשיחה טלפונית שקיים חאן עם נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הוא הביע את תמיכתה והסולידריות של פקיסטן כלפי טורקיה.

"אנו מתפללים כי המאמצים של טורקיה לשיפור הביטחון, היציבות האזורית ופתרון השלום של המצב בסוריה יצליחו לחלוטין", אמר חאן לארדואן בשיחת הטלפון.

קרדיט: אברהם תמקר מקבוצת נציב

*- גשמים כבדים צפויים בשבוע הבא בסעודיה.

*-הצבא הטורקי ובני בריתו שולטים כעת בעיר ראס אל-עין, צפונית לחסאקה, והגיעו בשלב זה לתל אביעד.

*- תושבים מתלוננים על כך כי מחירי בלוני הגז הביתיים עלו יותר מ -33 אחוזים באזור אלבוקמל ממזרח לדיר א-זור (מקורות מקומיים)בעקבות ההשתלטות של מלציות פרו-איראניות על האזור בתקופה האחרונה.

*- שר ההגנה האמריקני מייק פומפאו מזהיר את טורקיה מפני "השלכות חמורות" אפשריות בשל מתקפתה בסוריה.

הנשיא דונלד טראמפ פיזר את כוחות ארה"ב באזור וחילק אותם מחדש לבסיסים אחרים ערב תחילת המבצע. "נכון שטראמפ הזהיר את אנקרה שאנחנו (נמחק את כלכלת טורקיה אם יטבחו בעם הכורדי), אבל הוא הוסיף (אם זה יחצה את הגבול), כלומר, מעבר לגבולות של הבטחת האזור הבטוח מבצע "מעיין השלום" היה צפוי ומסוכם מראש על כל פרטיו ,בין רוסיה,ארה'ב, וטורקיה כל עוד הטורקים לא יחרגו מהסיכום של אזור בטוח" או "אזור חיץ" בצד הסורי של הגבול ולחבר אותו לאזור הסמוך למחוז אידליב, עד עומק של 30 עד 40 ק"מ וכ -460 ק"מ אורכו בערך, על מנת להפריד בין אזורי השליטה של הלוחמים הכורדים בשטח בסוריה על גבול טורקיה ,אף מדינה לא תעשה דבר למרות גינויים חסרי תקדים .

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה