ארה"ב נסוגה מצפון סוריה תוך "הפקרת"הכורדים

כוחות ארה"ב נסוגים מאזור הגבול עם טורקיה בצפון מזרח סוריה.

בהצהרה שפורסמה אתמול, הבית הלבן נתן אור ירוק למבצע הצבאי הטורקי באזור. וושינגטון אמרה כי כוחותיה "לא יתמכו או יהיו מעורבים במבצע".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי "הכוחות הכורדיים נלחמו לצידנו בסוריה, אבל שילמנו הרבה כסף וציוד כדי שיעשו זאת. הגיע הזמן שנעזוב את המלחמות הבלתי נגמרות האלה ונחזיר את החיילים שלנו הביתה.טורקיה, אירופה, סוריה, איראן, עיראק, רוסיה והכורדים יצטרכו עכשיו למצוא פתרון למצב ולהחליט מה לעשות עם לוחמי דאעש ש'בשכונה שלהם'".

הילרי קלינטון הגיבה להחלטת הנשיא טראמפ: "הבה נהיה ברורים  הנשיא העדיף לצדד במנהיגים הרודנים של טורקיה ורוסיה על פני בעלות בריתנו הנאמנות והאינטרסים של אמריקה. החלטתו היא בגידה מחליאה הן כלפי הכורדים והן על שבועת כהונתו".

המיליציות הכורדיות, המהוות את גרעין הכוחות הדמוקרטיים הסורים המגובים מארה"ב, איבדו זה עתה את ההגנה של ארה"ב מפני פעולה צבאית טורקית אפשרית.

בסוף השבוע שעבר הודיע נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כי ארצו אינה מרוצה מההתקדמות ביישום הסכם 'אזור בטוח'. וכי טורקיה מוכנה לפתוח במבצע צבאי באזור. אנקרה מתארת את המיליציות הכורדיות המגובות מארה"ב כקבוצות טרור.

סוריה-בסיס אמריקאי באזור הכורדי שננטש הבוקר:

קרדיט: חדשות עין הנץ 

כתיבת תגובה