מבזקי חדשות ליום 4-10-2019. מתעדכן

*- היום במהלך ההפגנות אם ובתה התינוקת נסעו ברכב, וניסו לברוח מאזור ההפגנות, אך לצערם נתקלו באנשי המיליציה האיראנית שמנעו ממנה לברוח והעלו את רכבה באש. האם הצליחה לברוח מהרכב הבוער אך הבת נלכדה ונשרפה למוות.

*- 'חוליית החיסול המונה כ3 אנשים, התוודתה שהייתה אמורה לחסל את קאסם סולימאני ביום התשעי והעשירי של חודש מוּחָרָם (יום העשורא חל ביום העשירי בחודש המוּחָרָם) באמצעות מספר חומרי נפץ במשקל של 350 קילו,ומטרתה היה להציג את החיסול על רקע עדתי וכנקמה פנימית".

*- ראש המערך המודיעיני של משמרות המהפכה מודיע, נכשלה מזימה אזורית להתנקש במפקד כוח קודס קאסם סולימאני, ובנוסף לכך מודיע על מעצרם של חברי החוליה שניסו להתנקש בו.

*- צפון קוריאה: "טיל בליסטי שוגר מצוללת חדשה, לעבר הים ביפן. אמש"

קרדיט:חדשות עין הנץ

*- על פי כתב פראנס- 24 בעירק : המצב במדינה מסלים, מספר ההרוגים בהפגנות עלה לכ -30 איש, כוחות הביטחון השתמשו באמצעים לא שגרתיים להנסת המפגינים, כולל שימוש במסוקים לריסוס גז ושימוש בכלי רכב צבאיים. לדרוס את המפגינים.

*- לאן נעלמו 450 מיליארד דולר מקרנות לכאורה ממשלתיות מאז 2004? ממשלות עיראק בזבזו כסף ציבורי והפכו את עיראק למדינה ה -12 המושחתת ביותר בעולם. נראה שזה בסיס נתונים חזק מאוד לפרוץ הפגנות הציבור.

בעוד כוחות הביטחון העיראקיים מתעמתים עם המפגינים, מפקד כוח קודס קאסם סולימאני התפאר בראיון תקשורתי על התרחבות המיליציה האיראנית מעיראק לתימן.

*- גדודי סראיא אל-קודס היום בעזה עם טילי כתף מדגמי  SA-24 ו SA-7.

*-דיווחים בבאגדד על צלפים שיורים לעבר פלג גוף עליון של המפגינים. מספר פצועי ירי בראש כבר פונו לבתי החולים.

*- נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קרא היום לסעודיה ולאיראן שלא להשתמש בסוריה כקרקע פוריה לניצול אינטרסים צרים לעימות באזור, וטען כי שתי היריבות עומדות בפני אתגרים משותפים רבים.

*- פוטין: הפעולות הצבאיות בסוריה הסתיימו ואנחנו עובדים על הסדר מדיני.

*- פגזי ארטילריה סורית פגעו בעמדה טורקית בדרום מחוז אידליב.

*- ככל הנראה היתה הערב תקיפה באזור אלבוכמאל. הדיווחים מהאזור טוענים שהתוקפים הם מטוסי קרב סעודים.

*- עדי ראיה במחוז דיאלי שבעיראק טוענים על תנועות של שיירות איראניות באזורם.

*- מכות בין אנשי צבא לבנון ואנשי חיזבאללה באוניברסיטה בלבנון.

*-מחשש לזליגת המהומות מעיראק לאיראן – סגרה איראן 2 מעברי גבול של עם עיראק. אולי פשוט מרחיקים אנשים לקראת תנועות כוחות צבא איראנים לאדמת עיראק.

*- אתר החדשות 24: נודע ממקורות יודעי דבר, כי חיזבאללה ביקש מתומכיו ופעיליו באתרי המדיה החברתית הקרובה אליו, כי העמדה הפוליטית כלפי המשטר המצרי צריכה להיות חיובית. המקורות ציינו כי יש רצון מצד חיזבאללה, שלא להיגרר דרך אתרי הרשתות החברתיות , להתקפה נגד המשטר המצרי. (קרדיט:עמרם אל)

*-בעוד המפגינים צועקים סיסמאות נגד איראן ברחובות בגדאד, עשרות עדים אמרו כי כוחות הביטחון ונאמני איראן ירו לעבר המפגינים, ונראו אמבולנסים מפנים עשרות פצועים למספר בתי חולים בעיר, כפי שמדווחים כתבים מהשטח.

את אירועי ההפגנות בעיראק מנהל באופן ישיר ראש ממשלת עירק ועומד בראש ועדת חירום ממלכתית של המועצה לביטחון לאומי שהוקמה היום במהירות.

משרד התקשורת העיראקי חסם תשתיות אינטרנט בחלקים נרחבים מהמדינה במטרה לדכא ולהגביל התארגנות של אזרחים נוספים שעלולים להצית הפגנות נוספות במקומות שונים במדינה. (קרדיט:מאיר בר)

*-ראש ממשלת עיראק עאדל עבד אל-מהדי: "האזור אינו נמצא על סף מלחמה כרגע, אבל הוא מידרדר לכיוון הזה. לדעתי, יש הרבה הוכחות שאף אחד לא רוצה מלחמה באזור – מלבד ישראל".

*- יו"ר הפרלמנט העירקי, מוחמד חלובי: יו"ר הפרלמנט העירקי, מוחמד חלובי,אמר ביום חמישי,שהוא מוכן שנציגי המפגינים יגיעו לפרלמנט לדון בדרישותיהם.
הקריאה הגיעה לאחר שאלפים הפגינו בכיכר תחריר במרכז בגדאד ובמחוזות אחרים, בדרישה לספק שירותים ולשפר את מצב המחיה, ולבטל את תופעות האבטלה והשחיתות הכספית והמנהלית במחלקות ובמוסדות הממשלה. (קרדיט:עמרם אל)

*- ההפגנות נמשכות בעיראק: 28 הרוגים ו -1177 נפצעו
עיראק הייתה עדה ביום חמישי ליום העקוב ביותר מאז תחילת ההפגנות שדרש ביום שלישי שעבר, והרגה 28 בני אדם במהלך עימותים אלימים חסרי תקדים בין מפגינים לכוחות הביטחון, בעוד שמספר מקרי הדיכוי הביטחוני הגיע ל 1177.

מבגדד, בירת האוכלוסייה השנייה בצפיפות בעולם הערבי, הפגנות בהן דרשו עזיבת "מושחתים" והזדמנויות עבודה לצעירים המורחבים לרוב הערים הדרומיות. (קרדיט:עמרם אל )

*- מצרים חתמה על חוזה לקניית טילי קרקע-אוויר עבור צי הפריגטות החדש שלה בשווי של 300 מיליון דולר .

תמונה

*-

 

 

כתיבת תגובה