מבזקי חדשות ליום 3-10-2019. מתעדכן

*- איראן מודה בפעם הראשונה !

איראן הכחישה זה זמן רב את מתן התמיכה הצבאית לחות'ים בתימן. עם זאת, היא הודתה לראשונה מאז פרוץ המלחמה בתימן בשנת 2015, כי משמרות המהפכה הציעו "תמיכה לוגיסטית ויעוץ אסטרטגי " לבעלת בריתה, המלציה החות'ית.

הרמטכ"ל האיראני, האלוף מוחמד באג'רי, הודה במתן תמיכה מסוג זה ועוד לחות'ים,

בראיון לערוץ הטלוויזיה הסיני הפיניקס .

לטענת באגרי, איראן סיפקה תמיכה ויעוץ לרבות כלי נשק וציוד לעיראק וסוריה על פי בקשת ממשלותיהם, וחיל המשמרות המהפכה האיסלאמי (IRGC) היה כמובן אחראי לאותה משימה. האלוף לא הכחיש את סיוע הצבא האיראני לכוחות ה- IRGC הנמצאים לצד החות'ים בתימן.

*- בעוד המפגינים צועקים סיסמאות נגד איראן ברחובות בגדד, עשרות עדים אמרו כי כוחות הביטחון ונאמני איראן ירו לעבר המפגינים, ונראו אמבולנסים מפנים עשרות פצועים למספר בתי חולים בעיר, כפי שמדווחים כתבים מהשטח.

את אירועי ההפגנות בעיראק מנהל באופן ישיר ראש ממשלת עירק ועומד בראש ועדת חירום ממלכתית של המועצה לביטחון לאומי שהוקמה היום במהירות.

משרד התקשורת העיראקי חסם תשתיות אינטרנט בחלקים נרחבים מהמדינה במטרה לדכא ולהגביל התארגנות של אזרחים נוספים שעלולים להצית הפגנות נוספות במקומות שונים במדינה.

(קרדיט:מאיר בר-מקבוצת נציב)

*- תשעה בני אדם, כולל שוטר, נהרגו תוך 24 שעות בעירק בזמן שהפגינו ברחבי פרובינציות רבות לצד בגדאד, וכוחות הביטחון ירו שוב תחמושת חיה לפיזור מפגינים, תוך קריאות ריסון להמונים.

נראה שהממשלה, שהוקמה לפני כשנה, אמרה שמבקשת לבחון בחינה ציבורית ראשונה את טענות ההמון, אם כי הדבר לא הרגיע את המפגינים שהמשיכו את לזרום לעצרת המרכזית בבגדאד וכמה ערים בדרום.

*- ההפגנות החלו במחוזות בצרה, דהי קאר, ואסית, בבילון, מוטנהאנה, נג'ף, קרבלה ודיווניה כדי לדרוש שירותים טובים יותר, הזדמנויות עבודה וחיסול השחיתות.

המפגינים ניתקו את הכבישים הראשיים ושרפו צמיגים וניסיונות להסתער על בנייני המועצות המחוזיות, כולל בבילון, בעוד שאחרים שרפו את בנייני הפרובינציות דה-קר, מיסאן ונג'ף, ואילו בהפגנות היו עימותים עם כוחות הביטחון במטרה לפזר את המפגינים.
הפגנות התחדשו בבירה בגדאד זה היום שני, למרות שמירה ביטחונית כבדה, בזמן שהאינטרנט נותק בחלקו וכמה כבישים ציבוריים נסגרו.

*- רויטרס מצטט מקורות במשטרה: עוצר שהוטל בערים נסיריה, אמארה והילה בדרום עירק.גורמים במשטרה אמרו כי ממשלת עירק הטילה עוצר על 3 ערים בדרום

קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב

*- הטלוויזיה העיראקית – ראש הממשלה היל סגר על בגדד החל משעה 5 בבוקר ועד הודעה חדשה.

"التلفزيون العراقي: رئيس الوزراء يحظر التجوال في بغداد اعتبارا من الخامسة فجر اليوم وحتى إشعار آخر

*-ראש ממשלת עיראק עאדל עבד אל-מהדי: "האזור אינו נמצא על סף מלחמה כרגע, אבל הוא מידרדר לכיוון הזה. לדעתי, יש הרבה הוכחות שאף אחד לא רוצה מלחמה באזור – מלבד ישראל".

*-קריאה של מפגינים עיראקים לעולם: תשומת הלב!! לאחינו ואחיותינו העיראקים ברחבי העולם, לחברים בינלאומיים .. אנו זקוקים לעזרתכם! אנשים עיראקים העומדים בפני כיבוי מלא לאינטרנט והם בחושך, הם לא יכולים לגשת למידע, לא יכולים לבטא או להאכיל אותנו בחדשות.

*- ההפגנות בעיראק בשיא חדש כאשר מפגינים הציתו את בניין הטלוויזיה הממלכתית ואת בנייני המועצה.

*-דיווחים שמשמרות המהפכה מעבירים כוחות מאירן לעיראק כדי לסייע לארגון שהאד אל-שעבי לדכא את ההפגנות בעיראק
הם עשויים להשתמש בשדות תעופה אלטרנטיביים לצורך נחיתה של הכוחות סביר שלא ינחתו בשדות תעופה רשמיים..

*- עירק: מפגינים פרצו לשגרירות של איראן.

*-מליציות איראניות יוצאים לרחובות בגדד רעולי פנים ולבושים בבגדים שחורים והכו את כולם, כולל אנשי צבא עיראק.

*- ממשלת עיראק הכריזה  על "מצב חירום".

*-

כתיבת תגובה