רכש והתעצמות בצבא מצרים – פרק 43

ב-15 בספטמבר קיימה העמותה להיסטוריה צבאית בישראל יום עיון בנושא "התעצמות מצרים במאה ה-21". ביום העיון ניתנה הרצאה של הד"ר יגיל הנקין בנושא "רכש והתעצמות צבא מצרים במאה ה-21" ההרצאה נותנת מבט כללי על מסעות הרכש של נשיא מצרים, הסובב בעולם וקונה אמצעי לחימה מכל הבא ליד.

נושא הרכש בצבא מצרים מרכזי זכה לסדרה ארוכה של פרסומים באתר נציב. נט וכן לסדרת מאמרים של אלי דקל המפרטת את נושא הרכש בחלוקה של הזרועות בצבא מצרים. ההרצאה  של הנקין נותנת מבט כללי על הרכש ומצביעה על הקשיים התחזוקתיים במגוון כה רב של נשקים המגיעים מכל קצוות תבל. הנקין נמנע במכוון מלנתח את הסיבות למסע הרכש אך מצביע על הסכנות הטמונות ביכולות של נשק זה אם הוא יופנה נגדנו.

ראוי להזכיר כי הד"ר הנקין, אלי דקל, וחוקרים אחרים נשענים רק על מידע ממקורות גלויים, ובכל המקורות הגלויים קיים "חור שחור" בתחומים הבאים: לוחמה אלקטרונית (למצרים היו הצלחות רבות בתחום זה במלחמת יום הכיפורים);  פיתוח ורכש טילי קרקע-קרקע (כבר משנות החמישים של המאה הקודמת הם החלו לפתח טילי קרקע-קרקע ולקראת מלחמת יום הכיפורים המצרים בנו תשתית לאחסון 1,000 טילים מסוג סקאד);  פיתוח אמצעי לחימה ביולוגיים, כימיים, ורכש/פיתוח עצמי של נשק גרעיני.

התעשייה הצבאית במצרים היא התעשייה המפותחת ביותר בין ארצות ערב, חלק ממפעלי התע"ש מתפתחים גם בשנים האחרונות (ראו נספח להלן). לשאלה מה מייצרים שם ולמי זה נועד אין לי מענה.

ההרצאה הוסרטה והועלתה לערוץ היוטיוב (בהקמה) של אלי דקל StrategicAnalysisOfEgypt

בקישור:

קרדיט: ד"ר יגיל הנקין וסא"ל (בדימוס) אלי דקל

כתיבת תגובה