מבזקי חדשות ליום 28-9-2019. מתעדכן

*- רוסיה לא שוללת דיון עם איראן על שיתוף של נכסי הגנה אווירית וציוד רדיו-אלקטרוניקה, כמו גם הקמת מערכת הגנה משולבת בכדי לאבטח את המפרץ הפרסי, כך אמר דמיטרי שוגייב, מנהל השירות הפדרלי הרוסי לשיתוף פעולה צבאי-טכני.

שוגייב הדגיש כי רוסיה פועלת בקפדנות בהתאם לתקנות הבינלאומיות, וציין כי לא ניתן להתחיל את שיתוף הפעולה הביטחוני בנשק עם איראן לפני אוקטובר 2020.

"[עוד]לפני שיפוגו תוקף הסנקציות שמטילה מועצת הביטחון, נוכל לדון בשיתוף פעולה בנושאים הבאים: משלוחי נכסי הגנה אווירית, יצירת מערכת פיקוח משולבת, ביטחון והגנה לחופי המפרץ הפרסי, משלוחים של ציוד רדיו-אלקטרוני, מודרניזציה של הגנה אווירית ציוד שנמסר לאיראן בעבר, משלוחי נשק ותחמושת ", הוא הוסיף.

*- נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר ביום שישי כי טורקיה לא תפסיק לרכוש נפט וגז טבעי מאיראן, למרות האיום של הסנקציות האמריקאיות.

לדבריו, הסחר בין המדינות יימשך למרות האיום של סנקציות אמריקאיות, כך דווח ברויטרס.

ארדואן דיבר בפני עיתונאים בטיסתו חזרה מהעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, וטען כי טורקיה אינה חוששת מסנקציות אפשריות של ארצות הברית בשל הסחר שלה עם איראן, והוסיף כי טורקיה אינה מעוניינת לנתק את שיתוף הפעולה שלה עם איראן.

*- ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, אמר כי על כל השמועות לנוח, חייבת להיות מולדת לפלסטינים לפני שפקיסטן תוכל להכיר בישראל.

*- ארה"ב פרסמה היום (רביעי) סנקציות חדשות על אנשים וגורמים סיניים הקשורים לאירן, כך על פי אתר האוצר האמריקני.

הגורמים הרשומים באתר האוצר כללו את חברת Cosco Shipping Tanker Co. ו- China Concord Petroleum Co.

*- ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, הזהיר ביום שלישי באופן בוטה מפני מלחמה אפשרית בין פקיסטן להודו, במה שהוא כינה "סדק" הודי ברוטאלי באזור ג'אמו וקשמיר.

"שמונה מיליון אנשים בכלא פתוח זה חסר תקדים בימינו," אמר חאן.

"הדאגה הגדולה ביותר היא מה שיקרה ברגע שהעוצר יוסר? אנחנו חוששים שעם 900,000 חיילים שם – יהיה טבח", הוסיף חאן.

*- רוסיה טוענת שחיזוק הנוכחות הצבאית של ארצות הברית במזרח התיכון לא תפתור את המתיחות במפרץ הפרסי, במיוחד לאור התקיפה האחרונה על מתקני הנפט של ערב הסעודית, כך דווח בסוכנות הידיעות ספוטניק, שציטטה את סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ורשין.

"אנו לא חושבים שניתן לפתור סוגיות מסוג זה עם הגברת הנוכחות הצבאית. אנו חושבים שיש לאמת את כל הפרטים; חקירה אובייקטיבית [חייבת להתבצע]. בכל מקרה, אין לפתור סוגיות כאלה באמצעות צבא" הדגיש ורשין.

*- ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון הקורא לקהילה הבינלאומית להגביר את הלחץ על איראן עד שהרפובליקה האסלאמית תסיים את התוקפנות שלה כלפי שכנותיה.

"בריטניה, צרפת וגרמניה אמרו כי איראן אחראית למתקפה האחרונה על סעודיה. הרשה לי לומר בשם ישראל, בפשטות רבה: איראן עשתה זאת, א 'עד ת'. ישראל תדע להגן על עצמה מפני סוג זה של תוקפנות, "אמר נתניהו.

"אנו קוראים לכל חברי הקהילה הבינלאומית להצטרף למאמץ של הנשיא טראמפ להגביר את הלחץ על איראן. זו הדרך היחידה לעצור את התוקפנות של איראן.

*- דובר משרד החוץ של איראן, זייד עבאס מוסאווי, גינה את התבטאויותיו של מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, כלפי שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, והגדיר את דבריו של פומפאו כבלתי קבילים ו"ילדותיים".

דבריו של מוסוואי הגיעו בתגובה להתבטאויותיו של פומפאו שאמר כי שר החוץ זריף אינו מייצג את מדיניות החוץ של איראן.

מוסאווי ביטל את דבריו והגדיר אותם כהערות ילדותיות של פומפאו שאמר: "אני לא יודע למה מישהו מקשיב לשר החוץ האיראני. אין לו שום קשר למדיניות החוץ האיראנית והוא שיקר במשך עשרות שנים".

"פשוט ילדותי, אין תגובה", צייץ מוסאווי בתגובה להצהרתו של פומפאו.

קרדיט:אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

*- הסוכנות לביטחון לאומי בבריטניה ""איראן אחת מחמשת מעצמות לוחמת הסייבר המובילות בעולם. יש להם כלי נשק אלקטרומגנטיים (EMP) שיכולים לשתק תשתיות מורכבות."

*- נשיא צרפת לשעבר – ז'ק שיראק מת.

*- שגריר איראן בעירק (היום) שישי איים לתקוף את כוחות ארה"ב במקרה שתפתח מתקפה אמריקאית על ארצו.

בראיון לערוץ הטלוויזיה בעירק אמר אירא'ג 'מסג'די:

"הרפובליקה האיסלאמית [איראן] אינה רוצה מלחמה לא עם האמריקנים ולא עם שום מדינה אחרת."

מסג'די האשים את ארה"ב בהתערבות בענייניה הפנימיים של עירק ובמזרח התיכון.

"אם ארה"ב תתקוף את איראן, אנו נגיב בחריפות ונפציץ את הנוכחות האמריקאית בעירק או בכל מקום אחר שנמצא לנכון," אמר מסג'די.

*- דיווח: זה היום השביעי ברציפות שישנם קרבות רחוב בעיירה צנאמין, לא הרחק מגבול הגולן , בין המורדים לכוחות צבא סוריה והאיראנים והחיזבאללה .

*- במהלך היממה האחרונה, מערכות הרדאר וההגנה האווירית הסורית חוו שיבושים בעבודתם אשר על פי ההערכות נגרמו על ידי מערכות הלוחמה האלקטרונית שהותקנו במטוסי מלחמה ישראליים. בזמן שיבושים במערכות ההגנה הסוריות התגלו מטוסים ישראלים בסמוך לגבולות סוריה.
"מטוסי קרב ישראליים מאותתים למערכות הגנה אווירית הסורית באזור הדרום מאז אמש בנוסף, התגלו אנדקציות במערכות האלקטרוניות כי מדובר במבצע יזום של כוחות עויינים המיוחסים לחיל האויר הישראלי.

מוקדם יותר דווח כי הקרמלין העניק לכאורה לצבא הסורי רשות להשתמש במערכות ההגנה האוויריות המיוצרות על ידי רוסיה נגד ישראל, בתנאי שסוריה תיקח אחריות לתוצאות.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה