הרשות הפלסטינית משבחת את קשריה עם סין

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתייה, אמר כי פלסטין גאה בהישגי הפיתוח של סין ובקשרים הדו צדדיים האיתנים עם הפלסטינים.

"אנו גאים בהישגיה של הרפובליקה העממית של סין", אמר אשתייה בראיון ל-Xinhua ממשרדו ברמאללה לרגל חגיגות יום העצמאות השבעים של סין שיתקיימו בחודש אפריל.

אשתייה ציין בראיון את יוזמת "חגורה אחת ודרך אחת" שמציעה סין וכן גם את הסיוע הסיני לפלסטינה, כמו קורסים הכשרות ומלגות, כמו גם אזורי תעשייה ופרויקטים של אנרגיה סולארית.

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית הדגיש כי יחסי פלסטין-סין הם "היסטוריים" וכי חילופי הביקורים ברמה הגבוהה ביותר בין שתי המדינות היו תכופים מאוד, כבר מאז שביקר לראשונה יושב ראש הרשות הפלסטינית לשעבר, יאסר ערפאת, בסין בשנת 1964.

"הנשיא עבאס מבקר בסין כמעט כל שנה" בשנים האחרונות, אמר אשתייה, שביקר גם הוא בסין מספר פעמים.

"אנו גאים במערכת היחסים שלנו עם סין," הוא הוסיף.

אשתייה ציין בראיון את תמיכתה של סין בפלסטין, והדגיש כי סין היא חברה קרובה לפלסטין, וכן גם ציין כי סין עומדת לצד פלסטין בכל הפלטפורמות הבינלאומיות, זאת מלבד הסיוע שהיא מספקת לעם הפלסטיני.

בנושא הסכסוך עם ישראל הדגיש אשתייה כי פלסטין מברכת את הצעתה של סין לתוכנית ארבע הנקודות, שהציע נשיא סין בכדי לפתור את הסכסוך בין הישראלים והפלסטינים.

נשיא סין, שי ג'ינפינג, הציג את ההצעה כשנפגש בסין עם יושב ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, בשנת 2017.

💡הנקודה הראשונה בתכנית היא "קידום פתרון שתי מדינות המבוסס על גבולות 1967 כשמזרח ירושלים היא בירתה של המדינה הפלסטינית". הנקודה השנייה נוגעת לתפיסת הביטחון שתהיה "בשיתוף פעולה, מקיפה וברת קיימא". הנקודה השלישית מתייחסת למאמץ הבינלאומי כדי "לקדם את השלום באמצעים הכרוכים בשיתוף פעולה בינלאומי" והנקודה הרביעית מדברת על קידום השלום דרך פיתוח ושיתוף פעולה בין ישראל לפלסטינים.

אשתייה הביע תקווה כי יותר אנשי עסקים סינים יבקרו וישקיעו בפלסטין, במיוחד בתקופה שבה ארצות הברית מקצצת את עזרתה למדינה.

קרדיט: אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה