יפן: "הטילים שצפון קוריאה בודקת מתוחכמים מידי למערכות ההגנה שלנו"

יפן הביעה דאגה מחוסר היכולת שלה לעקוב אחר טילי השיוט החדשים לטווח הקצר של צפון קוריאה, אשר עשויים לחדור את מערכות ההגנה שלה.

במהלך בדיקות הטילים האחרונות שביצעה צפון קוריאה, גורמים בממשלת יפן העלו חששות כי טכנולוגיית הטילים החדשה של צפון קוריאה עשויה להיות מתקדמת מדי עבור מערכות ההגנה הנוכחיות הקיימות ביפן – מה שמותיר את המדינה פגיעה מפני תקיפות טילים, אשר עשויות להגיע מכיוונה של צפון קוריאה.

בעוד שבעקבות תקיפת מתקני הנפט בסעודיה החלו לעלות דיונים סביב טכנולוגיות ויכולות ההגנה במזרח התיכון, במקביל גם החלו לעלות דיונים דומים במדינות אמריקה הצפונית והדרומית, מדינות אסיה ואוסטרליה, זאת לאחר שמנגנוני ההגנה היפניים לא הצליחו לעקוב אחר סדרת בדיקות שיגורי הטילים לטווח קצר שביצעה לאחרונה צפון קוריאה, כך עולה מדיווח ב-"The japan times".

בהוראתו של מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, ביצעה בשבועות האחרונים צפון קוריאה סדרת בדיקות טילים שכללו את הצגת טכנולוגיית הטילים לטווח קצר שלה לעולם – הטיל מכונה: KN-23.

ה-"The japan times" דיווח על פי מקורות צבאיים ביפן, כי המשחתת המצוידת של חיל ההגנה הימית, שנפרסה בים יפן והמכ"ם היפני, שהופעל על ידי כוח ההגנה האווירית של יפן. חוו שניהם בעיות באיתור הטילים שבדקה צפון קוריאה.

מהדיווח עולה כי מסלולם הלא סדיר של הטילים מקשה על הגילוי שלהם – דבר המגדיל את סיכויי הטילים לחדור את מערכות ההגנה של יפן. כמו כן ציין הדיווח כי העובדה שהטילים של צפון קוריאה, בזמן מעופם טסים בגובה נמוך – גובה שהוא מתחת לממוצע של הטילים המוכרים – גם מקשה על זיהויי הטילים.

אף על פי שחלק מהמשקיפים אינם מודאגים לראות את צפון קוריאה, שנמצאת תחת סנקציות הקשורות לתוכנית הטילים שלה, מבצעת את השיגורים הללו, על פי הנאמר ביום שני ב-The japan times: על ממשלת יפן לפעול במהירות ולהתאים את הטכנולוגיה שלה לטכנולוגיית הטילים המתוחכמת של צפון קוריאה.

ישנם משקיפים האומרים כי טכנולוגיית הטילים שבה עושה שימוש צפון קוריאה, דומה לטכנולגיית הטיל הטקטי MGM-140, אשר עושות בו שימוש גם את ארצות הברית וגם את דרום קוריאה.

התמורות כתוצאה מכישלונותיה של יפן באיתור הטילים של צפון קוריאה הגיעו גם לדרום קוריאה, שהגיבה ב-22 באוגוסט, באופן חד צדדי, על פרישה מהסכם לשיתוף פעולה מודיעיני עם יפן (GISOMIA) בשל לכאורה "בעיות אמון" – ההסכם נחתם בין הצדדים בשנת 2016.

בהצהרה שפירסם דאז הבית הכחול נמסר: "הרציונל היה כי נוצרה בעיה בביטחון הלאומי עקב הפרת אמונים", אך עם זאת לא הוצגו כל ראיות או הסברים לתמיכה בטענה זו.

"בנסיבות אלו: החליטה ממשלת דרום קוריאה כי שמירת ההסכם שנחתם, כדי להקל על חילופי מידע צבאי ורגיש, אינה משרתת עוד את האינטרס הלאומי שלנו", כך הוסיפה הצהרה של ממשלת דרום קוריאה.

על פי הדיווח, בעוד יפן לא הצליחה לזהות את סדרת בדיקות הטילים האחרונות של צפון קוריאה, לדרום קוריאה לא היו כל עיכובים כמו שיבושי מכ"ם או בעיות הגנה אחרות והמדינה הצליחה להתריע ​​מייד לציבור על המצב.

בעוד שחלקן ממדינות האוקיינוס השקט מעלות חששות מפני טכנולוגיית הטילים החדשה של צפון קוריאה, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, והיועץ לביטחון לאומי דאז, ג'ון בולטון, לא מתחו ביקורת מצידם על בדיקות הטילים של צפון קוריאה ודחו את הטענות בתקשורת על הפרות לכאורה של הסכם, שמבצעת צפון קוריאה.

"יש לנו מערכת יחסים טובה מאוד, [אך] זה תמיד יכול להשתנות, נראה מה יקרה", אמר טראמפ כהרגלו כאשר התייחס לבדיקות הטילים שמבצעת צפון קוריאה בהוראתו של קים.

"אני חושב שקים ג'ונג און יחסית מתואם איתי… הוא אוהב לבדוק טילים, ואנחנו מעולם לא הגבלנו טילים לטווח קצר", אמר טראמפ לכתבים לפני פסגת ה- G7, שהתקיימה בסוף חודש אוגוסט.

טראמפ הודיע ​​לאחרונה על שיחות צפויות עם מנהיג צפון קוריאה, פגישה שהפעם לא תכלול ל"שמחתה" של צפון קוריאה את בולטון – צפון קוריאה אמרה כי בולטון עומד מאחורי הכישלון של הפסגה שהתקיימה בין קים לטראמפ בסינגפור.

על פי הדיווח ביפן, הפגישה הבאה שתתקיים בין טראמפ לקים, עשויה לעסוק במרכזה במצב ההגנה של יפן, זאת מכיוון שיפן לא מצליחה, נכון לעכשיו, לזהות, להזהיר אזרחים ובמידת הצורך ליירט את הטילים המתוחכמים, אשר עושה בהם שימוש צפון קוריאה.

קרדיט: שיר בניש- פרדס+ 

 

כתיבת תגובה