מבזקי חדשות ליום 24-9-2019. מתעדכן

*- הודעה משותפת של צרפת, בריטניה וגרמניה – "אנו רואים באיראן כאחראית על המתקפה שבוצעה על מתקני הנפט הסעודיים, אך אנו מדגישים כי הצורך בדיפלומטיה חשובה על מנת להפחית את המתיחות"

*- טהרן (ספוטניק) – ארצות הברית סירבה להנפיק אשרות למספר חברי משלחת איראנים, המלווים את נשיא איראן חסן רוחאני לאסיפה הכללית של האו"ם בניו יורק, פרוויז אסמאילי, כך אמר סגן ראש מטה משרד הנשיאות האיראני לתקשורת ביום ראשון.

שוב ארה'ב משפילה את המשלחת האיראנת המגיעה לכנס האו'ם- יוכלו לנסוע רק מהאו'ם למלון ובחזרה ומשם לשדה התעופה בדרכם החוצה. בדיוק כמו לפני שנה.

קרדיט: חדשות המזרח התיכון

*- סוכנות הידיעות 'ספוטניק' מדווחת כעת כי ביוון נעצרו 10 פליטים סוריים שהציגו עצמם כחלק ממשלחת של שחקני ווליבול אוקראינית עם תעודות זהות מזוייפות. מהדיווח עולה כי האירוע היה ביום שבת בעמדת דרכונים סמוך לאתונה. כעת יצטרכו העשרה לעמוד למשפט ביוון בגין נסיון כניסה בלתי חוקי עם תעודות מזוייפות. קרדיט:301 העולם הערבי

*- נשיא טורקיה: כשאנחנו מסתכלים על רצח העם הנאצי נגד יהודים בעבר, אנו מסתכלים על הטבח ברצועת עזה באותה נקודת מבט.

*- קצינים בכירים בצבא מצרים קראו לאזרחים לצאת לרחובות ולהביא לסיום משטרו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, כך דווח אתמול באל-ח'אליג' אונליין .

*- מה שמתרחש במיליציית אלחשד אלשעבי , בבת עינו של סולימני בעיראק, הוא פאר התככים ה

*- שיעים בהם כולם נגד כולם. בקורת חריפה בתוך האירגון נגד המזכ"ל שלא מצליח למצוא דרך למנוע את ההתקפות הבלתי פוסקות על מפקדותיו בעיראק. לממשלת עיראק נמאס מאלחשד אלשעבי שגורמת לכוחות זרים לחדור לשמי עיראק ולהפר את שלוותם המעושה. לפני כמה ימים הוציא ראש ממשלת עיראק הוראה ממשלתית בו הוא מאשר למזכ"ל האירגון לפטר ולבטל כל דרג המפריע להם להשתלב בצבא עיראק. ולמה עשה זאת ? כי סולימני מתחרט על זה שאיפשר לאלחשד אלשעבי להתמזג בצבא עיראק והוא מבקש כרגע להקים גוף עצמאי חדש שם . בוודאי כבר קראתם על כך בכתבה שפרסמתי לפני 3 ימים. התקושרת העולמית עוד אפילו לא מרגישה בזעזועים שיש שם . היות וסולימני מבקש להיפטר ממזכ"ל אלחשד ולמנות במקומו את סגנו – אלמוהנדס מיהר ראש ממשלת עיראק לאפשר למזכ"ל הנוכחי ושנוא נפשו של סולימני לפטר את סגנו . אבל כנראה שהפתרון יהיה שאלמוהנדס ימונה לרמטכ"ל אלחשד אלשעבי . קשה מאוד לעקוב מקרוב אחרי כל הניואנסים כי כולם שם רמאים ומדברים בלשון כפולה. אבל התמונה ממש מרתקת. המינויים והכבוד שם יותר מעניין אותם מזה שמפציצים אותם כמה פעמים בשבוע .

*- טייסי האוספרי של המרינס קבלו א הקסדות החדשות של אלביט. גאווה ישראלית.

תמונה

*- ראש ממשלת אנגליה-בוריס ג'ונסון הטיל את האחריות הישירה על תקיפת מתקני הנפט בסעודיה על איראן.

*- רוסיה מתחילה לעבוד על תכנון מטוסי קרב הדור ה-6.

ככה זה, הרוסים מתחילים לעבוד על הדבר הבא בעוד מטוסי הדור ה-5 לא מוכנים לגמרי לפעילות מבצעית.
ככה זה שלא הכסף מדבר! אלא האגו!!

*- שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריין אמר במסיבת עיתונאים כי ההחלטה של איראן להפר את הסכם הגרעין משנת 2015 ושלוש פעמים לאחרונה הייתה גורם מכריע להגברת המתח באזור.

"אנו מצפים מאיראן לחזור ולמלא את התחייבותה בהסכם ללא תנאים מוקדמים מכיוון שהחלשת ההסכם רק תגדיל את הסיכון להסלמה מסוכנת איראן גרעינית זה לא דבר שניתן לקבל על הדעת ."

שר החוץ הצרפתי הוסיף כי טענת איראן בדבר האחריות לפיגועים מצד המורדים החות'ים התימנים בתימן היא מגוחכת "וכמעט לא אמינה." אולם לדבריו צרפת מברכת על איפוק והחלטת סעודיה לקרוא לנציגים מטעם האו"ם ולזמן מומחים מצרפת והממשלה תחכה לממצאיהם.

ארה"ב טענה כי איראן עמדה מאחורי הפיגועים; איראן הכחישה את המעורבות.
"מה שעומד על כף המאזניים בשבוע זה טען שר החוץ הוא "האם נוכל להמשיך בתהליך ההסלמה הזה או לא," כך אמר לה דריאן שר החוץ הצרפתי.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

*- פיצוץ עז באזור הירוק שבבגדד מקום מושב השגרירות האמריקאית . נשמעו אזעקות באזור.

תמונה

*- דיווח: רקטות נורו מדרום בגדד שפגעו באזור הירוק.

תמונה

*-

כתיבת תגובה