מסיבות לא ברורות מזרימה דיויזיה 5 הסורית תגבורות לקרבת גבול הגולן

המצפה הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון מדווח הערב כי על פי מידע חדש שהגיע לידיו דיויזיה 5 הסורית מזרימה תגבורות צבאיות גדולות לאזור הגולן הדרומי הסורי. התגבורות כוללות כוחות שריון , רכבים צבאים,חיילים,תחמושת ונשק  והם כולם מתפרסים ליד העיירות ג'ומלה ואבדיין הסמוכות לגבול הגולן הישראלי , כ-2 ק"מ , מערבית לעיר דרעא שבדרום סוריה.

המצפה הסורי מוסיף כי עד כה טרם הובררו הסיבות להנעת תגבורות אלו לעבר גבול ישראל.

על פי הידוע חטיבת חי"ר ממוכן 112 מדיויזיה 5 תופסת את קו הגבול עם ישראל מקונייטרה דרומה עד למפגש הגבולות ישראל-ירדן-סוריה, בעוד שחטיבה 90 של צבא סוריה תופסת את קו הגבול עם ישראל מקונייטרה צפונה עד מפגש הגבולות ישראל-לבנון-סוריה.

מפקדת דיויזיה 5 חי"ר ממוכן נמצאת בעיירה איזרע צפונית מזרחית לעיר דרעא ולידה נמצאת המפקדה האיראנית הראשית השולטת על כל הכוחות שאיראן הצביה בדרום סוריה ומול גבול ישראל.

למעשה חטיבה 112 הנוכחית היא למעשה כוח איראני קדומני מול גבול ישראל במדי צבא סורים המדווח אחורה לחפ"ק דיויזיה 5 הנמצא בשליטה איראנית ומקבל תמונת מצב בזמן אמת על הנעשה בשטח ישראל בגזרה המקבילה לפריסתה.

בתקיפה שלפני המרד הסוני שפרץ בשנת 2011 היו בדיוייזיה 5  – 3 חטיבות חי"ר ממוכן , חטיבת שריון אחת- חטיבה 12  ופוג' ארטילריה- פוג' 175, אך לאורך 8 שנות המרד החטיבה נשחקה בקרבות עם המורדים ועם כוחות דאעש. חלק מכוחותיה נלקחו לטובת צוותי קרב חטיבתיים שנבנו אד-הוק על מנת להתמודד עם חזיתות שאיימו על המשטר הסורי.

כיום סד"כ דיויזיה 5 מכיל רק חטיבה אחת שהיא חטיבה 112. כוחות הדיויזיה פרוסים כיום הן מול גבול ישראל במערב והן במחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה.

סד"כ דיויזיה 5 : שנת 2011 מול שנת 2019 : 

קרדיט:מכון מחקר וואשינגטון

איראן ,באמצעות כוח הפרוקסי שלה-החיזבאללה ,מנסה ,מאז סילק את כוחות המורדים מכל מערב סוריה, להשתלט על הגזרה מול ישראל אך לאחרונה נתקלה בכוחות מורדים, שהתארגנו מחדש להתנגדות מזויינת בתמיכה רוסית,המבצעים פיגועים כמעט כל ערב נגד הכוחות האיראנית הפרוסים בדדרום סוריה ובמערבה ליד גבול ישראל.

יש לציין עוד כי איראן הורתה לכוחות מדיויזיה 4 בפיקודו של האלוף מאהר אלאסד,אח הנשיא , להשתלט על כל אזור מפגש הגבולות בדרום הגולן והם הקימו אף מחנות צבא לכוחותיהם באזור העייר זייזון הסמוכה לגבול ישראל. כמו כן השתלטו  האיראנים על מפקדת דיויזיה 9 שריון ליד העיירה צנאמיין אף נמצאת לא הרחק מגבול הגולן הדרומי עם ישראל.

בעבר הלא רחוק הודיעו שלטונות סוריה, בהשראה איראנית, כי הם עומדים להביא לדרום סוריה כוחות צבא רבים על מנת לדכא את אש המרד שנצתה מחדש בחודשים האחרונים לאחר שהאיראנים הפרו את ההסכמים שהמורדים חתמו עם הרוסים והנוגע לכל אזור דרום ודרום מערב סוריה.

אפשר ותזוזת הכוחות שאנו מבחינים כרגע קשורים למבצע החדש שהצבא הסורי עומד להתחיל אך בהחלט ניתן לראות גם את תמונת המצב  באור אחר לחלוטין.

הזרמת תגבורת כוחות לעבר גבול ישראל המורכבת אך ורק מכוחות הנאמנים לאיראן צריכים להקלט בישראל כאיתות איראני כי הם לא מתכוונים להרפות עד שיציבו את כל הכוחות שהתכוונו מול ישראל ולא משנה איזה הסכמים ישראל חתמה עם רוסיה באשר לזהות הכוחות הסורים שיישבו מולה.

מצגת:הזרמת תגבורות של דיויזיה 5 לדרום הגולן הסורי:

כתיבת תגובה