מבזקי חדשות ליום 21-9-2019. מתעדכן

*- פקיסטן מביעה תמיכה בסעודיה

ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, הביע ביום חמישי את תמיכתו המלאה של ארצו בסעודיה בעקבות התקיפות בסוף השבוע שעבר על מתקני הנפט של הממלכה, כך דווח בסוכנות העיתונות הסעודית.

סוכנות הידיעות הממלכתית ציטטה אותו באומרו במהלך פגישה עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בעיר הנמל ג'דה. "פקיסטן תומכת בממלכה במלוא יכולתה בהתמודדות עם מעשי החבלה הללו".

מוקדם יותר, האפוטרופוס על שני המסגדים הקדושים המלך סלמאן בן עבדולזיז אל סעוד, אירח את ראש הממשלה הפקיסטני אימראן חאן, שנמצא כעת בביקור בממלכה.

במהלך הפגישה גינה ראש ממשלת פקיסטן את מתקפת החבלה במפעלי ארמקו בביקאיאק וח'ורייס, והדגיש את תמיכת פקיסטן בממלכה לנוכח מתקפות בוטות אלה, על פי סוכנות העיתונות הסעודית.

האפוטרופוס לשני המסגדים הקדושים הביע הערכה לעמדת פקיסטן והדגיש כי הממלכה מסוגלת להתמודד עם תוצאת מעשה החבלה שמטרתן לערער יציבות בביטחון ויציבות האזור ואספקת האנרגיה העולמית.

הפגישה סקרה גם את היחסים ההדוקים בין המדינות ואת ההתפתחויות האזוריות והבינלאומיות האחרונות.

*- מערכות הגנה אווירית מתוצרת ארה"ב לא הצליחו להדוף את התקפת השבוע של מל"טים בערב הסעודית בשבוע שעבר מכיוון שהם לא מקיימים את הפרמטרים המוצהרים, כך אמר גורם בכיר במשרד ההגנה הרוסי לתקשורת ביום חמישי.

*- בכיר ביטחון איראני, עלי שמח'אני, אמר ביום רביעי כי איראן מוכנה לחלוטין להתמודד עם כל תוקפנות ומעשים זדוניים עם התגובה הקשה ביותר האפשרית.

המדיניות האסטרטגית של איראן היא צמצום המתחים ומניעת כל סכסוכים וכן פתרון משבר אזורי באמצעות שיחות.

יחד עם זאת הוא הוסיף: "בהתאם, אנו ערוכים לחלוטין לתת מענה חזק ונחרץ לכל תוקפנות אפשרית [נגדנו]."

קרדיט:אברהם תמקר מקבוצת נציב

*- ארה"ב: המועצה לביטחון לאומי תתכנס היום כדי לדון באופציות העומדות בפני ארה"ב באשר לדרכי תגובה נגד אירן וזאת אחרי תקיפת איראן את מתקני הנפט של סעודיה. הפגישה תהיה מיד אחרי שהמזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו יחזור מהפגישה עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. פומפאו, כינה את התקיפה – "מעשה מלחמה של איראן". הוא צפוי לעדכן את השרים בדברים ששמע מהסעודים. (קרדיט:עין הנץ בטלגרם)

*- פיקןד הצבא האמריקאי באפריקה מדווח על הריגת 8 אנשי דעאש מתקיפת מל"ט בחוצות מורזוק שבדרום מערב לוב.
זו התקיפה הראשונה של האמריקנים בלוב מאז נובמבר 18. (קרדיט-301 העולם הערבי)

*- עוד ועוד ערוצי מחאה נגד השלטון המושחת של סיסי במצרים .

תמונה

*- 64 מדינות גינו את מתקפת הטרור על מתקני הנפט בסעודיה.

תמונה

*- מצרים מכריזה כי שברה את שיא הפקת הגז .

*- 9 מטוסי פאנטום ו-3 מטוסי מיראז ו-6 מטוסי סוחוי 22 של חיל האוויר האיראני יערכו בשבוע מטס מעל מצרי הורמוז.

תמונה

*- הרוסים העלו הכוננות בסוללות טילי הנ"מ אס-400 שלהם בסוריה.

תמונה

*- נכדי בכירי השלטון עושים חיים מושחתים בעוד רוב עמם נאנק מדלות ומחסור.

תמונה

*- לוחמי מיליציית אלחשד אלשעבי המטהרים כרגע את כל שטחי עיראק הסמוכים לירדן מנוכחותם של אנשי דאעש דוחקים אותם כך שיצטרכו להיכנס לשטח ירדן אם ירצו להינצל .

תמונה

*- שלט מחאה בעיראק: " פה יש נפט,פה יש גז,פה יש זהב , ופה אין כלום!!

תמונה

*- כוחות חטיבה 17 ממיליציית אלחשד אלשעבי מטהרים שטחים נרחבים בעיראק הסמוכים לגבול הסעודי.

تمكنت قوات اللواء 17 في #الحشد_الشعبي، الخميس، من تطهير مطار وقريتين في صحراء الأنبار جنوب الطريق الدولية المحاذية مع محافظتي كربلاء المقدسة والنجف الاشرف وصولا إلى الحدود #السعودية

תמונה

תמונה

תמונה

*- אלחאג' רדא – אזרח איראני המשמש המתאם הראשי בין משמרות המהפכה האיראנים ומפקדי המיליציות הנאמנות לאיראן הפועלות בסוריה ועיראק.

תמונה

*- רשת אלערביה מדווחת כי מפקדת מיליציית האימאם עלי השייכת לאלחשד אלשעבי העיראקית והפועלת בסוריה , הנמצאת באזור העיר אלבוכמאל נהרסה לחלוטין בתקיפה כלי טייס בלתי מזוהים . לדברי הרשת המפקדה פעלה מתוך בנין בן 5 קומות באזור התעשייה של העיר וכי במרתפי המבנה אוחסנו כלי נשק ותחמושת .

 

 

כתיבת תגובה