דיווח: סולימני מבקש להקים מחדש את מיליציית אלחשד אלשעבי בעיראק

כשמפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים הקים את מיליציית אלחשד אלשעבי,המורכבת מלוחמים ממוצא עיראקי במימון איראני, כדי שתעזור לממשלת עיראק להלחם בכוחות דאעש,שהיו אז בשיא כוחם וכבשו חלקים נרחבים מהמדינה, לא ידעו כי המיליציה תגדל לממדים מפלצתיים שמספר לוחמיה יגיע לכ-60 אלף איש.

לאחר סיום טיהור עיראק מכוחות דאעש החלו להישמע ברחבי המדינה קולות ביקורת על פעילות מיליציה מזויינת כה גדולה לצד צבא עיראק תוך שהיא מקעקעת את יסודות העצמאות של המדינה בו הם נמצאים .

בגבור הביקורת ,נאלצו מנהיגי עיראק, הנתונים למרות איראנית מלאה,להטמיע את אלחשד אלשעבי לתוך צבא עיראק ובמימון ממשלת עיראק, למרות שאת מפקדי הארגון,שלא ברורה הכשרתם הצבאית המתאימה לקצינים בעלי דרגה המאפשר להם לפקד על מסגרות צבאיות על-דיויזיונית ,הם השאירו על כנם. ברור גם נאמנותם המלאה לאיראן מה שיאפשר ל-"סוס טרויאני" להתקיים בתוך צבא עיראק.

לאחר שכבר החל תהליך היטמעותם בצבא עיראק התברר כי איראן הולכת ומשמיטה את מוטת השליטה על עיראק בקצב מהיר ,מה שהביא את סולימני להגיע במהירות למדינה על מנת לתקן את המעוות.

ואכן התקיימה פגישה בין סולימני ובין ראש ממשלת עיראק בנדון.

قائد ميليشيا فيلق القدس في الحرس الثوري الإيراني قاسم سليماني (أرشيف)

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים – האלוף קאסם סולימאני, אמר לראש ממשלת עיראק – עאדל עבדול מהדי כי בכוונתו להקים מחדש את מיליציית אלחשד אלשעבי, כך מסרו גורמים המכירים את הנושא.
מקור אמין במשרד ראש ממשלת עיראק לא שלל את הדחתו של המפקד העליון של מיליציית אלחשד אלשעבי, פלה אל-פיאד, ומינוי סגנו, אבו מהדי אל-מוהנדס, למפקד הכללי – כך מדווח העיתון הסעודי עכאז.

אופי הפגישות של סולימאני בבגדד עם מנהיגי מיליציית אלחשד אלשעבי לא היה ברור, אך הוא נענה לקריאות של כמה גורמים בארגון  שקראו לפטר את פיאד  בגלל חוסר המעש שהוא מפגין לנוכח גל  תקיפות הכטב"מים הבלתי מזוהים על מפקדותיהם ומחסני הנשק שבתוך מחנותיהם ,שככל הנראה ישראל עומדת מאחוריהן- כך מסרו מקורות בעיראק.
התקשורת העיראקית חשפה כי מפקד כוח קודס ביקר השבוע בחשאי בבגדד ונפגש עם מנהיגי המיליציות העיראקיות הנאמנות לאיראן וקרא להם לתקוף את האינטרסים של ארה"ב בעיראק.

 

כתיבת תגובה