16 הרוגים לפחות בתקיפה אמש על כוחות איראנים במזרח סוריה.פרטים

אמש דיווח האתר נציב.נט כי כלי טייס בלתי מזוהה תקף כוחות מיליצייה איראניים ליד העיר אלבוכמאל שבמזרח סוריה ליד מעבר הגבול – אלקאים עם עיראק.

היום בבוקר החלו אמצעי תקשורת ערביים לדווח כי עמדות של מיליציות עיראקיות ,הפועלות על אדמת סוריה תחת פיקוד איראני , הותקפו על ידי כלי טייס לא מזוהה וכי נגרמו אבדות בקרב הלוחמים שהיו באותו זמן באתר המותקפים.

זאת התקיפה השנייה בתוך חודש ,לאחר שבחודש הקודם הותקף מחנה אחר של מיליציה איראנית שבמהלכה נהרגו 18 לוחמים,כולל לוחמים איראניים ,  ופוצצו מספר מחסני נשק ותחמושת שהובאו מאיראן.

רשת אלערביה מדווח כי חיילים המשרתים במעבר הגבול אלקאים הסמוך ליד גבול עיראק אישרו כי הם שמעו התפוצצויות בערך בין השעות חצות וחצי ואחת לפנות בוקר אך הם אינם יודעים מה בדיוק קרה.

גורמי ביטחון במחוז אלאנבאר העיראקי אישרו כי ארעו מספר התפוצצויות באזור העיר הסורית אלבוכמאל הסמוכה לגבול וכי הם נקטו צעדי זהירות מתבקשים לאור מה שאירע.

כזכור ב-9 לספטמבר הותקפו כוחות מיליציית אלחשד אלשעבי באזור אלבוכמאל וכי מעריכים כי כלי טייס ישראלי הוא שתקף את המקום.

מקורות באופוזיציה הסורית טוענים מנגד כי מטוסי בעלות הברית בהובלת ארה"ב היו אלו שתקפו אמש את המיליצייה השיעית עיראקית מתוך מחשבה שהם תוקפים מחסני נשק של אלקעידה באזור.

איראן פרסה באזור מעבר הגבול עם עיראק כוחות מיליציה עיראקים ומהחיזבאללה על מנת לאבטח את ראש הגשר.

כזכור מעבר הגבול אלקאים היה אמור להיפתח רשמית בשבוע שעבר אך עקב התקיפות האוויריות באזור טקס הפתיחה נדחה.

אתמול פרסמו מקורות עיראקים כי המעבר יפתח רשמית בשבוע הבא אך נראה כי יש הרבה גורמים המנסים לסכל את הקמת הגשר היבשתי האיראני מטהרן לים התיכון.

מקורות ערביים טוענים כי ישראל עושה מאמצים כבירים למנוע בכל מחיר את פתיחת מעבר הגבול בין עיראק לסוריה והיא נחושה לא לאפשר לאיראנים להעביר נשק ותחמושת כבדה לסוריה ולבנון.

בשעה האחרונה מדווחים מאזור מעבר הגבול אלקאים כי הגיעו למקום 16 גופות של לוחמי מיליציות שיעיות שנהרגו בתקיפה של אתמול .

 

מצגת : תקיפה באזור אלבוכמאל

 

כתיבת תגובה