השוואה צבאית ביניהן: ישראל דורגה 17 בעולם. מה עם היכולות של חיזבאללה?

הצבא הישראלי מדורג במקום ה -17 בעולם, ומספר החיילים הכולל הוא 615 אלף חיילים, כולל 445 אלף בכוחות המילואים, על פי האתר "כוח הוגן עולמי".
תקציב הביטחון הישראלי הוא 19.6 מיליארד דולר, וחיל האוויר הישראלי כולל 595 מטוסי קרב, כולל 253 מטוסי קרב, בנוסף ל 253 מטוסי תקיפה, ו 146- מסוקים, בהם 48 מסוקי תקיפה.
בצבא הישראלי יש 2,760 טנקים, יותר מ 6,500 כלי רכב משוריינים, 650 תותחי הנעה עצמית ו -300 תותחי שדה. לצבא הישראלי 150 משגרי רקטות .
בצי הישראלי יש גם 65 ספינות ימיות, כולל שש צוללות, שלוש קורווט ו 37 ספינות סיור.

כוחו הצבאי של חיזבאללה

במגזין "פוריין אפיירס"  טוענים כי יכולותיו הצבאיות של חיזבאללה עולות על יכולות שהעולם יודע עליהן, וציין כי שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, אמר בפברואר כי יכולותיו של החיזבאללה הולכות וגדלות כל הזמן.

המרכז למחקרים בינלאומיים ואסטרטגיים דיווח על יכולותיו של חיזבאללה ואמר כי הוא הכוח הצבאי הגדול ביותר מחוץ לצבא הסדיר בעולם, וציין כי יש לו ארסנל ענק של  רקטות, טילים בליסטיים, טילי נ"מ ושריון וכן טילים נגד ספינות.

באתר נכתב כי החיזבאללה מציג את יכולות הטילים שלו כאמצעי הרתעה ראשון נגד ישראל, בין אם בעימות צבאי קצר כלשהו ובין אם במלחמה ממושכת.

האתר פרסם מצגת גרפית של חלק מיכולות הטילים של החיזבאללה, הכוללות ארסנל של טילי קרקע-קרקע, ובמיוחד הפאתח והזלזל, וסקאד B ו- C.

סד"כ הטילים והרקטות שברשות החיזבאללה:

על פי המרכז ללימודים בינלאומיים ואסטרטגיים, לחיזבאללה היו 15,000 רקטות ומספר גדול של כלי רכב קטנים שנשאו רקטות בלתי מונחות בשנת 2006. במהלך המלחמה בת 34 הימים עם צבא ישראל ירו כ -4,000 רקטות ישראל.

המרכז למחקרים בינלאומיים ואסטרטגיים: "מאז הגדיל החיזבאללה את סד"כ הטילים  ויש הערכות כי  הארסנל שלו כולל כיום כ- 130 אלף  טילים."

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה