מבזקי חדשות ליום 4-9-2019. מתעדכן

*- ישראל מבקשת להפסיק את החקיקה בשוויץ, להעמיד לדין קצינים וחיילים ,בטענה שהם פושעי מלחמה.

שר החוץ הישראלי כץ, הגיע אתמול לשוויץ, עם צוות מומחים משפטיים ,שידונו בהפסקת החקיקה השוויצרית ,המאפשרת מעצר של פוליטיקאים ואנשי צבא, כך דווח בתאגיד השידור הישראלי.
*- דמיטרי שוגייב, יו"ר הפדרציה הרוסית לשיתוף פעולה טכני-צבאי, אמר כי היקף ההזמנות של הודו לרכישת נשק וציוד צבאי רוסי הגיע ל -14.5 מיליארד דולר השנה,
וזה חוץ מרכישות נשק ממדינות אחרות כגון מישראל, מה שאומר שהודו משקיעה בצבאה, לקראת אפשרות של מלחמה עם פקיסטן.

*- לאחר צפייה במטוס הקרב J-20 מהדור החמישי, מאמינים כעת אנליסטים צבאיים כי עליונותו האווירית של חיל האוויר הסיני  באזור תהיה שווה לזו של ארצות הברית.

על פי אתר China Morning Post, חיל האוויר הסיני הציג ביום שלישי סרט של שבעה מטוסי קרב J-20 מתקדמים. זו הייתה המופע הראשון של מספר לוחמי J-20 מאז שנחשף בתערוכת האוויר הבינלאומית בגואנגדונג בשנת 2016.

וואנג ינאן, אנליסט צבאי בסין, אמר כי "עם שיגורם של שבעה מטוסי קרב J-20, מטוסים אלה עם כלי נשק אוויר-אוויר-קרקע-אוויר יהיו מסוגלים משמעותית להתקפי."

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- מקורות יודעי דבר אמרו למערכת החדשות בבירות אל-רא'י – כי חיזבאללה מתכונן להפיל מל"ט ישראלי בימים הקרובים, מה שמותיר מספיק זמן להכניס את נתניהו למערבולת פוליטית. מנהיג חיזבאללה, סייד חסן נסראללה, החליט "להתערב" בבחירות שיערכו ב- 17 בספטמבר, כדי לתמוך בכישלונו של נתניהו,כך מסר מקור אמין למערכת .

*- שר החוץ ישראל כץ: "אם חזבאללה יתקוף את ישראל מלבנון נתקוף מטרות דואליות, כל דבר שיכול לשרת את חזבאללה ואת האוכלוסייה האזרחית הלבנונית. אם יאיר לפיד היה מעודכן בהתפתחויות הביטחוניות הוא היה מגיב אחרת".

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה