יפן שוקלת לשלוח את כוח ההגנה הימי שלה באופן עצמאי למזרח התיכון

יפן לא תצטרף לקואליציה הימית בהובלת ארה"ב להגנה על ספינות מסחר, העוברות בדרכי מים מרכזיים במזרח התיכון, אך במקום זאת תשקול לפרוס את כוחה הימי באופן עצמאי, כך דווח ביום שלישי בעיתון היומי של יפן.

העיתון היומי ביפן, יומיורי שימבון, ציין כי מקורות ממשלתיים אמרו כי יפן שוקלת תוכנית להעביר את כוח ההגנה הימי שלה (SDF) למשימות איסוף מידע באזורים הסובבים את מיצר הורמוז ובאב אל מנדב בין תימן, ג'יבוטי ואריתריאה.

יפן תשקול גם לכלול את מיצר הורמוז בתחום פעילות כוח ההגנה הימי שלה במידה ואיראן תסכים, כך נמסר בעיתון, על פי רויטרס.

מזכיר הממשלה היפנית, יושיהידה סוגה, סירב להזכיר צעדים ספציפיים שהממשלה שוקלת על מנת להבטיח את שלומם של כלי השיט היפניים במזרח התיכון.

"באשר לאילו צעדים יהיו יעילים כדי להבטיח את הבטיחות של ניווט ספינות יפניות במזרח התיכון, היינו רוצים לבדוק את העניין מזוויות שונות, כולל אספקת נפט גולמי יציבה, ולשמור על קשריה של יפן עם ארצות הברית ואיראן", כך אמר הבכיר היפני במסיבת עיתונאים.

"כשאנחנו בודקים את הנושא, אנו רוצים לשמור על העיקרון שלנו ולשמור על המאמץ הדיפלומטי שלנו כדי להקל על המתחים ולייצב את המצב במזרח התיכון", הוא הוסיף.

איראן הוקיעה את מאמצי ארה"ב להקמת הקואליציה ואמרה שמדינות באזור יכולות להגן על נתיבי מים ולפעול למען חתימה על הסכם ללא כוונות תוקפניות.

לאחר האסיפה הכללית של האו"ם, הצפוייה להתקיים בהמשך החודש, ממשלת יפן אמורה לקבל החלטה סופית, כולל האם התכנית אפשרית לביצוע, כך נכתב בעיתון היפני.

מזכיר הממשלה היפנית מסר כי ראש הממשלה, שינזו אבה ידון על ההסדרים עם נשיא איראן, חסן רוחאני, בשולי האסיפה הכללית של האו"ם בהמשך החודש.

קרדיט:אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה