הפנטגון מכריז על הקמת פיקוד חלל מבצעי חדש

הפנטגון הקים ביום חמישי פיקוד מבצעי חדש שאחראי על פיקוח של פעולות צבא ארה"ב בחלל, צעד שנועד להתמודד עם ההתקדמות הרוסית והסינית בשלטון החלל, שעלול לאיים על עליונות ארה"ב, הנמצאת לאורך זמן בעליונות בתחום זה.

הגנרל, ג'יי ריימונד, שלקח לאחריותו את מושכות פיקוד החלל המבצעי האמריקאי, האשים במהלך טקס בבית הלבן ביום חמישי אחר הצהריים, את רוסיה וסין באיומים ספציפיים על מפעל החלל העצום של צבא ארה"ב, המהווה חלק חשוב באיך החיילים נעים בשדה הקרב, מזהים את האויבים השלהם ומנהלים את התקשורת הפנימית שלהם.

המשימה העיקרית של "SPACECOM" תהיה להרתיע את רוסיה, סין ומעצמות אחרות מלאתגר נכסי מרחב אמריקאיים או מבצעים עתידיים, כך הוא אמר לעיתונאים ביום חמישי.

"החלל הוא תחום של לחימה ממש כמו יבשה, אוויר, ים וסייבר", כך אמר ריימונד במהלך התדרוך בפנטגון לקראת הטקס בבית הלבן.

"אין שום דבר שאנחנו עושים במשותף ויחד עם הכוח של הקואליציה שלנו שאינו מתנהל בחלל. במקביל, היריבות שלנו קיבלו מושב בשורה הראשונה בהצלחות הרבות שלנו כדי לשלב את החלל [בלחימה] והם מפתחים יכולות לשלול את הגישה שלנו לחלל", הוסיף ריימונד.

במהלך הטקס בבית הלבן, בו חתם שר ההגנה האמריקאי, מארק אספר, על מסמכים המאשרים את הקמתו הרשמית של הפיקוד, קבע נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, את הקמתו של פיקוד החלל החדש כ"עסקה גדולה" (ביג דיל).

"היום הזה הוא ציון דרך – יום שמכיר במרכזיות של המרחב בביטחון הלאומי וההגנה של ארצות הברית", כך אמר טראמפ.

"לאלו שרוצים לפגוע בארצות הברית, ומחפשים לאתגר אותה בשטח הגבוה האולטימטיבי של החלל -זה הולך להיות משחק אחר לגמרי", הדגיש טראמפ

הפעלת SPACECOM היא הפעלה מחדש של פקודה שקיימת מאז שנת 1985 ועד שנת 2002, ואז למעשה סוכלה הפעלת התוכנית בתוך ההמולה של ארגוני הממשלה, שהתרחשה בעקבות פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר.

הגרסה החדשה של פיקוד החלל תהיה משימה שונה מאוד ומוגדרת בצורה חדה יותר מקודמתה, שכן תחום החלל השתנה דרמטית מאז 2002, אמר ריימונד.

שר ההגנה האמריקאי, מארק אספר, אמר:

"כדי להבטיח את ההגנה על האינטרסים של ארה"ב במרחב, עלינו להחיל את המיקוד, ההשקעה והמשאבים הדרושים למשימה הזו, וזה בדיוק מה שיעשה פיקוד החלל".

"כמפקד הצבא המאוחד – פיקוד החלל של ארצות הברית הוא הצעד המכריע הבא להקמת כוח חלל עצמאי כשירות חמוש נוסף", הוסיף אספר.

בין הדאגות העיקריות של הפנטגון הן יכולות השיבוש המוכחות של GPS, המתבצעות על ידי סין ורוסיה.

בנוסף, סין גם הציגה את היכולת לפגוע בלוויינים באמצעות טילים ורוסיה הבטיחה לפתח נשק לייזר מבוסס חלל.

טראמפ הוסיף כי הוא בטוח שכוח החלל יאושר בקרוב גם על ידי המחוקקים, ואמר שזה יהיה:

"עוד פרק נהדר בהיסטוריה יוצאת הדופן של צבא ארצות הברית".

קרדיט: אברהם תמקר – פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה