מבזקי חדשות ליום 1-9-2019. מתעדכן

*- הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, הודיעה שהרפובליקה האיסלאמית הפסיקה לשתף פעולה עם פקחי הגרעין הבינלאומיים, המורשים לבצע פיקוח על תוכנית הנשק של הרפובליקה האסלאמית, כך על פי מקורות מרובים המכירים את הנושא.

*- ממשלת לבנון שוקלת אמצעים קשים אך נחוצים בכדי להוציא את הכלכלה ממשבר הולך וגובר, כך אמר נשיא לבנון מישל עאון, שצוטט על ידי התקשורת המקומית ביום חמישי.

"המטופל אולי לא אוהב את טעם התרופה, אבל עליו לקחת אותו כדי להחלים", אמר עאון כאשר התייחס לתכנית החילוץ, שתוכרז היום, לאחר ישיבת חירום של מועצת השרים.

*- ארה"ב ואיראן מתאמנות על אופנועי ים לעימות אפשרי במפרץ. הצי של משמרות המהפכה מפעיל על פי הערכות עשרות כלים כאלו וגם יחידת הקומנדו הימי האמריקאית אריות הים מכניסה לאחרונה יותר ויותר אופנועים לשירות מבצעי, כך שהתנגשות כזו במפרץ בהחלט אפשרית.

*- עתידו של הסכם הגרעין תלוי בארצות הברית, מכיוון שכדי להציל אותה, עליה להצטרף שוב לעסקה ולנטוש את הסנקציות הכלכליות נגד איראן, הזהיר שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, בסין.

*- פומפאו: ארה"ב תעניק לישראל תמיכה דיפלומטית, משפטית, וצבאית לרבות אספקה צבאית בכל מלחמה עם איראן, ארוכה ככל שיהיה!

*- צילומי לוויין חושפים מה שנראה כפעילות חדשה במספנה בצפון קוריאה, בה נבנות הצוללות שלה. כך דווח ב-CNN.

קרדיט: אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

*- מטוס קרב אמריקאי פגע בבניין בו נמצאו גורמי אלקעידה במחוז אידליב שבסוריה. האמריקאים העבירו התראה מסודרת לרוסים להתרחק מהאזור וזאת הועברה גם לסורים שלא יקלעו לקו האש.

*-

כתיבת תגובה