"ישראל פורצת את מעגל הסודיות העליון של חיזבאללה"

צה"ל פרסם היום (חמישי) הצהרה ובה חשף פרויקט לייצור רקטות מדויקות בלבנון על ידי החיזבאללה ובתמיכת כוח קודס – כוחות החוץ של משמרות המהפכה האיראנים.

צה"ל חשף מידע על ארבעה דמויות, בהן שלושה מפקדי כוח קודס ומפקד בכיר בחיזבאללה, המפקח על הפרויקט.

"המידע הכלול בהצהרת צה"ל, אם נכון, מהווה פריצה ביטחונית רצינית עבור חיזבאללה ברמה הגבוהה ביותר", אמרו חוגים פוליטיים לעיתון "אל-ערב".

המהלך הישראלי הביא לשיא המתיחות את היחסים עם החיזבאללה אחרי נפילתם של שני רחפנים ישראלים עמוסי חומר נפץ, במוצאי שבת בשכונת א-דאחייה,מעוז המאובטח ביותר של החיזבאללה,בביירות, מה שהביא את חסן נאסראללה להצהיר כי ישראל בצעה מעשה תוקפנות נגד החיזבאללה ולאיים בתגובה קרובה.

התקשורת הישראלית דיווחה כי "חיזבאללה שלח דרך ערוצים שונים, מסר לממשלת בנימין נתניהו כי הוא מתכוון להגיב תגובה מוגבלת, תוך הדגשת חוסר רצונו להיגרר למלחמה רחבת היקף, אך ישראל דחתה את "הצעתו" מכל וכל." בכירים בצה"ל כבר הכריזו כי אם חייל ישראלי אחד ייפצע היא תגיב תגובה קשה נגד החיזבאללה.

אנליסטים אמרו לאל-ערב כי המידע הכלול בהצהרת צה"ל מהיום, אם אכן הוא נכון, עשוי להכריח את חיזבאללה לשקול מחדש את צעד התגמול, גם אם הוא תוכנן להיות מוגבל, כדי להימנע מהאפשרות שישראל תפתח במסע חיסולים נרחב נגד בכירי הארגון בלבנון. 

"לאחר שלא הצליחה להעביר טילים מדויקים ללבנון, איראן החלה לנסות לייצר אותם שם", אמר דובר צה"ל  בהצהרתו הדרמטית. "בין השנים 2013-2015 ולאור מלחמת האזרחים בסוריה, איראן החלה בניסיונות להעביר טילים  מדויקים לחיזבאללה בלבנון דרך שטח סוריה." "מרבית הניסיונות הללו סוכלו בתקיפות שיוחסו לישראל, מה שגרם שלא יהיו בידי החיזבאללה טילים שכאלו".

כתיבת תגובה