המיליציה העיראקית "אלחשד אלשעבי" הותקפה בשנה האחרונה יותר מ-13 פעמים

מפקדים בכירים במיליציה העיראקית – אלחשד אלשעבי מאיימים,מידי פעם,בתגובה קשה למי שמנסה לתקוף אותם . איומים אלו נאמרו זמן קצר לאחר כל הצהרה ישראלית או רמז על תקיפה אווירית על שלוחי איראן בעיראק . בעבר ישראל תקפה לא פעם בעיראק בעוד שאף אחד מאיומי אלחשד אלשעבי לא בוצע.

במשך חודשים ארוכים מחסני נשק של מיליציית אלחשד אלשעבי הופצצו  על ידי מל"טים לא ידועים . על פי הדיווחים מטוסי קרב לא מזוהים  היו מעורבים בתקיפות, עד שראש ממשלת ישראל הודה כי ישראל עומדת מאחורי תקיפות אלה, אולם עמדת המיליציות העירקיות לא חרגה מהוצאת הצהרות גינוי בלבד.

התבטאויות מאיימות יותר הוצאו על ידי חיזבאללה-עיראק, ואחר כך הוצאה פתווה "ג'יהאדיסטית" על ידי איש הדת השיעי-איראני, קזאם אל-הארי, הידוע כ-"קצין דת" במספר פלגים חמושים, שקר  "להתנגדות" לאמריקאים הנחשבים ככוח "כובש".
לטענת מזכ"ל גדודי החללים, אבו עלאא אל-וולאעי – سيد الشهداء أبو آلاء الولائي , שמחסני גדודיו הותקפו והושמדו במחנה הצבאי –  אל-סקר , תוצאות החקירה מצביעות על כך שהמחנה היה נתון לתקיפה אווירית, וכי המל"טים טסו מעל המחנה במשך חודש לפני שהותקף. לדברי לולאי – "יותר מ -13 מחסני ציוד צבאי של מיליציית אלחשד אלשעבי פוצצו מאז אוגוסט 2018.
חשם אל-האשמי, מומחה עיראקי לענייני מיליציות מזוינות, טוען  כי אחת הסיבות שהובילו לחוסר תגובה של אלחשד אלשעבי  היא היעדר כוח הרתעה והתקפי שיכול לאיים על תל אביב, וכן הם לא מצויידים במערכות הגנה אווירית היכולות לסכל תקיפות אוויריות ישראליות עליהם.
מידיעה שמגיעה היום מעיראק נראה כי איראן כבר החלה באספקת מערכות הגנה אווירית למיליציית אלחשד אלשעבי כדי שיפרסו באתרים החשובים שלהם לסיכול תקיפות מהאוויר.
המנהיג הדתי העיראקי, המתנגד לנוכחות האיראנית בארצו אמר היום כי הוא בטוח שהפצצות האתרים של אלחשד אלשעבי לא נעשו ע"י ישראל .

כתיבת תגובה