המצב בגבול לבנון ועזה – בראי אתר חדשות ערבי

ההערכות הישראליות טוענות, כי חיזבאללה יגיב לפיגוע על ידי רחפנים בפרברים הדרומיים של ביירות, וכי המצב פתוח אפוא לאפשרות של הסלמה, תחת איומים הדדיים, מצד חיזבאללה,וגם מצד ראש ממשלת ישראל שאמר, שהאחריות תהיה על לבנון אם ישראל תותקף כך מדווח אתר החדשות בשפה הערבית "ערב 48" .

ברור שישראל מתייחסת ברצינות, לאיומי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, במיוחד לאור ההערכות הישראליות, כי מקום התקיפה בעיני חיזבאללה נחשב למקום אסטרטגי".

בשלב זה, פיקוד הצפון של צה"ל נמצא בכוננות גבוהה כבר יומיים, ופרסם על גיוס של גדודים מבצעיים שהוצבו באזור, בסמוך לגבול עם סוריה ולבנון.

הצבא גם פרש כמה סוללות ,ממערכת "כיפת ברזל", כהכנות צבאיות להתקפה והגנה.

ערוץ 13 ציטט גורמים ישראלים באומרו, כי ישראל שלחה הודעה ללבנון, דרך ארצות הברית, על רקע איומי חיזבאללה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשיחה טלפונית עם שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, ביקש ממנו למסור הודעה לראש ממשלת לבנון, סעד חרירי, שאם חיזבאללה יתקוף את ישראל, ישראל תראה את ממשלת לבנון אחראית, ותגיב נגד כל לבנון, מבלי להפריד בין חיזבאללה ללבנון.

מצידו אמר פומפאו לנתניהו, כי וושינגטון תומכת במה שלטענתו הייתה, "זכותה של ישראל להגן על עצמה, לכל תוקפנות איראנית על ידי שליחים מטעמה.

פומפאו שוחח אתמול עם חרירי בכדי להרגיע את המצב, ואמר כי ארצות הברית מנסה למנוע הסלמה נוספת, ולהימנע מפגיעה בלבנון .

ביומיים הקרובים יוחלט אם כוחות ישראלים נוספים יגויסו לאזור, כאשר ההערכות כי חיזבאללה יגיב לתקרית על ידי ירי לגליל ולא לגולן הסורי .

כלי תקשורת בלבנון דיווחו ,כי צבא ישראל פינה את עמדות הגבול שלו,בגלל החשש לירי לאתרים אלה בטילי נ"ט.

הערכות ישראליות: התקפה תהיה מכוונת ל"אתר אסטרטגי ".

העיתונאי אלון בן-דוד (ערוץ 13) כותב כי ההערכה היא כי היעד בפרברים הדרומיים של ביירות הוא אתר חשוב מאוד, וכי הוא "יותר ממרכז תקשורת", ונחשב ל"חשיבות אסטרטגית ".

הוא גם כתב כי אם ההתקפה על ביירות תתברר כישראלית, פירוש הדבר כי "לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה, ישראל פועלת נגד מטרה אסטרטגית בלבנון, שמשמעותה שינוי כללי המשחק עם חיזבאללה, ולכן נסראללה כועס מאוד." התגובה תהיה בקרוב ", אמר.

צבא ישראל מעריך כי חיזבאללה לא יגיב לתקיפה לאזור חוות שבעא, אלא יכוונו לעמדות צבאיות.

קצין צבא ישראלי אמר כי "כל ניסיון להתקפה של חיזבאללה, הצבא הישראלי יגיב בתגובה קשה".

נתניהו אמר היום (שני) כי "איראן פעילה בחזית רחבה לביצוע פיגועי טרור קטלניים נגד ישראל", והוסיף כי "ישראל תמשיך להגן על ביטחונה בכל הדרכים הנדרשות." הוא קרא לקהילה הבינלאומית "לפעול באופן מיידי כדי ללחוץ על איראן להפסיק את המהלכים הללו המאיימים על ביטחונה של ישראל."

בנושא אחר .
מצרים מעבירה לחמאס מסר אזהרה ישראלי,
מצרים העבירה מכתב אזהרה ישראלי לחמאס, לאחר ירי הרקטות, אתמול לעבר "שדרות".

"ישראל לא תישאר בטלה ולא תימנע מלבצע התקפה ברצועת עזה בגלל עיסוקה בבחירות ובאירועים בצפון", נכתב במכתב.

על פי נתוני "חדשות" ישראלי, ההערכה היא כי הג'יהאד האיסלאמי עמד מאחורי ירי הרקטות אתמול, וכי חמאס טען בפני המצרים כי הירי מנוגד לאינטרסים שלו, וכי היא עדיין חוקרת את הירי.

מצרים זימנה שתי משלחות מחמאס והג'יהאד האיסלאמי, בניסיון לתווך ביניהן. משלחת של חמאס צפויה לנסוע למצרים בימים הקרובים לשיחות עם המודיעין המצרי, שלאחריה צפויה משלחת מהג'יהאד האיסלאמי להגיע לקהיר.

" מקור בעזה" ציטט גורמים פלסטינים באומרו כי משלחת מצרית הייתה אמורה לבקר ברצועת עזה בסוף השבוע שעבר, אך הביקור בוטל עקב נוכחותו של השליח הקטארי ברצועת עזה.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

تأهب على الحدود اللبنانية والأوضاع على عتبة التصعيد

 

 

כתיבת תגובה