מבזקי חדשות מהעולם ליום 23-8-201

*- מהדי טאא'ב, אחיו של ראש המודיעין של משמרות המהפכה האיראנים אחד האנשים החזקים באיראן אמר :

כי איראן "הגיעה לישורת האחרונה במאבקה נגד "האויב הציוני". לדבריו, הצעד הראשון היה להתקרב לגבולות ישראל והושלם בהצלחה והצעד השני הוא הגעה לירושלים".

*- צהל מזהיר היום (חמישי) ,באופן חריג את הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני המגובה על ידיי איראן בגידול האלימות מרצועת עזה לאחרונה וקורא לחמאס, שליט המובלעת בפועל, לרסן את קבוצת הטרור.

*- שרת המסחר מדרום קוריאה: "ישראל היא השראה לאומות העולם"

שרת המסחר של דרום קוריאה בישראל: " דרך התלמוד(גמרא) אתם נראים כעם שהתברך בחשיבה מקורית, יצירתית ויוזם.

היא הוסיפה ואמרה כי צעירים בקוריאה "מכירים את התלמוד הבבלי שלכם ואף לומדים אותו ובאמצעותו אתם השראה כעם מבורך בחשיבה מקורית, יצירתית ויוזמתית. בזכות ההסכם החדש, אני צופה שיתופי פעולה מאוד פרודוקטיביים בתחומי הבינה המלאכותית, ביג דאטה , ביוטכנולוגיה ועוד. "

*- דובר צה"ל בשפה הערבית אביחי אדראיי צייץ. "איננו מתכננים לקבל פיגועים וירי טילים נגד אזרחינו."

*- הקואליציה מיירטת שני מל"טים בח'מיס מושאיט.

קבוצת אנסאר אללה הודיעה על התקפה של בסיס האוויר המלך ח'אלד, באזור אסיר בדרום ערב הסעודית, עם מספר מל"טים. הקואליציה הערבית הודיעה כי היא הצליחה ליירט ולהפיל שני מל"טים.

*- מפקד שטח של הגיאהד האיסלאמי שייח ריאד אבו ספייה נעצר על ידי צה"ל.

*- סוכנות הידיעות (רויטרס) מסרה: – מטוסי קרב ישראלים החלו ביום חמישי בתקיפות על עמדות שונות ברצועת עזה.

מקורות מקומיים אמרו כי מטוסי קרב ישראליים תקפו אתר ימי של ההתנגדות בסמוך לאל-בידר, מערבית לעיר עזה, עם מספר טילים, אך לא דווח על נפגעים.

המקורות הוסיפו כי מטוסי קרב ישראליים פתחו בארבע תקיפות באתר מדרום לעיר עזה.

עדי ראייה אמרו כי מטוסי קרב ישראלים יורים טילים באזור סופה ומעל לכרם אבו סאלם ממזרח לרפיח.

קרדיט:מאיר בר ועמרם אל מקבוצת נציב

*- שר החוץ של איראן חידש את הצעות לקיום שיחות עם סעודיה על סוגיות אזוריות והמלחמות המתמשכות בסוריה, עיראק ותימן, כך דווח בסוכנות הידיעות IRNA.

קריאתו של מוחמד ג'וואד זריף היא השנייה תוך פחות מחודש שמבטאת את נכונותה של ארצו לשבת עם קואליציה אזורית ליד שולחן הדיונים. עד כה, סעודיה לא הראתה שום סימן להתעניינות בדיאלוג עם איראן.

*- נשיא איראן, חסן רוחאני, תקף ביום חמישי את ממשל טראמפ ובני בריתו מהמערב, וקרא לשיחות עם ארה"ב חסרות טעם.

בנאום שנשא בטלוויזיה הממלכתית של איראן, רוחאני האשים את ארה"ב בנטישת "ההיגיון".

"כעת, כשאויבינו אינם מגיבים בהיגיון, איננו יכולים להגיב בהיגיון", כך הוא אמר והוסיף: "כאשר האויב משגר נגדנו טיל, איננו יכולים לשאת נאום ולהגיד: מר רקטה, אנא אל תפגעי בארצנו ובאנשינו, החפים מפשע, או לדרוש מאדוני המשגר טילים, אם הוא יכול בבקשה ללחוץ על כפתור ולהשמיד את הטיל באוויר בעצמו'".

*- עלי שמח'אני, מזכיר מועצת הביטחון הלאומית העליונה של איראן, אמר כי לחץ הסנקציות של ארה"ב נגד איראן אינו מיועד למשא ומתן אלא נועד לגרום לכניעת טהרן.

"קמפיין הסנקציות אינו מיועד למשא ומתן, הוא נועד בשביל להיכנע", אמר בראיון ל- NBC News שפורסם ביום שלישי.

הוא הוסיף, "כל עוד ארה"ב נוקטת גישה זו, איראן לעולם לא תבקש משא ומתן".

*- ארה"ב מזהירה את חברות התעופה לנקוט בזהירות תוך טיסה מעל מפרץ עומאן, אזור שעבר מתיחות הולכת וגוברת בין איראן למדינות אחרות.

מינהל התעופה הפדרלי פרסם היום (שלישי) הנחיות חדשות לחברות תעופה אמריקאיות ולמפעילי טיסות מסחריות אחרות, ואמר כי "יש סיכון בלתי מכוון הולך וגובר" לטיסות באזור זה.

בהודעת FAA נמסר כי "איראן התאמנה בפומבי באיומים על פעולות צבא אמריקאיות באזור המפרץ." איראן מחזיקה במגוון טילים ומטוסים צבאיים המסוגלים ליירט מטוסים, כך לפי הסוכנות.

*- אם ארצות הברית לא תוציא את כל כוחותיה הצבאיים כולל המודיעין שלה מאפגניסטן, שיחות השלום באפגניסטן יכשלו, כך נאמר מהלשכה המדינית של הטליבאן בקטאר.

"המדיניות שלנו ברורה לגבי סיום הכיבוש של אפגניסטן ואם היא לא תתקבל המלחמה תימשך", כך אמר סוהיל שאהין, דובר המשרד המדיני של הטליבאן.

קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה