29 שנים למלחמת המפרץ:15 מפציצים עיראקים הוכנו לתקיפה כימית על ישראל

   – כל המידע בטור זה מבוסס על מקורות גלויים –

היום (שלישי) התפרסמו דיווחים על תקיפות עוצמתיות נוספות בעיראק, שבוצעו על ידי "כלי טיס בלתי מזוהים" ופגעו קשות בבסיסים ומחסני נשק של "חיזבאללה עיראק". הדיווחים הללו לא הוכחשו ע"י גורמי הביטחון בישראל. ההשגחה הפרטית בעיני, היא שהדיווחים הרבים על התקיפות בעיראק, מתפרסמים בשבועות האחרונים, שבהם, כידוע, אירעה הפלישה של עיראק לכוויית לפני 29 שנים, בליל י"א מנחם אב, שנת תש"נ, שבעקבותיה התרחשה מלחמת המפרץ (בחודשי שבט-אדר תשנ"א).

זוהי מעין סגירת מעגל היסטורית, שהרי באותה מלחמה ספגה ישראל עשרות טילי סקאד, ולא הגיבה כלל על התקיפות שניחתו על העורף האזרחי, ואילו היום ישראל תוקפת בעיראק (ע"פ פרסומים זרים), רק על בסיס העובדה שאיראן מנסה לבנות בעיראק יכולת התקפית שתופנה כלפי ישראל ח"ו.

29 שנים לנסי מלחמת המפרץ

עם הפלישה של עיראק לכוויית, התייצבו מדינות רבות מול הצורר העיראקי, שאיים לתקוף אותן ואת ישראל בנשק לא קונוונציונלי. רגשות המתח והחרדה גברו במיוחד בשל סכנת הנשק הכימי משום שהיה ידוע כי עיראק ניצחה את אויבתה החזקה איראן ע"י שימוש בגזים רעילים, וגם חיסלה רבים מאזרחיה הכורדים באמצעותו (בעיקר בעיירות חלאבג'ה ודוג'יילה) – דבר שגרם לגינויים רבים ברחבי העולם. בארץ הוחלט לחלק מסכות גז והחרדות התגברו. כמו כן התפרסמו בתקשורת העולמית דיווחים שונים על פיתוח של נשק ביולוגי בידי עיראק, וכן על מאמצים מוגברים לפתח נשק גרעיני.

אמצעי השיגור של נשק האב"כ העיראקי היו מגוונים. לרשותה עמד חיל אוויר בעל עוצמה גדולה, שמנה כ- 700 מטוסי קרב, מתוכם כ- 250 נחשבו לבעלי איכות גבוהה, ביניהם מטוסי סוחוי 24 שיכלו להגיע לישראל ח"ו, בטיסה נמוכה, שמקשה מאוד על גילוי בידי מכ"ם. כמו כן בידי עיראק היו טילי "אל-חוסיין" – טילי סקאד שמדענים עיראקים בסיוע של מדענים זרים האריכו להם את הטווח, מ- 280 ק"מ, ל- 630 ק"מ. עיראק עסקה גם בפיתוח של "תותחי על" – וכבר הצליחה לנסות בהצלחה תותח בעל טווח של 491 ק"מ!
התכנון העיראקי היה לפתח תותח שיוכל לשגר פגזים במשקל של טונה, לטווח של 750 ק"מ – תותח שכזה היה יכול להוות איום גדול על ישראל רחמ"ל.

Image result for ‫מלחמת המפרץ‬‎

הימצאותו של נשק כימי בעיראק
יש כיום הטוענים שהחשש מעיראק היה מיותר, משום שלא נמצא נשק כימי בעיראק לאחר כיבושה בשנת תשס"ג.
זוהי טעות גדולה הנובעת מבלבול בין שתי מלחמות המפרץ.
יש לזכור כי עיראק השתמשה באינטנסיביות רבה בנשק כימי ב- 8 שנות מלחמתה באיראן, וכ- 100,000 חיילים איראנים נפגעו מנשק זה!
עיראק גם תקפה בנשק כימי עשרות אלפי כורדים (שמרדו בסדאם), והפגיעות הנוראיות קיבלו סיקור נרחב בתקשורת העולמית, שגינתה את עיראק בחריפות.
העובדות מדברות בעד עצמן. לאחר מלחמת המפרץ הראשונה, קיבלה מועצת הביטחון את החלטה מס' 687, במסגרתה סרקו מומחי האו"ם את עיראק, ובשנים תשנ"א-נ"ח (91'-98') נטרלו עשרות מפעלים ולהם יכולת ייצור של 2000 טון גז בשנה!

ע"פ נתוני האו"ם (פתוחים לעיון הציבור באתרי UNSCOM ו- UNMOVIC) וע"פ הודאת עיראק עצמה, עמדו לרשותה במלחמת המפרץ הראשונה כ- 30,000 פריטי חימוש כימי, ביניהם 4000 פצצות כימיות וכן 50 טילי סקאד כימיים!

בנוסף עמדו לרשותה כ- 100,000 פריטי חימוש מוכנים למילוי ב- 412,500 ק"ג של חומרי לחימה כימיים.

במשך 8 שנות פעילותו נטרל האו"ם את כל מפעלי הנשק הכימי וכמעט את כל מאגרי התחמושת הכימית שהיו בעיראק. בשנת תשנ"ח גירש סדאם חוסין את פקחי האו"ם ולכן האשימה אותו ארה"ב כי הוא ממשיך נשק כימי, ולכן (ועל רקע הפיגוע הנורא במגדלי התאומים –שעיראק הייתה היחידה שהצדיקה אותו) פרצה מלחמת המפרץ השנייה, עיראק נכבשה, ולא נמצאו בה מאגרי נשק כימי נוספים. אך כאמור כמעט כל הנשק הכימי אכן נוטרל כבר לאחר מלחמת המפרץ הראשונה וזוהי הסיבה שלא נמצא לו זכר (כמו כן הוערך ע"י המודיעין בישראל כי כמות קטנה של נשק זה הועברה מעיראק לסוריה).

Image result for ‫מלחמת המפרץ‬‎

יתירה מזו, ממידע שנחשף לאחר שנכבשה עיראק (בשנת תשס"ג, 2003) עולה בבירור כי הטילים הכימיים אכן הוכנו לשיגור לעבר ישראל! מעדויות שמסר מפקד יחידת טילי הסקאד, מתברר כי מיד לאחר הפלישה לכוויית, פרסה עיראק 7 טילים כימיים במערב עיראק, מתודלקים ומוכנים לשיגור. הטילים הוחלפו מדי תקופה מסוימת, על מנת לשמור על כשירותם המבצעית.
כך גם לגבי הפצצות הכימיות, שעל פי המידע שהתגלה, כבר הועמסו בליל המלחמה הראשון על 15 מפציצי סוחוי 24 שהוכנו לטיסה לעבר ישראל!
רק בחסדי שמים לא נעשה בנשק זה שום שימוש.

Image result for ‫מלחמת המפרץ‬‎

נס מדהים נוסף עולה מראיון עם מפקד חיל הטילים העיראקי, שסיפר כי סדאם הורה לו אישית לתקוף מיידית את ישראל בנשק כימי במידה וינותקו קווי הקשר בינו לבין בגדאד. בצבא ארה"ב לא ידעו על ההוראה הסודית, ולכן ניסו לאורך כל המלחמה לפוצץ את קווי הקשר ע"י יחידות קומנדו והפצצות מסיביות מהאוויר (וכן על ידי מיטוט הגשרים שעליהם עברו כבלי התקשורת), אך בחסדי הבורא, המשגיח על עמו ישראל בכל מקום וזמן, לא הצליחו בזאת (לו היו האמריקאים מצליחים לנתק את קווי הקשר, אזי היו משוגרים מיידית עשרות טילים כימיים וביולוגיים לישראל ח"ו).

כאשר הסתיימה מלחמת המפרץ, שנשאל מפקד הקואליציה הגנרל שוורצקופף מדוע לא השתמש סדאם בנשק הכימי, ואמר: "אינני יודע את התשובה. אני רק מודה לאלוקים שהם לא השתמשו בזה"!

קרדיט: הרב אבישי אפרגון, ראש ישיבת "דרכי תמימים" בתל אביב. הכותב שירת בעבר בצה"ל בתפקיד מסווג.

Image result for ‫מלחמת המפרץ‬‎

 

כתיבת תגובה