מקבצי חדשות עולמיים ליום 21-8-201

*- רג'ד, בתו של סדאם חוסין, פרסמה הודעת טקסט נדירה בכתב ידו של אביה, ומדובר על שר איראני שנשבה במלחמת שנות השמונים בין המדינות.

ראגאד סדאם חוסין, בציוץ שפרסמה בחשבון הרשמי שלה בטוויטר, חשפה את המכתב הכתוב בכתב ידו של אביה מיום 24 בדצמבר 1982, כשהוא נושא פקודות לשירותי הביטחון באותה תקופה.

נשיא עיראק כתב במכתב כי "שר הנפט האיראני מטופל היטב בשבי שלנו, וכל בקשותיו, כולל קשר עם משפחתו, נענות.

פורסם ב8 באוגוסט 2019, במלאת 31 שנה להכרזה על הפסקת המלחמה בין המדינות בשנת 1988, שמונה שנים לאחר פרוץ המלחמה וגרם למותם של מאות אלפי אנשים.

*- מקורות בכלי התקשורת אמרו ביום שלישי, כי פיצוץ אדיר פגע במפקדה של המיליציה האיראנית, במחוז סאלח אל-דין.

סוכנות הידיעות העיראקית אמרה, כי הפיצוץ פגע במחסני נשק ליד בסיס באלאד, מבלי למסור פרטים נוספים.

מצד שני, גורמים אמרו ,כי מטוס או מזל"ט ככל הנראה, תקף "את מחסני הגדודים של האימאם עלי ,הלוחמים למען ההתגייסות העממית."

"האזור נסגר ,והחקירות מתבצעות", אמר גורם במיליציה, וסירב למסור פרטים על סיבת הפיצוץ.

ההפצצות פגעו בשבועות האחרונים, במספר עמדות צבאיות של המליציות האיראניות, באזורים שונים בעיראק, בתוך כך נמסר מידע סותר על הסיבות לאירועים אלה.

*- עסקת מטוסי ריגול בין איחוד האמירויות לישראל "במיליארדי דולרים":

דיווח של משרד "אפלבי" ופרסום בעיתון "הארץ" בעברית, כי איחוד האמירויות חתמו על חוזה עם ישראל, לרכישת מטוסי ריגול מתוחכמים.

הדו"ח, שפורסם ביום שלישי חשף, כי עסקה חשאית זו, החלה לפני עשר שנים, והסתכמה בכשלושה מיליארד דולר, והעסקה נשמרה בסוד . איחוד האמירויות כבר קיבלו אחד מאותם מטוסים.

על פי מסמכים שהודלפו על ידי הארץ, חלק ממחיר העסקה שולם במזומן, וציין כי שמותיהם של בכירים באיחוד האמירויות קשורים לעסקה.

העסקה כוללת שני מטוסי ריגול, שאחד מהם סופק לאיחוד האמירויות לפני כשנה, נכתב בדו"ח.והמטוס השני, לאחר התקנת המערכות, החל בטיסות בשבועות האחרונים למסירה סופית לצבא איחוד האמירויות בשנה הבאה.

מוקדם יותר, דוח שפורסם ב"וול סטריט ג'ורנל ", כי" ישראל "וסעודיה ואיחוד האמירויות מחליפות מודיעין על איראן.

בדו"ח שפרסם "מכון טוני בלייר", באוגוסט אשתקד, כי "ישראל" מנהלת קשרי סחר של עד מיליארד דולר בשנה עם מדינות המפרץ.

*- הצבא הסורי נכנס לעיר ח'אן שיחון. חאן שיחון היא אחת הערים הגדולות בשליטת המורדים במחוז אידליב. רואים התקדמות זו כ"ניצחון מכריע "למשטרו של בשאר אל-אסד. כ -5,000 בני אדם נעקרו מבתיהם.

המצפה הסורי לזכויות האדם שבלונדון דווח, כי ארגוני אופוזיציה של משטר אסד, העוקבים אחר החדשות, טוענים כי יחידות צבא סוריות נכנסו לאזורים מסוימים בחאן שיחון, בעזרת רוסיה. התקיפה לוותה בתקיפות אוויריות ובתותחנים.

*- מרכז המחקר האמריקני באוניברסיטת סידני אישר, כי ארצות הברית איבדה את העליונות הצבאית באזור האוקיאנוס ההודי, וסין תפסה את מקומה, לפי ספוטניק.
על פי הדיווח, ניתן להסיק, כי ארצות הברית לא מוכנה מספיק להתמודד עם סין באזור האוקיאנוס ההודי, בעוד שאסטרטגיית ההגנה של ארה"ב באזור חווה משבר חסר תקדים.
"זהו למעשה משבר שנגרם עקב אי התאמה בין היעדים האסטרטגיים של וושינגטון לתקציב", נכתב בדו"ח.

*- ארדואן השתגע:

משרד הפנים הטורקי פיטר את שלושת ראשי הערים שנבחרו כדין, ואמר כי הם יחזרו לעבוד ברגע שתסתיים החקירה.
הנהלת המפלגה הדמוקרטית קראה למהלך, "הפיכה פוליטית"
מפלגת העם הרפובליקנית, מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר, הציגה אותה גם כפשיזם ופגיעה בדמוקרטיה.
הנשיא לשעבר עבדאללה גול, וראש ממשלת טורקיה לשעבר אחמט דבוטוגלו, שניהם בני בריתו לשעבר של ארדואן במפלגת השלטון והפיתוח השלטת, מתחו ביקורת על המהלך, וקראו לה הפרה של הדמוקרטיה.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- סופה של  האימפריה הבריטית – סד"כ חיל הים לפי שנים:: United Kingdom Royal Navy personnel.

1945: 861,000
1955: 128,000
1970: 86,000
1991: 62,000
2017: 29,280

*- טראמפ : פוליטיקאים עיראקים הפקידו בארה"ב מאז המלחמה נגד סדאם סכום מגיע לכ-600 מיליארד דולר . השחיתות חוגגת.

*- שר ההגנה העיראקי, נג'אח א-שמרי, אומר במהלך ביקורו בבסיס ליד המחסן של המיליציות השיעיות שהופצץ ע"פ הדיווחים: לא ניתן לקבוע בוודאות את הסיבה לתקרית. נדרשת חקירה מעמיקה. אין קורבנות והמצב רגוע.

*- מקור סורי:המכלית האיראנית בדרכה לנמל בניאס בצפון סוריה. הבריטים יצאו טמבלים.

*- דיווח בארה"ב:מקורות מודיעינים:המיכלית האיראנית "גרייס 1" עושה דרכה לסוריה.

*- בהמשך לדרמה מאתמול בין הטורקים לרוסים,

מטוסי הקרב של חיל האוויר הטורקי הוזעקו ונשלחו לחלק הדרומי של המחוז הסורי אידיליב לאחר שחיל האוויר הסורי פגע בשיירה צבאית טורקית בדרכה לתגבר מליציות מתנגדיי המשטר בסוריה, השולטים בעיירה חאן שיחון.

עם זאת, על פי הדיווחים, שני מטוסי קרב su -35 רוסיים הוזנקו לעברם תוך דקות ספורות מבסיס האוויר בח'מימים כדי ליירט אותם. הטייסים הרוסים הצליחו להבריח את מטוסי הקרב הטורקיים מהמרחב הסורי תוך דקות ספורות.

אין פרטים נוספים ששוחררו. אך על פי הדיווחים, מטוסי הקרב הטורקיים נאלצו לעזוב את המרחב האווירי של סוריה לאחר 30-40 ק"מ בלבד, מה שמצביע על כך שהם או הוזהרו מראש, או שפשוט ראו את המטוסיי קרב הרוסים על המכ"מים שלהם ונסו על נפשם.

בהמשך לתקרית שיכלה להתפתח ולהחמיר את המצב המעורר בין אנקרה למוסקבה, אותרו זוג לוחמי סוחוי -35 רוסים בסביבת העיר ח'אן שיחון.

*- חברי פרלמנט בממשלת עיראק התומכים במיליציות השיעיות דורשים לגרש ולאלתר את כל הכוחות האמרקאים משטחם בעקבות התקיפה היום ליד בסיס חיל האוויר באלאד .

*- "יש אתגרי ביטחון גדולים שעליהם יעיד דו"ח המודיעין שקיבלתי לפני כמה דקות".מדבריי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפניי כשעה.

*- אם לשפוט לפי ההצהרות המתחנפות בטהרן כלפי מנהיגי חמאס לאחרונה ,נראה שהארגון השולט ברצועת עזה בחר צד ושולח לעזאזל את ההסדרה. מקור ביטחוני בכיר ישראלי:

"ישראל בוחנת ותצטרך לבחון טוב יותר את מה שהתרחש בחודש האחרון ברצועה"

*- אנקרה, 20 באוגוסט (רויטרס) – טורקיה לא תעביר את העמדת התצפית הצבאית בצפון מערב סוריה שאליה הייתה אמורה להגיעה שיירה טורקית שהותקפה בצורה פראית וזכתה למתקפה במהלך נסיון הגעתה מצד הצבא הסורי,כך אמר אמר שר החוץ מבולט קוווסוגלו היום(שלישי.)

*- אלפי אוניות מטען הנושאות סחורות של מיליארדי דולרים רגישות לאיומי סייבר ואין כמעט שום הגנה מפני האיומים הללו, כך טוען ראש מחלקת הסייבר לשעבר של צה"ל, אל"מ (מיל ') זוהר רוזנברג.

*- אתר רוסי טוען כי המודיעין העיראקי מעריך כי מטוסי אפ-35 ישראלים הם אלו שתקפו עמדות ומחסני תחמושת של אלחשד אלשעבי האיראנים . וכי בכך הם הביכו את הרוסים שמכשירי הרדאר של סוללות האס-400 המכסים את סוריה ועיראק לא הצליחו לאתרם.

*- אתר רוסי טוען כי אתמול יירטו 2 מטוסי קרב רוסים מקדמים מטוסי קרב טורקיים שחדרו לשמי סוריה ואילצו אותם לחזור לטורקיה.בכך איפשרו הרוסים לחיל האוויר הסורי לפעול ליד הכוחות הטורקיים. כצפוי,טורקיה הגיבה בהכנסת כוחות קרקעיים נוספים מתוך הערכה כי הם לא יותקפו ישירות.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה