ארגנטינה, ברזיל ופרגוואי נלחמות בטרור

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בירך על החלטתה של פרגוואי להגדיר את חמאס וחיזבאללה כ"ארגוני טרור בינלאומיים", במהלך שמגיע פחות מחודש, לאחר שארגנטינה, גם היא, הכניסה לרשימה השחורה את חמאס מעזה וחיזבאללה מלבנון.

פרגוואי הגדירה היום (שני) את חיזבאללה, המגובה על ידי איראן, ואת חמאס, סיעה פוליטית פלסטינית, השולטת ברצועת עזה, כקבוצות טרור.

נתניהו הצהיר בהצהרה כי "אני מברך על החלטתו של נשיא פרגוואי, מריו אבדו, להגדיר את חיזבאללה וחמאס כארגוני טרור.

"אנו פועלים על מנת שמדינות נוספות גם יעשו את הצעד החשוב הזה", הוסיף נתניהו.

נשיא פרגוואי אמר ביום שני כי הוא מייעד את חמאס וחיזבאללה כ"ארגוני טרור בינלאומיים" ואת אל-קאעידה וקבוצת המדינה האסלאמית כ"ארגוני טרור עולמיים". לא היה ברור מה ההבחנה ולמה הוא התכוון בדיוק בדבריו.

פרגוואי "מכירה ומדגישה מחדש את מחויבותה להכפיל את המאמצים, במניעה ולחימה נגד הקיצוניות האלימה",  הוסיף נשיא פרגוואי.

ישראל, ארצות הברית וקנדה הן בין כמה מדינות שכבר תייגו את חמאס וחיזבאללה כקבוצות טרור.

יחד עם זאת, בחודשים האחרונים ממשל טראמפ לחץ על מדינות אחרות להטיל סנקציות על חיזבאללה, במסגרת קמפיין "הלחץ המרבי" של ארה"ב נגד איראן.

ארגנטינה הפכה בחודש שעבר למדינה הראשונה בדרום אמריקה, המייעדת את הקבוצה הלבנונית כארגון טרור, מהלך שהתקבל בברכה על ידי הנצים האנטי-איראניים בארה"ב, כולל מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפייאו.

הרשויות בארגנטינה הורו להקפיא את נכסי חיזבאללה במדינה ב-18 ביולי, זאת לאחר 25 שנה למתקפה הקטלנית על המרכז הקהילתי היהודי בבירת ארגנטינה, בואנוס איירס, שהאשמה בפיגוע מוטלת על חיזבאללה.

יום לאחר מכן, ב -19 ביולי, קבוצה של מחוקקים רפובליקנים קראה לפומפייאו ללחוץ על פרגוואי וברזיל לתייג, גם הן, את חיזבאללה כקבוצת טרור.

"ארגנטינה, ברזיל ופרגוואי נמצאות בעמדה ייחודית, כדי לנקוט צעדים משמעותיים במאבק בטרור המנוהל על ידי חיזבאללה", כך אמרה בזמנו הסנאטורית הרפובליקנית, מרשה בלקברן, בהצהרה.

*- קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה