מטוסי קרב סורים תקפו שיירת תגבור טורקית שחדרה לצפון המדינה

ממשרד ההגנה הטורקי נמסר כי שלושה אזרחים סורים נהרגו ו -12 נוספים נפצעו בתקיפה אווירית סורית  שביצעו 2 מטוסי סוחוי-22 שהמריאו משדה התעופה טי-4, שכוונה לשיירה צבאית טורקית שהיתה בדרכה לנקודת בקרה מספר 9 בצפון מערב סוריה .
מהמשרד נמסר כי התקיפה הסורית הינה הפרה  של הסכם שיתוף הפעולה בין  אנקרה לרוסיה, וציין כי טורקיה הודיעה מראש לרוסיה על הגעת השיירה לצפון סוריה.
https://twitter.com/i/status/1163400480682369026
התקיפה האווירית הסורית באה מיד לאחר שמשרד החוץ הסורי הודיע ​​כי כלי רכב טורקיים עמוסי תחמושת חצו את הגבול ונכנסו לעיירה ח'אן שיחון שפרברי מחוז אידליב כדי לעזור לטרוריסטים של ג'בהת אל-נוסרה המובס.
משרד החוץ הסורי רואה במשטר הטורקי אחראי להשלכותיו של הפרה בוטה זו של הריבונות הטריטוריאלית של הרפובליקה הערבית הסורית והוראות החוק הבינלאומי."
דמשק הצהירה כי  "התנהגות זו של המשטר הטורקי לא תשפיע על המשך המרדף של הצבא אחר שרידי מחבלים בח'אן שיחון ומקומות אחרים."
בתוך כך, פעילי האופוזיציה הסורים דיווחו כי שיירה טורקית של 25 כלי רכב, ציוד ומשאיות נכנסה ממעבר גבול באב אל-הווא לשטח סוריה, אך נעצרה עקב הפצצה אווירית בעיר מערת אל-נומן.
הם הצביעו על כך שמטוסי קרב סורים תקפו מכוניות של יחידות המורדים הנאמנות לטורקיה, שהמתינה לשיירה הטורקית, והרגו את לוחם אחד ופצעו 3.
מיד עם תחילת התקיפה האווירית הסורית שלחה טורקיה 2 מטוסי קרב משלה מדגם אפ-16 ,שהמריאו משדה התעופה באינצ'רליק, שיתנו חיפוי אווירי לשיירה. יחד עם זוג מטוסי הקרב עלתה לאוויר גם מכלית דלק מעופפת שתדאג לתדלק את המטוסים ותאריך את זמן שהותם בגזרה הסורית.
תמונה
עם הגעת מטוסי הקרב הטורקיים לאזור אידליב העלה חיל האוויר הסורי לאוויר מטוסי קרב מדגם מיג-29  וסוחוי 22 וכן הגיעו לזירה מטוסי סוחוי-35 הרוסים משדה התעופה חמימים שעומדים על המשמר למנוע מהטורקים לתקוף את צבא סוריה באזור חאן שייחון בו נמצאים כרגע כוחות גם מצבא טורקיה וגם מצבא סוריה יחד עם החיזבאללה והמיליציות האיראניות .
תמונה
יותר מדיי כוחות עויינים ביחידת שטח קטנה מה שמגביר את פוטנציאל הנפיצות לשיאים חדשים.
הצבא הטורקי שלח תגבורת בגבול עם סוריה

One thought on “מטוסי קרב סורים תקפו שיירת תגבור טורקית שחדרה לצפון המדינה

כתיבת תגובה