מקבצי חדשות עולמיים ליום 19-8-201

*- גיברלטר אמרה היום (ראשון) כי היא לא תמלא אחרי בקשתה של ארצות הברית להחרים את מכלית הנפט האיראנית "גרייס 1". זאת רק יומיים לאחר שראש ממשלת גיברלטר אמר כי ישקול כל בקשה אמריקנית כדי למנוע את עזיבת המכלית.

*- מתקפת המל"טים בשדה הנפט הסעודי גורמת לשריפת גז, התפוקה אינה מושפעת

 פיגוע מזל"ט ע״י קבוצת החות'ים בשדה נפט במזרח ערב הסעודית ביום שבת גרם לשריפה מוגבלת במפעל דלק אך לא השפיע על ייצור הנפט, כך מסרה חברת הנפט הסעודית.
קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב
*- נראה כי איראן מכינה שיגור לוויני נוסף לאחר שנכנסה פעמיים השנה בכניסה למסלול, למרות ההאשמות של ארה"ב כי התוכנית של הרפובליקה האסלאמית מסייעת לה בפיתוח טילים בליסטיים.
תמונות לוויין של מרכז החלל אימאם חומייני במחוז סמנן באיראן מציגות החודש את הפעילות במקום
.
*- בלומברג: חברות נפט רוסיות הרוויחו כמעט מיליארד דולר על הסנקציות האמריקניות נגד מדינות אחרות.
*- חבר הגוש הפרלמנטרי "הרפובליקה החזקה", חבר הפרלמנט בממשלת לבנון ווהבי קטישה, התייחס (שבת) לנאום שנשא מזכ"ל חיזבאללה, סייד חסן נסראללה, בסימן הניצחון ביולי כ"מטעה וטועה"

הוא הוסיף: "נאומו של נסראללה משלה את האנשים שמדינת לבנון לא תשגשג ללא ההתנגדות, ואילו בכל מדינות העולם הסובלות מקונפליקטים בגבולותיהן אנו רואים כי איזון מתרחש באמצעות דיפלומטיה, תקשורת ודיאלוג."
בדבריו בראיון ל"רדיו לבנון החופשית "הבוקר, ציין קטישה כי דבריו של נסראללה מכוונים לזכות בתמיכת בסביבת אנשים שתומכת בו וגם תומכייו יודעים כי כוחה של חיזבאללה אינו שווה באמת לכוחה של ישראל "
"חיזבאללה ממשכן את המדינה וחוסם את הקמתה במשך שנים בהפעלת התנגדות המשרתת מדינות אזוריות ולא את לבנון", הדגיש חבר הפרלמנט.
"נסראללה מדבר בשם המליציות הלבנוניות התומכות בממשלה, אבל מי נתן לו את הזכות הזו? זה לא מקובל," המשיך קטישה. הוא הדגיש כי "העם הלבנוני עצמו הוא זה שמחליט לבחור את מנהיגיו ולא את סייד חסן."
"נסראללה ובני בריתו רואים את אמריקה כאחראית לכל האירועים המתרחשים כדי להצדיק את כישלונם בלבד ומפלתם הם." סיכם קטישה.
*- דיווחי העיתונות הטורקית חשפו את האפשרות להסכם בין אנקרה למשטר השליט בדמשק בתיווך רוסיה ואיראן בשטח הבטוח בצפון סוריה, להסרתם של ה- YPG מהם.
קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב
*- דובר משמרות המהפכה אומר: נוכחותן של אוניות ישראליות במפרץ הפרסי,(הכוונה להשתתפות בקואליציה) היא ההזדמנות הגדולה ביותר עבור ה- IRGC (משמרות המהפכה ).
*- מכון מחקר המקורב למנהיג : איראן הגיעה לישורת האחרונה במאבק נגד "האויב הציוני" – המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.
*- חמאס אישר כי חיסול שלושת הצעירים, אתמול, "פשע חדש של  הישראל, הוסיף לשיאו השחור נגד עמנו הפלסטיני וארצו וקדושתם."

 דובר התנועה, פוזי ברהום, ביום ראשון, כי "המשך פשעים אלה והמצור הלא צודק על עזה יהוו גורם לפיצוץ המצב וקצב הסלמה".
*- סיפר קומי-טראגי : המורדים באידליב שלחו מכונית תופת לאחד עמדות על גבול הגזרה . המכונית שהצליחה להתקרב מאוד למטרה גרמה לכל חיילי העמדה לברוח. אז המחבל המתאבד החליט לפנות אחורה ולרדוף אחריהם. אלא שהוא היה נהג זבל והתהפך עם המכונית שלו . כשראה שהמקום נטוש לחלוטין הוא קרא לחברים שלהם שהשתלטו על העמדה מחדש .
קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה