הנשק המסוכן ביותר לאנושות שנוצר אי פעם בארצות הברית

הנשק המסוכן ביותר לאנושות שנוצר אי פעם בארצות הברית, היה הטיל עם מנוע גרעיני SLAM (Supersonic Low Altitude Missile), שפותח בסוף שנות החמישים. באותה תקופה, מהנדסים אמריקאים עבדו קשה מאוד למצוא דרך להעברת מטענים גרעיניים תרמיים לשטח ברית המועצות   בדרך בטוחה.
המפציצים היו איטיים ופגיעים להגנה אווירית, ופיתוח טילים בליסטיים בין יבשתיים רק התחיל אך הם התפוצצו באופן קבוע במבחנים.
אז הם הציגו מנועי גרעין.  וכינו אותו בשם- SLAM – לפחות על הנייר.  מנוע Tory II נבדק במדבר נבדה.  הצוות הראה שהוא מסוגל להאיץ רקטה שאורכה 26 מטר, למהירות של מאץ 3.5 (ובגובה של 10 ק"מ בתוך 4.2 שניות ').   הרקטה אמורה לעוף מעל פני האדמה,בגובה של 10 ק"מ, לחצות שטחים נרחבים בדרכם למטרה .  גל ההלם העל-קולי אמור היה ליצור נזק נוסף,
להרוס יערות ומבנים לאורך מסלול הטיסה של הטיל עם מנוע  גרעיני של  SLAM.
 למרות שהנשק החדש תוכנן כטיל, הוא היה למעשה משגר נושא פצצות, שנבנה על פי התוכנית האווירודינמית "ברווז".  הוא נשא 16 פצצות גרעיניות תרמיות, שכל אחד מהם חזק פי מאה מהפצצה שנפלה על הירושימה.  SLAM היה צריך לטוס בדרך מסוימת.  כשהוא מפיל את כל הפצצות ופוגע  ב17 יעדים , כאשר הוא מותיר מאחוריו פסולת רדיואקטיבית.
 עם זאת, הפרויקט אפילו לא הגיע אפילו לבניית אב טיפוס.  המהנדסים העריכו כי ה – SLAM יתחיל לגרום למוות טוטלי כבר בנקודות השחרור -של הפצצות בדרך, שלא לדבר על  פליטת המנוע שהתבררה שהיא משחררת קרינה רבה מאוד. ואז נטשו את הפרויקט ועברו  עד מהרה  לייצור טילים קונבנציונליים – בין יבשתיים.
כל זה קרה בעקבות שאלה פשוטה של אחד המדענים שאמר, מה יקרה אם תהיה תקלה בטיל, הרי יכול לפגוע במדינות ידידויות, ואז עברו לפיתוח טילים בליסטיים ,
מדוע בכלל נוצר הרעיון של מנוע גרעיני ?
לאחר סיום מלחמת העולם השנייה, האמריקאים שמו לב, שברית המועצות משקיעה את כל מרצה, בהגדלת כוחה הצבאי ,הן בכוח אנושי של מיליוני חיילים, ויצור של עשרות אלפי טנקים, שיכולים לשטוף את כל אירופה, ואז נוצר הרעיון של טיל מונע במנוע גרעיני ,כאשר הטווח שלו מגיע ל- 160 אלף ק"מ (זה מרחק שבין כדור הארץ לכוכב נוגה), כאשר בדרכו משמיד דוויזיות שלמות, הן מפצצות שהוא מפזר ,והן מרעש המנוע ,והדף שעוקר יערות ומבנים, שיוצרים עוד נזק לדיויזיות של ברית המועצות, ובסוף דרכו מתרסק על  מוסקבה עם המנוע הגרעיני.
אפשר לסיים ולומר, שטוב שהפרוייקט הזה לא התפתח, ואנחנו עכשיו מבינים יותר את הנזק ,לאור מה שקרה ברוסיה השבוע.
קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב
״µ״§״±ˆ״® ״£…״±ŠƒŠ

סרטון-נשק יום הדין של ארה"ב:

 

https://youtu.be/DZHONQAMV48

כתיבת תגובה