"מחסני נשק ותחמושת איראנים במזרח סוריה הושמדו היום"

אמש תקף כלי טייס בלתי מזוהה את מפקדות חטיבה 30 השייעת למיליציית "אלחשד אלשעבי" העיראקית ,הנאמנה לאיראן,דרומית מזרחית לעיר המחוז מוצול שבצפון המדינה.

היום בצהרים דיווחו אתרי חדשות סורים עצמאיים כי כלי טייס בלתי מזוהה תקף מתקן של משמרות המהפכה האיראנים באזור אלחזאם אלאחצ'ר (החגורה הירוקה –  الحزام الأخضر ) דרומית לעיר המחוז אלבוכמאל שבמזרח סוריה.

תמונה

יש לציין כי באזור זה עובר הגשר היבשתי האיראני בו עוברים כלי נשק ותחמושת מטהרן דרך עיראק לסוריה ומשם לחיזבאללה בלבנון. באזור זה אף נוהג מפקד כוח קודס איראני – הגנרל סולימני לבקר כדי לעמוד אל כשרותו המבצעי של חלק זה של הגשר.

באזור אלבוכמאל פעילים מאוד גם כוחות דאעש התוקפים ללא הרף כוחות איראנים וסורים ומקשים על מעבר כוחות ונשק בציר זה.

התקיפות של כלי טייס בלתי מזוהים על הכוחות האיראנים השונים הן במזרח סוריה והן במערב עיראק  הוציאו את מפקד מיליציית אלחשד אלשעבי מכליו והוא נתן אולטימטום לממשלת עיראק לחקור מי מאחורי סדרת הפגיעות באנשי ארגונו ובמתקניו ואם הם לא יעשו זאת יוצאי ארגונו תכנית חדשה לפועל,שהוא מסרב להגיד את טיבה.

נראה כי תקיפת מטרות איראניות בחבל ארץ זה הוא בעיקר כדי לסכל השמשת הגשר היבשתי האיראני לפעילות מבצעית מלאה.

אתר החדשות בגדד פוסט טוען כי "  מטוסי קרב ישראלים השמידו היום את מחסני הנשק והתחמושת (טילים) של משמרות המהפכה האיראנים והמיליציות העיראקיות הפועלות באזור אלבוכמאל וכמה מהקצינים שלהם נהרגו או נפצעו בתקיפה זאת.

תמונה

 

 

 

כתיבת תגובה