איראן מאיימת על ישראל באמצעות חשיפה חדשה משנת 2006 של החיזבאללה

אירוע פגיעת טיל החיזבאללה באח"י חנית במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006 חרוט היטב בזכרון הישראלים.

וכך מתואר בוויקיפדיה האירוע:

אח"י חנית היא קורבטה מהסדרה סער 5 של חיל הים הישראלי, שנבנתה על ידי נורת'רופ גרומן (Northrop Grumman Ship Systems) בשנת 1994. ב-14 ביולי2006, במהלך מלחמת לבנון השנייה פגע טיל בספינה, ככל הנראה מדגם C-802 נגד ספינות. ארבעה לוחמי חיל הים נהרגו ונזק נגרם לספינה שנגררה לבסיס חיל הים בחיפה.

ב-14 ביולי 2006, בשעה 20:42[2], בעת שפעלה 16 ק"מ מול חופי ביירות במהלך מלחמת לבנון השנייה, נפגעה אח"י חנית בחלקה האחורי מטיל נגד ספינות מדגם C-802 (טיל סיני המיוצר באיראן)[3]. הטיל פגע במנוףשנמצא בירכתיים[4], התחמש, אך לא חדר והחליק[דרוש מקור]. אש פרצה בתאי המגורים מתחת לסיפון מנחת המסוקים וארבעה חיילים נהרגו[3]. בתחילה סברו בצה"ל כי הספינה נפגעה ממזל"ט ממולכד ששוגר לעברה, אך לאחר תחקיר ראשוני הובהר כי מדובר בטיל שנורה על ידי חזבאללה[5]. בשלב מאוחר יותר נטען כי פגיעה במיקום רגיש יותר בספינה הייתה עלולה להביא לטביעתה[4].

תמונה

לטענת פיקוד חיל הים, המערכות האוטומטיות להגנה על הספינה מפני טילים לא הופעלו בשל היעדר מודיעין על הימצאם של טילי חוף-ים בידי החזבאללה, ומחשש שיפגעו בשגגה במטוסי חיל האוויר שפעלו בקרבתה. יחד עם זאת, במסגרת תחקיר האירוע התברר כי בשנת 2003 אגף המודיעין העלה אפשרות שהטיל נמצא בידי החזבאללה. גם בבוקר האירוע שב והעלה אחד מקציני המודיעין הימי את אפשרות להימצאות הטיל בידי החזבאללה, אולם בחיל הים דחה סברות אלו[3].

ספינות אחרות של החיל שהפליגו בקרבת מקום היו במצב של כוננות מפני טילים באמצעות אמצעי הלוחמה האלקטרונית שלהן. יחד עם זאת, מפקד חיל הים במלחמת לבנון השנייה, האלוף דוד בן בעש"ט טען כי שתי ספינות טילים שהיו בסמוך לאח"י חנית זיהו במערכות שלהן בשוגג את הטיל כמטוס חיל האוויר, ולכן לא מן הנמנע שגם אם כל מערכות ההגנה בספינה היו פועלות הפגיעה הייתה מתרחשת[3]. לטענת חגי אלון, יועצו המדיני של שר הביטחון דאז עמיר פרץ, תוצאת הפגיעה באח"י חנית הייתה חמורה למדי והתעשיות הביטחוניות הפסידו חוזים במאות מיליוני דולרים בעקבותיה[6].

תחקיר האירוע העלה כי היו ליקויים נוספים במיכשור הספינה באותו היום שהיו אמורים להשביתה. אחד מהם הוא תקלה במכ"ם המרכזי של הספינה לגילוי טילים ומטוסים, תקלה שלא דווחה למפקד הספינה[3].

בעקבות תחקיר האירוע ננזפו שני קצינים בכירים מחיל הים בדרגת אלוף-משנה ועמם מפקד הספינה בדרגת סגן-אלוף ושני קציניו[4].

תמונה

היום ,בכוונת מכוון ,ובעיתוי ,שנבחר היטב אף הוא, החליט החיזבאללה לחשוף את מיקום עמדת הירי ממנו בוצע ירי טיל חוף-ים שפגע באח"י חנית.

לדברי החיזבאללה התקיפה של אניית סער -5 (חנית) בשנת 2006  בוצעה מתוך שטח שגרירות כוויית –   ( الجندولين )  בעת שישראל בצעה תוקפנות כלפי לבנון. החאג' ג'לאל – מפקד בכוח הימי של החיזבאללה אמר כי "הצלחנו לתקוף את סער 5 לפני שהיא הגיעה למים הטריטוריאליים של לבנון".

יחד עם חשיפה זאת הועלה גם הסרטון הבא:

ולנו לא נותר אלא לשאול למה החליט החיזבאללה לחשוף דווקא עכשיו פריט מידע משנת 2006 ודווקא עכשיו ?

ההערכה כי למעשה מדובר באיום איראני ,באמצעות כוח הפרוקסי שלה – החיזבאללה מלבנון , על ישראל לאור הפרסומים בתקשורת העולמית כי ישראל החליטה להצטרף לכוח המשימה הבין לאומי בהובלת ארה"ב לאבטחת נתיבי השייט האזרחיים במרץ הפרסי ובמצרי הורמוז.

איראן למעשה שולחת מסר,כמעט גלוי,לישראל לאמור אם תכנס ספינה ישראלית למימי המפרץ הפרסי , שהוא שטח פרסי מוצהר, הרי שהיא מסתכנת בתקיפה נוסח תקיפת אח"י חנית בשנת 2006 מול חופי לבנון. אמצעי התקשורת בעולם מלאים תמונות ופרטים על  סוללות טילי חוף-ים הפרוסים לאורך כל חופי איראן במפרץ הפרסי שלטענתם יכולים להשמיד כל ספינה שהם ירצו.

לתשומת לב האיראנים: ישראל כבר לקחה איום זה בחשבון בעצם הסכמתה להצטרף לכוח המשמר הימי בהובלת ארה"ב. וכנראה שבידה תשובות הולמות לאיומים.

 

Image result for ‫הורמוז‬‎

כתיבת תגובה