חטיבה 47 של המיליציות האיראניות במזרח סוריה-מה חשיבותה?

רשת החדשות "עין הפרת" – "عين الفرات" חשפה את חשיבותה של "חטיבה 47" השייכת למיליציות האיראניות ממזרח לדיר א-זור, שבמזרח סוריה והמנוהלת על ידי חולית פיקוד איראנית סודית, והמורכבת ממתגייסים מקומיים לביצוע משימות  לאחר שהתפתו לכסף האיראני ולהשפעה שזה מביא בעקבותיו.

אופי עבודת החטיבה
הרשת ציינה כי גנרל סולימאן- الجنرال سليمان, האיראני ,האחראי על המיליציות האיראניות, הוא שהקים את "חטיבה 47" על ידי גיוס צעירים מהעיר אלבוקמל, תוך שהוא נעזר  במספר אנשים הידועים בנאמנותם לאירן, במיוחד לאחר הירידה בשיעור המצטרפים למיליציות האיראניות בעיר.

החטיבה מהווה כ 20% מסד"כ המיליציות האיראניות באלבוקאמאל. צעירים שוכנעו להצטרף לחטיבה  לאחר שהתפתו לכסף האיראני, והוא נתון לפיקוד איראני חשאי הממוקם בשכונת אלג'מעיאת –  الجمعيات  שבאלבוקמל,  המפקח על תנועת לוחמי החטיבה ועל אימוניה . חטיבה זו אחראית על פעולות הביזה באלבוקמאל במיוחד ובדיר א-זור בכלל, " כך מדווחת רשת עין הפרת.

אחת המשימות העיקריות של חטיבה זו היא לנסות "לטשטש עובדת הימצאות המיליציות האיראניות באלבוקמל וכן לשכנע את הצעירים המקומיים להצטרף אליהם. לכן כל פעילות החטיבה מתבצעות בחשאי, בין אם גניבה ובין אם פעילות נגד אזרחים בדיר א-זור."

הרשת מאשרת כי "הגנרל סולימאן האיראני שכר מספר אישים מאלבוקמל שיסייעו בגיוס צעירים לחטיבה, תוך הבטחה לגמול כספי למי שיביא את המספר הגדול ביותר של מתגייסים . גמול המגיע לעשרת אלפים דולר וטיול  לאירן ועיראק למשך חודש על חשבון משמרות המהפכה האיראניים."

החשיבות של אלבוקמאל
ראוי לציין כי איראן מעניקה תשומת לב מיוחדת למיליציות השיעיות באלבוכמל , מאחר שהעיר נבחרה על ידי משמרות המהפכה בזהירות רבה, במיוחד כאשר איראן מחשיבה את העיר גבול אלבוכמל-מסדרון לגשר היבשתי העובר בסוריה ובביירות בואכה לים התיכון. (נקודה C)

איראן הקימה לאחרונה מעבר גבול חדש בגבול סוריה עם עיראק שיהווה חלק ממסדרון יבשתי חדש לכיוון לבנון – כך טוענת רשת פוקס ניוז האמריקאית שציטטה גורמי מודיעין מערביים ואזוריים  הטוענים כי האיראנים מתכננים להשתמש במסלול חדש זה להברחת נשק ומשלוחי נפט תוך התחמקות מהסנקציות האמריקאיות על יצוא נפט איראני.

המעבר החדש באזור אלקאים אינו נמצא תחת פיקוח ממשלת עיראק או משטר אסד, אלא נמצא ישירות בפיקוח איראן, יתרון חסר תקדים שמעולם לא היה לאיראן קודם לכן, מה גם שאיראן האיצה את הקמת המעבר החדש לאחר שממשל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע ​​על ביטול הפטורים שניתנו למדינות שייבאו נפט מאיראן, וכלל את עיראק, טורקיה, יפן וסין – כך מדווחת רשת פוקס ניוז.

 

כתיבת תגובה