מקבצי חדשות עולמיים ליום 14-8-2019

*- מיזם החלל החדש של ישראל ישתמש באולטרה סגול כדי לחקור את היקום

פרויקט האולטראסאנט של מכון וייצמן, שאמור לצאת לדרך בשנת 2023, בגישה חדשה לחיפוש בחלל.

*- גורם רשמי ברשות מעברי הגבול בעיראק חשף את הוצאתן של צווי ראש ממשלת עיראק לסגירת מעבר הגבול מנדלי עם איראן, ממזרח למחוז דיאלה, בגלל השליטה המלאה שניתנה למיליציות פרו-איראניות והמעבר נועד ברובו להברחת נשק, המגיעות מאירtן.

הגורם מסר ל Al Arabiyat כי צו לסגירת המעבר הוצא על ידי ראש הממשלה עאדל עבדול-מהדי בתאריך 8/8/2019, והודיע כי  הסגירה תימשך מספר ימים עקב בדיקתן של סחורות בלתי רשומות במקום.

*- בעקבות הסנקציות הכלכליות על איראן !

חבר וועדת השכר במועצה העליונה של מועצות העבודה באיראן, חקלאים תאופיקי, הודה כי יוקר המחיה עלה ב- 100% בארבעת החודשים האחרונים. הגורם האיראני אמר כי היעלמותם של פריטי מזון בסיסיים כמו בשר וחלבון מהשולחנות המשפחתיים מהווה איום על ביטחון החברה.

משקי בית איראנים רבים בעלי הכנסה נמוכה מתמודדים עם ירידה של 531 קלוריות לנפש ליום, כאשר רובם מתלוננים על איזון קשה בין ההוצאות החודשיות להכנסות.

משתמשי המדיה החברתית באיראן הפיצו קטעי וידאו המראים מריבות בקרב האיראנים כשהם מצטופפים בתורים מול אותם חנויות ממשלתיות, והדגימו את מידת הדלות המדאיגה במדינה.

מושל הבנק המרכזי של איראן עבדול נאסר המתי חשף כי הריאל(המטבע הרשמי) צנח פי 3,500 במשך יותר מארבעה עשורים.

*- גורם בצבא העיראקי אמר היום (שני) כי למעלה מ -40 לוחמים נהרגו ועשרות אנשי מיליציה עיראקים ביניהם קצינים איראנים ואנשיי מיליציית קטאיב חיזבאללה נפצעו בתקיפה על ידי מטוס לא מזוהה בבסיס הצבאי אל-סקר מדרום לבגדאד.

*- "איראן פרסה יותר מ -3,000 טילים ממגוון טווחים בעירק, עליהם פיקחו קצינים מכוח קודס וממיליציה הלבנונית חיזבאללה."

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

*- משרד ההגנה הטורקי, התייחס להמשך הפצצות רוסיה ומיליציותיה נגד אזרחים, שכונות מגורים, ומתקנים ציבוריים, במחוז אידליב ובצפון סוריה, והרג מאות אזרחים.

בהודעות עיתונאיות, אמר שר ההגנה הטורקי "חולוסי אקר" על המשך מדיניות משטר אסד, הנתמך על ידי רוסיה להפציץ אזרחים באידליב, ולהמשיך במתקפותיו, שתוארו כ"לא מוסריות ".

" אקר " הדגיש, כי ההתקפות אינן מבדילות בין בני האדם, בין אם צעיר ובין אם זקן בין אשה, לבין ילד, והצביע כי קמפיין ההפצצה בצפון סוריה מאז יוני הוביל לאבדן של 400 קרבנות, ויותר מ -1,000 פצועים.

ראוי לציין כי המערכה שהובילה רוסיה החלה בשני פברואר, וכוונה בעיקר למתקנים ציבוריים ורפואיים, והתמקדה בהריגתם של מתנדבי הגנה אזרחית וצוותי אמבולנס, כמו גם בהריסת אלפי בתים על ראשי התושבים.
*- חלק מהתקשורת המקומית מדווחת כי אחד הטילים שהתעופפו מהתקיפה התפוצץ בסמוך לבניין שגרירות ארה"ב באזור הירוק בבגדד.

גורם במשטרה אמר כי הפיצוץ ככל הנראה נבע מהזנחה באגירת התחמושת וכן מחום גבוה באוויר. משרד הפנים העיראקי הורה על חקירה .

אלחשאד אל-שעבי, קבוצה של מיליציות בהובלת השיעים בהנהגת איראן, הוקמה לפני יותר מארבע שנים כדי להילחם בדעאש. לפני כחמישה ימים הודיעו גורמים עיראקים כי משרדי היחידה הצבאית נסגרים רשמית ברחבי עירק.

*- התקפה של כוחות אסד ובני בריתם דרומית למחוז אידליב, תימשך עד לשליטה על כביש M5, כך נמסר בעיתון הרוסי.

העיתונאית מריאנה בלנקאיה, בעיתון "קומרסנט", ציטטה גורמים המקורבים לכוחותיו של אסד, כי הפעולות הצבאיות שבהם פתח המשטר בסוף אפריל האחרון, ימשיכו עד לשליטה מלאה בדרך האסטרטגית המקשרת בין ערי חלב ודמשק, וחלקים מהם, עוברים דרך כפרי אידיליב דרום ומזרח.

בקרבות על שליטה זו אומר העיתון הרוסי , כי כוחות אסד כבשו לאחרונה את העיירות אל-חוביט ,וסיקיק, שנמצאות כעשרה קילומטרים מכביש M5, והעיר חאן שייחון, דרומית למחוז אידליב. כך מסרו גורמים רשמיים מהמשטר, העיתון ציין כי כוחות אסד ניתקו את קווי האספקה ​​של המורדים , וזה לפי העיתון, ההישג הראשון של כוחות אסד, מאז תחילת התקיפות בסוף אפריל האחרון.

על עמדתה של טורקיה ביחס להתפתחויות האחרונות, אמר העיתון קומרסנט כי משרד ההגנה של אנקרה מחה בפני מוסקבה,
מפני ההתנהגות "הלא מוסרית והברוטלית" של כוחות בשאר אל-אסד.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

*- רוסיה טוענת שהיא המדינה היחידה מכל המדינות האחרות, החותרת לפיתוח נשק גרעיני חדשני.

דובר קרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר היום (שלישי), "נשיאנו אמר שוב ושוב כי ההנדסה הרוסית במגזר זה עולה על משמעותית על הרמה שמדינות אחרות הצליחו להגיע עד לרגע זה, והיא ייחודית למדי", כך דווח ברויטרס.

*- תושבי כפר רוסי, הסמוך לאתר החשוד בפיצוץ טיל שיוט גרעיני, הודיעו כי הם התבקשו לפנות את הכפר, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית הממלכתית, RIA-Novosti, תוך שהיא מציינת גורם מקומי.

הכפריים התבקשו לעזוב את ניונוקסה ביום רביעי בבוקר עקב פעילות צבאית מתוכננת, כך דווח RIA, תוך ציטוט של ראש שירות העיתונות של ממשל סוורודווינסק.

פורטל החדשות המקומי tv29.ru דיווח היום (שלישי) כי ניונוקסה יפונה ברכבת בין השעות 5:00 לפנות בוקר לשבע בבוקר ביום רביעי. היישוב נמצא כ -30 מיילים מעיר הנמל סוורודווינסק.

כתב מקומי בעיתון החקירה העצמאי "נובאיה גזטה" אמר כי גורמים צבאיים אמרו לתושבים כי פינוי הכפר אינו קשור לפיצוץ ביום חמישי שגבה את חייהם של חמישה מומחים גרעיניים רוסיים.

*- סגן מפקד משמרות המהפכה האיסלאמית (IRGC), עלי פדאווי, הדגיש את חוסר יכולתה של ארה"ב לבצע תוקפנות נגד איראן ואמר כי ארה"ב נכשלה בכל המלחמות האחרונות באזור.

"ארה"ב מודה שהיא רוצה שאיש לא יהיה בחיים באיראן, אך הם נאלצים להודות בכוחה של איראן" ולכן הם סמוכים ובטוחים, כי הם לא צריכים לחשוב אפילו לתקוף את איראן, הוא אמר בטקס שנערך באיראן ביום שלישי.

"כשראו שהם לא יכולים לתקוף אותנו, הם התמקדו בחיזבאללה בלבנון, פלסטין, תימן, סוריה ועיראק, והם נכשלו בכל המקרים הללו ללא יוצא מן הכלל", הוא הוסיף.

*- גורם רשמי בארגון הנמלים והספנות האירניים אומר כי איראן ובריטניה החליפו מסמכים במטרה לשחרר את מכלית הנפט האיראנית שנעצרה בגיברלטר.

בתוך כך, גיברלטר הודיעה גם ביום שלישי, 13 באוגוסט, כי היא מבקשת לבטל את הסלמת המתחים הנובעים מתפיסת המכלית האיראנית, והוסיפה כי צו המעצר הנוכחי מסתיים במוצאי שבת.

לאחר שפורסמו את הדיווחים, ג'ליל אסלמי, סגנו של ראש ארגון הנמלים באיראן, לא הרחיב על טיב המסמכים או כל פרט אחר. עם זאת, לדבריו, מסמכים הוחלפו לאחר שבריטניה הראתה עניין בשחרורה של המכלית.

*- שר הביטחון העיראקי, מוחמד אל-חכים, הבהיר כי מדינתו מדגישה את ההתנגדות שלה לנוכחות ישראל במפרץ הפרסי, בתואנה של הצטרפות לקואליציה האמריקאית.

"עיראק מתנגדת להשתתפות כוחות המשטר הציוני בכל סוג של סיורים, כדי להבטיח מעבר בטוח של אוניות במפרץ הפרסי", כך כתב חכים בחשבון הטוויטר.

הוא הוסיף כי עיראק: "מבקשת להפחית את המתחים באזור באמצעות משא ומתן, בעוד שנוכחות כוחות המערב באזור מגדילה אותם".

*- שגריר הודו בארצות הברית, הרש ורדהאן שרינגלה, אמר אתמול (ב ') כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הבהיר כי הצעתו לתווך בסכסוך קשמיר היא "כבר לא על השולחן". שרינגלה השמיעה את הדברים בראיון לפוקס ניוז.

*- תושבי כפר רוסי, הסמוך לאתר החשוד בפיצוץ טיל שיוט גרעיני, הודיעו כי הם התבקשו לפנות את הכפר, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית הממלכתית, RIA-Novosti, תוך שהיא מציינת גורם מקומי.

הכפריים התבקשו לעזוב את ניונוקסה ביום רביעי בבוקר עקב פעילות צבאית מתוכננת, כך דווח RIA, תוך ציטוט של ראש שירות העיתונות של ממשל סוורודווינסק.

פורטל החדשות המקומי tv29.ru דיווח היום (שלישי) כי ניונוקסה תפונה ברכבת בין השעות 5:00 לפנות בוקר לשבע בבוקר ביום רביעי. היישוב נמצא כ -30 מיילים מעיר הנמל סוורודווינסק.

כתב מקומי בעיתון החקירה העצמאי "נובאיה גזטה" אמר כי גורמים צבאיים אמרו לתושבים כי פינוי הכפר אינו קשור לפיצוץ ביום חמישי שגבה את חייהם של חמישה מומחים גרעיניים רוסיים.

*- רוסיה טוענת שהיא המדינה היחידה מכל המדינות האחרות, החותרת לפיתוח נשק גרעיני חדשני.

דובר קרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר היום (שלישי), "נשיאנו אמר שוב ושוב כי ההנדסה הרוסית במגזר זה עולה משמעותית על הרמה שמדינות אחרות הצליחו להגיע עד לרגע זה, והיא ייחודית למדי", כך דווח ברויטרס.

קרדיט:אברהם תמקר-פרדס+ מקבוצת נציב

כתיבת תגובה