פיצוץ מחסן הטילים בבגדד-פרטים חדשים

בכיר בצבא עיראק גילה אתמול,יום שני, כי יותר מ-24 לוחמים נהרגו ועוד עשרות נפצעו מקרב מיליציית אחשד אלשעבי העיראקית , וקצינים איראנים ואנשי חיזבאללה ,בתקיפה שבוצעה על ידי כלי טייס בלתי מזוהה על הבסיס הצבאי אלצקר – الصقر שבדרום בגדד.

קציו מצבא עיראק אמר לאתר החדשות "אלעין אלאיחבאריה" – "العين الإخبارية" כי "מטוס בלתי מזוהה תקף מחסן שהכיל טילים וציוד צבאי השייכים למיליציית אלחשד אלשעבי בבסיס אלצקר השוכן על הדרך המשתרעת בין בגדד ומחוז באבל. ההפצצה השמידה לחלוטין מחסנים באתר וכמו כן נהרגו יותר מ-24 חמושים ממיליציית אלחשד אלשעבי וקצינים מכוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים ואנשי חיזבאללה וכן נפצעו עשרות".

עדי ראיה,הגרים בשכונת אבו דשיר באזור אלדורה הסמוך לאתר שהופצץ ,  מסרו לאתר החדשות עין אלאיחבאריה כי "עדיין נשמעים התפוצצויות עזות בתוך האתר וכי רסיסים שעפו ממקומות הפיצוץ פגעו בבתים סמוכים וכי אין נפגעים מקרב האזרחים".

בסיס אלצקר, הינו אחד הבסיסים הצבאיים הגדולים בעירק, ובו נמצא גם המטה של מיליציית "הבריגדות סייד שוחדה", אחת מחטיבות המיליציה של אלנוג'באה, כמו כן נמצאים שם מפקדות דיוויזיה -17 של הצבא העירקי והמשטרה הפדרלית.

על פי ידיעות נוספות שהגיעו לידי אתר החדשות העיראקי מפי מקורות בצבא עיראק עולה כי בבסיס שהותקף ישנו מפעל איראני להרכבת טילים כמו גם מחסני טילים ומשגרי טילים ונשק כבד וכן יש במקום מרכזי אימונים של המיליציות העיראקיות.

מקורות צבאיים עיראקים הוסיפו כי קצינים איראנים מכוח קודס ואנשי החיזבאללה הלבנונים פיקחו על ריכוז הטילים שהגיעו למקום מאתרים אחרים בעיראק וכן עסקו באימון לוחמי המיליציה העיראקית בשיגור טילים.

הבסיס שהותקף נחשב כאחד מבסיסי כוח קודס בעיראק ששם מתאמנים לוחמי המיליציות השונות בעלי אזרחות זרה שהגיעו מאיראן לעיראק וכן מתאמנים שם לוחמים עיראקים לפני שהם נשלחים לסוריה להללם לצד הצבא . שליחת אותם לוחמים לסוריה נעשית דרך שדה התעופה האזרחי בעיר אלנג'ף שבעיראק.

מיליציית "גדודי סייד אל-שוהאדה", בפיקודו של אבו עלאא אל-וולאעי – "أبو آلاء الولائي" , היא מיליציה הנתונה לפיקוד ישיר של האלוף קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, והיא מורכבת מיותר מ -3,500 חמושים, ושתפקידם להגן על הובלת טילים וחלקי החילוף מאיראן לעיראק, כמו גם פיקוח על אחסון הטילים. סולימאני הקים מיליציה זאת  לביצוע ירי טילים על אתרים שהם בעלי אינטרס אמריקאי בעיראק, להתנקש בעיראקים ולעורר סכסוכים שבטיים ואתניים כדי לערער את היציבות בעיראק.

מקורות נוספים אמרו לאתר החדשות עין אלאיחבאריה כי רק לאחרונה העבירה מיליציית אלחשד אלשעבי העיראקית נשק כבד וטילים מבסיסים באזורים אחרים של בגדד לבסיס הזה על מנת להסתירם בתוך מחסנים בבסיס תחת מסווה של הצבא העיראקי והמשטרה המקומית.

למיליציית אלחשד אלשעבי בעיראק יש מטה משלה לאחסון כלי הנשק וציוד כבד הקשורים לטילים, וכן מרגמות ותותחים, והיא מעוניינת לשמור על מחסנים אלו בתוך הערים ושכונות המגורים ובבסיסים צבאיים מסוימים.

דיווח סעודי אחרון טוען כי בפיצוץ מחסן הנשק בבגדד נהרגו יותר מ-90 איש ונפצעו יותר מ-120.

انفجار مخزن اسلحه في #العراق تابع  مليشيات #الحشد_الشعبي هلك اكثر من 90ارهابي ايراني وجرحئ اكثر من 120

מפת מרחקי אתר הפיצוץ בבגדד מגבולות ישראל וירדן:

 

כתיבת תגובה