התקשורת בעיראק: פרטים מפיצוץ במחסן הטילים האיראנים ליד בגדד

פיצוץ אדיר זעזע את הבסיס הצבאי – סקאר "صقر" דרומית לבירת עירק, בגדאד, בפעם השלישית בתוך שבועיים.

על פי התקשורת העיראקית, בסיס היעד היה שייך למיליציה "אלחשד אלשעבי ", והיו בו טילים ".

עד כה לא יצאה שום הצהרה רשמית מהרשויות העיראקיות, ולא ברור כיצד התרחשה התקיפה. התקשורת המקומית דיווחה כי היא בוצעה באמצעות טילי קרקע-קרקע,ואילו התקשורת הישראלית שציטטה לעומת זאת את התקשורת הערבית טוענת כי התקיפה בוצעה באמצעות כלי טייס שלא ציינו את סוגם.

בשבועות האחרונים נפגעו מיליציות אלחשד אלשעבי משתי תקיפות אוויריות, שלדברי התקשורת הזרה ישראל עומדת מאחריהם, המכוונות למחסנים של טילים ארוכי טווח ובינוני .

ישראל טוענת, כי איראן החלה לחזק את המיליציות בעיראק, כתוצאה מהתחזקות ההתקפות נגד יעדיה בסוריה, ולאחר שבשאר אל-אסד השיב לעצמו את השליטה ברוב המדינה.

"בגלל המאמצים הישראליים לסכל את ניסיונותיה של איראן להכניס כוחות ונשק מתוחכם לסוריה,לכן טהראן חוזרת לאופן בו נהגה לפעול בעיראק, באמצעות המיליציות".

انفجار "غامض" في قاعدة عسكرية للحشد الشعبي جنوبي بغداد

הערכת המודיעין הישראלית משנת 2019, קובעת כי למרות שאיראן מתקשה לבסס את עצמה צבאית ולהתמקם בסוריה, היא עדיין לא זנחה את כוונתה, "להקים הגמוניה אזורית, באמצעות בריתות, המשתרעות מאיראן דרך עיראק, סוריה ולבנון."

בחודש שעבר רמז ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, על חלקה של ישראל בתקיפה על בסיס המיליציה האיראניות-"אלחשד אלשעבי" בעיראק.

בשבוע שעבר, בלילה שבין חמישי לשישי ,הותקף בסיס צבאי של מיליציית אלחשד אלשעבי במחוז צלאח א-דין  מבלי ששום ארגון או מדינה נטלו אחריות לתקיפה זאת ורק הפנטגון הכחיש שארה"ב השתתפה בתקיפה זאת .

התקיפה הייתה מכוונות ל-"מחנה אלשוהדא " במחוז עאמר השייך לחטיבה-16 של אלחשד אלשעבי, והיא בוצעה על ידי כלי טייס לא מזוהה. בתקיפה נהרג אדם אחד ושניים אחרים נפצעו.

"סוכנות הידיעות הצרפתית" ציטטה קצין במשטרת סלאח א-דין שאמר, לאחר שביקר באתר ההפצצה, כי ההרוג שייך למיליציית אלחשד אלשעבי העירקי, ואילו הפצועים הם "שני מהנדסים צבאיים איראניים"  ששהו בזמן ההפצצה במחנה.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה