צה"ל במרדף הדוק אחרי רוצחי החייל דביר שורק

אתר החדשות בשפה הערבית – "ערב 48"  מדווח כי כוחות צה"ל החריפו את פעולותיהם הצבאיות, באזורי צפון חברון וחלחול, והכבישים המובילים לבית לחם בדרום הגדה המערבית, שם מתרכזים פעולות המרדף אחר החוליה לכאורה, אליה מייחס צה"ל את הדקירה בגוש עציון, בו נרצח החייל דביר שורק.

על פי אתר ערוץ 12 , החשד הוא שמבצעי הפעולה הצליחו להיפרד לאחר ביצוע הפיגוע ולא נשארו במקום אחד. האתר הוסיף כי שירותי הביטחון הישראליים מאמינים כי "התא שביצע את הפעולה מורכב משלושה אנשים".

בקרב כוחות הביטחון יש חשש שהמבצעים ינסו לבצע פיגועים אחרים, וחשש כי גל פעולות חדש בהשראת המבצע האחרון.

על פי אתר העיתון "ישראל היום" נראה כי "המאמצים העיקריים שעשו שירותי הביטחון הם מודיעיניים בעיקר בהנחיית גורמי שירות הביטחון הכללי הישראלי – ה'שב"כ'. כמו כן צה"ל תגבר את כוחותיו בעיקר בעיר חברון ובעיירה חלחול וסביבתה.

האתר ציין כי הפעולות באזורי צפון חברון מגיעות, בעקבות מידע של השב"כ, שהשיגו מידע מודיעיני ספציפי, וזה מגיע לאחר ניתוח הממצאים השונים שנמצאו בזירה.

גורמי ביטחון פלסטיניים דיווחו, כי כוחות צה"ל הידקו את הנהלים שלהם, בכבישים ובכניסות לעיירות צפון ומזרח חברון, ובמיוחד הכניסות למחנה הפליטים אל-ערוב, ואדי סעיר ובית עינון.

עדי ראייה אישרו, שהכוחות הישראלים הקימו כמה מחסומים צבאיים, בכניסה לעיירות וכפרים מצפון לחברון, וחיפשו כלי רכב ובדקו את זהותם של אזרחים.

עשרות חיילים ושוטרים פשטו על העיירה בית פאג'אר, וערכו חיפוש מבית לבית ותפסו מצלמות מעקב, שיכולות לעזור לקבוע את תנועות מבצעי הפיגוע. עימותים פרצו בעיירה בין תושביה לכוחות צה"ל .

תגבורת צבאית נשלחה לגדה המערבית , אישר דובר צה"ל. ביישוב מגדל עוז נפרס חפ"ק של כוחות הביטחון והמשטרה, והשב"כ יחד עם כוחות מיוחדים.

דובר צה"ל אישר כי נמשך תגבור הכוחות הפועלים באזור, אם כי המאמצים מרוכזים בניתוח המודיעין הזמין.

הוא ציין כי בשירותי הביטחון יש מספר קטן של ממצאים המספקים להם מידע חשוב שיסייע במרדף אחר מבצעי הרצח.

לא החמאס ולא הג'יהאד האיסלאמי נטלו אחריות על הפיגוע, אך הם בירכו עליו כחלק מהתגובה ה"טבעית" ל- "התנחלויות וההרס הישראלי, בסוף יולי ,של בתים פלסטינים בוואדי חומס בצור באחר, דרומית לירושלים .

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה