"אלגומהוריה" : החמאס ילחם לצד החיזבאללה במלחמה הבאה

ג'וני מוניר כותב בעיתון אל-גומוריה: "איראן ממשיכה להפגין שרירים באזור כלפי ארצות הברית. אחרי תימן, עיראק ומיצר הורמוז, אשר אישרו בבירור כי וושינגטון אינה רוצה שום מלחמה, קרובה או רחוקה ,ישירה עם איראן,וכך גם עולה לנוכח חוסר התגובה למעשיה של איראן. טהראן הכניסה את הנושא הפלסטיני לזירה כשהמנהיג העליון – חמינאי,קיבל משלחת של חמאס, לאחר מערכת יחסים עכורה שהייתה במהלך השנים האחרונות, בזאת רצתה לאותת כי החזירה את חמאס לזירה בצורה מלאה,

אך הכי חשוב, ערוץ 12 בטלוויזיה הישראלית חשף כי טהראן הגדילה את התמיכה הכספית שלה לחמאס, לבקשת הארגון הפלסטיני, בהיקף של כשישה מיליון דולר לחודש, במקום 24 $ מיליון ל30 מליון $ לחודש. משמעות הדבר היא תוספת התמיכה הכספית השנתית של 70 מיליון $ ל -360 מיליון.

בשלב זה,יש מסרים איראניים רבים לוושינגטון, המסר הראשון הוא שהיא לא במשבר כלכלי כמו שוושינגטון מדמיינת, כראיה לכך שהיא מסוגלת להעלות את חלק מהתמיכה הכספית שלה בחמאס לסכום זה. לפיכך, ההימור האמריקני על מציאות כלכלית איראנית קשה שתביא את הרשויות האיראניות להיכנס, בכל תנאי, למשא ומתן עם האמריקאים, אינו נכון.

המסר השני מאותת לתל אביב ולוושינגטון, כי חמאס ימלא תפקיד מכריע, אם הדברים יתפתחו לכיוון המלחמה הפתוחה, ושהיא תפתח חזית הדרומית מול ישראל כדי לאלץ אותה לפזר את מאמציה הצבאיים אם תחליט לתקוף את חיזבאללה מהחזית הצפונית.

והמסר השלישי שהיא הצליחה לנרמל את היחסים בין חמאס לדמשק.

התקשורת הישראלית טוענת כי ישראל ביקשה מלונדון להעביר בקשה רשמית מלבנון, לסלק את ראש הלשכה הפוליטית של של החמאס – סאלח אל ערואורי מלבנון, ואם לא ,לונדון תפסיק את שיתוף הפעולה הבריטי-לבנוני.

זה לא הקלף היחיד בו בירות המערב מנופפות נגד איראן. בעיראק ובסוריה ישנן שמועות כי שובו של דאעש בא בתזמון חשוד עם ההודעה האמריקאית על נסיגה חלקית מסוריה וסירוב וואשינגטון לאפשר לאיראן להשתלט על האזורים שארה"ב מפנה. וכל זה בתקופה מורכבת מאוד בצפון סוריה ונחישות טורקיה לעבור ממזרח לפרת כדי לפגוע בכורדים, שוושינגטון דוחה בתוקף.
מה שחדש הוא ההצעה של מוסקבה לעשות הסדר עם טורקיה על בסיס אידליב בתמורה לאזורים שממזרח לפרת.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה