ישראל שגרה לוויין תקשורת חדיש-עמוס 17

הלוויין הישראלי "עמוס 17" שוגר ביום רביעי, לחלל, מהבסיס "קייפ קנברל" שבפלורידה, בכדי לספק שירותי תקשורת ליבשת אפריקה. ישראל מאמינה כי שיגור הלוויין יחזק את קשריו עם מדינות רבות ביבשת אפריקה.

גורמים רשמיים אמרו כי שיגור הלוויין לחלל היה הצלחה וכי כ -30 דקות לאחר השיגור, הלוויין נפרד בהצלחה מהפלקון 9.

Image result for ‫חברת חלל תקשורת‬‎

על פי התקשורת הישראלית, הלוויין, שתוכנן על ידי חלל תקשורת ונבנה על ידי בואינג ושוגר לחלל על ידי SpaceX, מכוון בעיקר לספק שירותי טלקומוניקציה ליבשת אפריקה.

על פי הרדיו הישראלי הרשמי, עמוס 17 הוא לוויין דיגיטלי בעל תפוקה גבוהה, הלוויין היחיד שנועד לספק למפעילי טלקומוניקציה וסלולר את צרכיה של יבשת אפריקה.

שיגור הלוויין היה בפיקוח חברת SpaceX האמריקאית, שלא הצליחה לשגר את הלוויין "עמוס 6", כתוצאה מפיצוץ "הפלקון", והיא פיקחה בפברואר האחרון, על שיגור החללית הישראלית "בראשית" לירח, אך היא התרסקה, שבעה שבועות לאחר שיגורה,ממש בתהליך הנחיתה.

חלל תקשורת מספקת במשך שנים רבות שירותי טלקומוניקציה לממשלות ולחברות אזרחיות מאפריקה, ושירותיה מתמקדים בתחומי טלקומוניקציה, אינטרנט, נתונים, וידאו וטלוויזיה.

החברה מספקת כיום שירותי תקשורת ליבשת אפריקה באמצעות הלוויין "עמוס 4" ו"עמוס 7 ", והחברה תפריט את " עמוס 17 " כדי לספק שירות מלא ללקוחותיה משלושת הלוויינים בו זמנית.

על פי התקשורת הישראלית, עיצובו של עמוס 17, הטכנולוגיות המשובצות בו ומיקומו בחלל מעל יבשת אפריקה, יאפשר לה לכסות כל מדינה באפריקה עם רוחב פס רחב מאוד ורמת זמינות השירות הגבוהה ביותר באמצעות הטכנולוגיות הדיגיטליות החדישות ביותר, שצפויים לאפשר ללקוחות גישה לשירותים במהירות גבוהה, איכות ומחירים סבירים.

דייוויד פולק, מנכ"ל החברה, אמר: "החברה היא המובילה בישראל בתחום פעילות תקשורת לוויינים בינלאומית, והקימה תשתית שהיא אבן הפינה של רשת התקשורת הלוויינית הבינלאומית".

לדברי פולק, "שיגור הלוויין הוא אבן דרך חשובה ואסטרטגית לחיזוק מעמדה של ישראל בחלל וצמיחתה ופיתוחה של החברה".

חברת חלל תקשורת, שהוקמה בשנת 1993, מתמחה באספקת שירותי תקשורת לוויינית ללקוחותיה באמצעות לוויינים הפרוסים על פני מספר נקודות בחלל. החברה מספקת שירותי תקשורת לוויינית ללקוחותיה ברחבי אירופה, המזרח התיכון, אפריקה ואסיה.

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה