אוי לעיניים: הסאגה המשפילה של הכשרת טייסי קרב במשמרות המהפכה האיראנים

בשנת 1987 שלחו משמרות המהפכה האיראנים 20 קציני צבא דתיים במיוחד לצפון קוריאה על מנת שיוכשרו להיות טייסים על מטוסי הקרב הרוסים מדגם מיג-19. אלא שרמת הטייסים הייתה כה עלובה עד שאפילו שלטונות צפון קוריאה ,שקבלו תבין ותקילין על קורס הטייס שהעבירו למועמדים האיראנים , לא היו יכולים לכסות על הבושה והסכימו להסמיך רק 11 מהקצינים להיות טייסי קרב מוסמכים.

תמונה

בינתיים התכנית השתנתה , ורוסיה החליטה לא לייצר יותר את מטוסי המיג המיושנים והציעה למשמרות המהפכה האיראנים לקנות את מטוסי הקרב היותר חדישים מתוצרתה מדגם מיג-29 . איראן שמחה להצעה ושלחה את כל 11 טייסי המיג 19 לרוסיה על מנת שיעברו הסבה להיות טייסי קרב על מטוס המיג-29 .

אלא ששם התברר השבר הגדול. למרות רצונה של רוסיה למכור כמה שיותר מטוסים והיא ניסתה להכשיר את כל 11 הטייסים שנשלחו כמיטב יכולתה אבל זה היה הרבה מעל ומעבר לרמתם המחפירה של הטייסים שקבלו כנפיים בצפון קוריאה.

בסיום קורס הטייס הסכימו הרוסים להסמיך רק 3 מהטייסים המזוקנים שנשלחו על ידי משמרות המהפכה האיראנים להיות טייסי מיג 29.

באותו זמן בדיוק שלח חיל האוויר האיראני,הפועל בנפרד מחיל האוויר של משמרות המהפכה האיראנים, 20 טייסים מנוסים משלהם לקורס טייס מקביל ברוסיה. בסוף הקורס התברר כי כל 20 הטייסים של חיל האוויר האיראני הצליחו לסיימו בהצלחה.

בעקבות "הישגי" הטייסים של משמרות המהפכה האיראנים שונו התכניות ו-12 מטוסי המיג-29 הראשונים שאיראן הזמינה ברוסיה  נמסרו לחיל האוויר האיראני. משמרות המהפכה לא קבלו אפילו מטוס אחד.

תמונה

ככל הנראה יש גבול אפילו באיראן בקידום הבערות האנושית!!!

 

כתיבת תגובה