מאמר הלל מביך של התקשורת הרוסית על ישראל ולעג מרומז לארצם

התקשורת הרוסית ורשתות חדשות רבות מביכים לא מעט את הצבא הרוסי.
מעניין מה הם יודעים שאנחנו לא.

הניסוי המוצלח של טיל החץ 3 לא נעלם מעיניי הקהילה הבטחונית הרוסית המופתעת לא פחות מאוייבי הישראלים , ונבהלת אף מהישגיה של מדינת ישראל שערוכה להילחם נגד השכנים הערבים המבקשים להשמיד אותה.

Svobodnaya Pressa, אתר חדשות שמנוהל על ידי הסופר הרוסי הידוע והפעיל הפטריוטי זאכר פרילפין, פרסם מאמר שכותרתו "חץ 3 מול המערכת המתקדמת הרוסית 300 . עכשיו ישראל יכולה להתמודד עם כל הרקטות הרוסיות ואפילו בחלל".

כותרת המשנה מבטיחה ומחמיאה עוד יותר לישראל: "תל אביב מתכוננת להיות אדון יחיד במזרח התיכון "

בסך הכל, המאמר מחמיא ואף משבח את ישראל."לאחר השגת החץ 3, ישראל קרובה להשלים את יצירת מערכת ההגנה האווירית והאנטי טילית רב-שכבתית הייחודית שלה. זה יהפוך את המרחב האווירי של ישראל והאזורים הסמוכים לבלתי חדירים כמעט, או ליתר דיוק, הם יהיו תחת שליטתה המלאה של תל אביב, "היא כותבת, ושוב לא מצליחה להסביר מדוע תל אביב ולא עיר ישראלית אולי העיתונאית הרוסית יודעת דבר שהישראלים עצמם לא יודעים.

כמובן, לחדשות אלה השלכות שליליות על רוסיה, שעלולות למצוא את עליונותה של מדינת היהודים בעייתית, מציין המאמר.

המאמר מצטט הערה של מדען המדינה והמזרחן אורגי אולג גושצ'ין. מה שהוא אומר נשמע סותר – תחילה הוא מאשים את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, בכך שהוא מתרברב, ואמר כי "הוא יכול היה לדבר על 'טיליי החץ' שלו כדי להגביר את הרייטינג שלו בקרב הישראלים. עם זאת, מיד לאחר מכן, גושצ'ין מראה שהוא למעשה מתייחס ברצינות לדיווחים על הטילים הישראלים. ואומר כי יש אפשרות שישראל מתכוונת להשתלט על המרחב זה אכן השג רציני ולא מבוטל. אם טיל טס מעל 1000 ק"מ, הוא מסוגל תאורטית להפיל לוויינים. לא רק לרוסיה ואמריקה יש לוויינים שמסתובבים שם, יש גם מדינות רבות אחרות ", הוא הסביר.

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה