המוסד סיכל מסע פיגועים של יחידה 910 של החיזבאללה ברחבי אפריקה

לפני כשבועיים פרסם האתר נציב.נט  כתבה תחת הכותרת : "המוסד סיכל פעולת טרור בעלת השלכות בין לאומיות נרחבות באוגנדה". ונכתב בין היתר כי כוחות אוגנדיים עצרו בפעילות חשאית אזרח לבנוני בשדה התעופה של אנטבה.

העיתון המקומי – אוגנדה פוסט טען אז כי "הצליחו לסכל תכנית לביצוע פעולת טרור בעלת השלכות בין לאומיות נרחבות".

כמו כן הדגיש העיתון כי העצור הלבנוני הוא ככל הנראה סוכן מוסווה של החיזבאללה שחי ועובד באוגנדה מאז שנת 2010.

ההערכה באוגנדה היא כי בגלל היחסים הפוליטיים והמודיעיניים ההדוקים בין אוגנדה לישראל, המוסד התריע לכוחות הביטחון האוגנדים על פעילותו של חסיין יאסין ולאחר מעקב אינטנסיבי אחריו שנמשך חודשים ארוכים, ב-7 ליולי הוא נעצר על ידי כוח משימה אוגנדי.

היום,כחודש לאחר מעצר סוכן החיזבאללה ,מתברר כי הוא לא נעצר לבדו אלא אחיו – עלי יאסין علي ياسين נעצר אף הוא.

עתה מתברר כי האחים לבית יאסין הקימו רשת טרור בשליחות היחידה למשימות חוץ של החיזבאללה – יחידה 910 שתפקידה בתחילה היה לסייר ברחבי אוגנדה וברחבי יבשת אפריקה ולאתר מטרות ישראליות שניתן לפגע בהן ואחר כך לארגן את הפיגועים עצמם.

האחים יאסין:

תמונה

עיתונאי בכיר ברשת אלערביה אף כותב כי " ברור ששרותי המודיעין הישראלים עומדים מאחורי "חשיפת" רשת הטרור של החיזבאללה באוגנדה ומאחורי המעצרים עצמם".

ככל שיעבור הזמן סביר שגורמי הביטחון האוגנדים יצליחו להוציא עוד ועוד "גילויים" מפי העצורים ,מבלי שהבג"ץ האוגנדי יפריע להם , ונראה עוד ועוד עצורים מקרב רשת הטרור של החיזבאללה באפריקה.

אולי לא נראה עצורים ואנשים סתם ייעלמו מבלי שייוודע לעולם על כך . בעולם החשאי של הטרור ברור לכולם- אין ביטוח חיים לאיש!

טלאל חָמִיָה (طلال حميّة) הוא מפקד יחידה 910 להוצאת מבצעי חוץ ופיגועים בזרוע הצבאית של החיזבאללה,האיש הסופר את ימיו לאחור, ממש כמו שעשה הבוס שלו לשעבר עימאד מורנייה- אללה ירחמו!

 

כתיבת תגובה