אתר רוסי: מטוס סיור ישראלי כמעט וחדר לתחום סוריה והבעיר את שמי האזור

מטוס סיור ישראלי כמעט נכנס למרחב האווירי הסורי ביום ראשון דבר שהיה יכול לגרום לעימות פוטנציאלי בין שני הצבאות, כך דווח באתר התעופה הרוסי Avia.Pro.

"לפני כמה שעות היה מטוס סיור צבאי ישראלי במרחב האווירי של רמת הגולן (השטח שנכבש על ידי ישראל), והתקרב לגבול סוריה עד למרחק של 7 ק"מ, מה שהפך אותו למטרה "שמנה" במיוחד אפילו להגנה האווירית הסורית המבוססת על מערכות נ"מ מיושנות. " – כך דיווח אתר התעופה.

מסלול מטוס הסיור הישראלי הנמצא כ-30 שניות של טיסה מקו הגבול עם סוריה:

 

"אנו יכולים לומר בביטחון שכוחות ההגנה האוויריים הסורים לא היו משאירים למטוס הסיור הישראלי סיכוי אחד אם הוא היה חוצה את גבול המרחב האווירי, שהיא רק במרחק טיסה של כ -30 שניות ", אמר מומחה צבאי ל- Avia.Pro.

ישראל עורכת לעתים קרובות טיסות סמוכות גבול קרובות 'קרובות לשמי לבנון וסוריה. עם זאת, לעתים רחוקות הם נכנסים אל המדינות השכנות מבלי לפתוח בפועל במתקפה נגד כוחות הצבא הסורי ובני בריתם.

בשבוע שעבר תקפו כוחות ההגנה הישראליים (צה"ל) את עמדות הצבא הערבי הסורי (סא"א) ליד העיירה תל ברייקה.

בתקיפה זאת הצבא הערבי הסורי לא דווח על נפגעים. עם זאת, האתר המותקף עצמו נפגע קשות על ידי מטוסי חיל האוויר הישראלי.

לפני מתקפה זו הרסו כוחות ההגנה הישראלים עמדת תצפית השייכת לצבא הערבי הסורי  בתל אלחארה האסטרטגי בו נמצאים גם כוחות איראנים וכוחות מהחיזבאללה.

המומחה הצבאי של אתר נציב.נט העיר כי "זה נתיב רמה"ג שגרתי למעט הפטרולים המרובים. טסים במרחב הזה גם עם מטוסי קרב ומטוסים המבצעים גיחות צילום. אולי 30 שניות מחציית גבול אבל כל עוד לא חוצים אין עילה לירי נ״מ.
מתי יפנימו בסוריה שכדי לתקוף בדמשק ואף בחומס לא צריך שהמטוס יחצה גבול?? עברו ימי ההטלה הישירה של ששת הימים
עם כל הכבוד לרוסים, בישראל לא מעלים פיתיון מאוייש" .

כתיבת תגובה