מומחה צבאי סורי:התפוצץ מחסן הנשק הכימי הראשי בשה"ת אלשעיראת שבסוריה

היום דיווחו מקורות סורים על פיצוץ עז בשדה התעופה הצבאי אלשעיראת שבמחוז חומס בצפון סוריה.

עד כה דווח על כ-35 הרוגים. אך עשרות הפצועים שהובאו לבתי חולים באזור חומס רומזים שמספר ההרוגים אינו סופי.

כרגע, אנו בשלב הניחושים,כי אף גורם לא יודע בדיוק מה התפוצץ ומה סיבת הפיצוץ אך מה שבהחלט יוצא דופן הוא מספר ההרוגים העצום העולה מרגע לרגע.

ערוצי החדשות בעולם הערבי מתחילים להתמלא בהערכות של מומחים צבאיים ובהערות שכל מי שחושב שהוא יודע משהוא או כל מי שחושב שהוא מספיק חשוב שצמרת השלטון הסורית תדליף לו מה קרה.

המומחה הצבאי-אסטרטגי הסורי – אסאד אלזועבי מפרסם בדקות אלו הערכה המבוססת על ידע אישי, ומה שהוא כותב הוא סנסציוני בכל קנה מידה, נשאר רק לתהות האם גרסתו אכן קרובה לאמת, כי אם כן זה מאוד חמור.

המומחה הצבאי הסורי כותב כך:

"המחסן הראשי (זה שהתפוצץ היום) ,שהוא מתקן מאובטח,משמש לאחסון מכלי גז (רעיל המשמש לנשק כימי) שכוחות צבא סוריה מעבירים מקומפלקס המפעלים לייצור נשק כימי ליד העיירה א-ספירה (ממזרח לעיר המחוז-חאלב) . צבא משטר אסד מתכונן לעשות שימוש בגז זה נגד אזרחי מחוז חמאת. במהלך פינוי המחסן הראשי התפוצץ פגז  שהיה שם מה שגרם לפיצוץ פגזים כימיים (הנושאים גזים רעילים ) וזאת למעשה הסיבה למספר ההרוגים הגדול בתקרית זאת".

קומפלקס הנשק הכימי ליד א-ספירה:

Image result for ‫א-ספירה‬‎

מפה עם ציון מיקום קומפלקס הכימי בא-ספירה וכן של העיר חומס שבמחוז חומס בו נמצא גם שדה התעופה אלשעיראת שבו אירע הפיצוץ:

בחודש אפריל 2018 טענו מקורות סורים כי ישראל תקפה את קומפלקס תעשיית הנשק הכימי הסורי,שנמצא כרגע בשליטה איראנית,ליד העיירה א-ספירה.

 

כתיבת תגובה